Formula-E

1957 után nyert először világbajnoki futamot a Maserati

1957 után nyert először világbajnoki futamot a Maserati

Vasárnap reggel folytatódott a Forma E-sek programja Indonézia fővárosából, Jakartából. A szombati verseny összefoglalóját ide kattintva érheted el. Az élről ismét Maximilian Günther indulhatott, mögüle Jake Dennis, és Mitch Evans rajtolt, negyedik helyről a másik Andrettis Edoardo Mortara indult, majd Vandoorne. A rajt előtt a 14. és 15. helyről rajtoló Sam Birdnek és Sette Camarának technikai problémái adódtak, így ők nem indultak el a futamon.

Günther megint kiválóan rajtolt, Dennis és Evans csatázni kezdtek, de maradt a felállás. Fenestraz két kanyar alatt feljött a negyedik helyre a hetedikről. A negyedik körben Günther felvette az első két percét, de ne felejtsük, hogy Jakartában összesen nyolc percet lehet aktiválni. Fenestraz nem tudta tartani a lépést, ezért Vandoorne és Mortara is megelőzte őt. Pár körrel később Dennis, majd Evans is felvette a támadó módot, de az előbbi a felvételkor megelőzte Günthert.

A mezőny végén közben Di Grassi és a Lotterer helyére beugró Beckmann értek össze annyira, hogy az utóbbinak a boxban fel kellett adnia a versenyt. A kilencedik kör elején Evans az első kanyarban beugrott Günther mellé, és meg is előzte a németet. Egy körrel késöbb, azonban a Maserati visszaelőzte Evanst, majd rászállt az élen álló Dennisre. A bajnoki éllovas közben még mindig csak a tizedik helyen autózott. A 13. körben Hughes és Buemi értek össze, sőt az Envision pilótájának el is tört a szárnya. A 15. körben Dennis felvette a maradék hat percnyi támadó módját, egy körrel később Günther is felvette, azonban a német tudott annyi előnyt összekaparni, hogy Dennis elé jött vissza.

A 18. kör körül már az első kilenc pilóta egymás mögött volt. A következő kör elején Dennis majdnem körbe tudta autózni Günthert, de megcsúszott a kijáraton és a Maserati visszaállt. Még egy körrel később jött Evans is, így visszaállt a Günther, Dennis, Evans sorrend. A bajnokságot vezető Nick Cassidy a 16. kanyarban Wehrleint találta el, a sérülés miatt ki kellett jönnie a boxba, így nem tudott pontot szerezni az új-zélandi. A 25. körben Buemi felvette az attack modeot, csak a kijáratnál összekoccant Rasttal, de volt baleset, illetve megszerezte a pozíciót az Envision versenyzője.

Tíz körrel a vége előtt Günther már kicsivel kevesebb, mint három másodperces előnnyel vezett, Dennisnek pedig négy másodperc előnye volt. A negyedik helyről lefelé, azonban a végén minden körben ide-oda cserélgették a helyeket. Nato duplát előzött, de Fenestraz visszavette, Vergne ismét hibát vétett, Mortara is megelzőte. További köröket nem adtak a versenyhez, így Günther bár kevés energiával, de megnyerte a második idei Jakartai ePrix-t, Jake Dennis előtt, majd Mitch Evans fért fel a dobogó harmadik fokára. A bolyban végül Fenestraz, Nato, Wehrlein, Da Costa, Mortara, Vandoorne, Buemi volt a sorrend.

Günther ismét történelmet írt, hiszen 1957-ben a Nürburgringen tudott utoljára együléses világbajnoki futamot nyerni Maserati, akkor Juan Manuel Fangio révén.

 

borítókép: autosport.com