1965 után nyert ismét a Ferrari Le Mans-ban
Néhány órája lengették csak be a kockás zászlót, az élmény mintha csak pár perces lenne. Mivel tartozunk még a végeredménnyel és néhány részlettel így most ez megejtjük. Kétség sem fér hozzá, hogy az elmúlt évek (talán évtized) legizgalmasabb és legváltozatosabb Le Mans-i 24 órás versenye.
Ha pusztán a végső különbségeket nézzük, akkor azt mondhatnánk, hogy viszonylag nagy volt a szakadék a csapatok között, pedig az messze lenne a valóságtól. Nyugodtan mondhatjuk, hogy az elmúlt évek legszorosabb versenye is volt. Ehhez persze sokat tesz hozzá, hogy rekordszámú induló volt. Több csapat, több autója is esélyes volt a győzelemre, kezdve a Ferraritól, a Toyotán és Cadillac-en át, a Peugeot-ig, akik nem csak átmenetileg vezették a versenyt egy időben.
Kétszer szakadt le az ég menet közben, ami alaposan felrázta a mezőnyt, egészen addig amíg a Safety Carok nem jöttek fel a pályára. Erre azért volt szükség, mert több helyen nagyon nagy vízátfolyások alakult ki, amiken rendre felúsztak az autók. Sokan piruetteztek, volt, hogy egyszerre ketten-hárman is, de sokan törtek autót is.
Az idő múlásával a pilóták, a csapattagok és a technikai is egyre jobban fáradt, de meg kell említeni, hogy minimális alkalommal említhettünk technikai hibákat. Ebből kiemelendő a Toyota, vagy a Ferrari is, melyből utóbbi kis híján a győzelmet bukta el vele. Figyelmetlenségből is akadtak balesetek, bár ezek az este és az éjszaka folyamán voltak inkább.
Említsük meg az LMP2-es kategóriát is, ahol meglepetés győzelem született. Az elmúlt években inkább erről a kategória kapta a legtöbb képernyőidőt, miután a nagyoknál a Toyota gyorsan eldöntötte a dolgokat. Most viszont alig láthattuk a kategóriát, alig volt említésre méltó esemény, az is inkább negatív volt. A verseny végénél szolgáltattak egy kis izgalmat, amikor a végső győztes Inter Europol és a Team WRT autója csatába kezdett. Vagyis kezdett volna, mert utóbbi végül nem hozott annyit a boxkiálláson, mint szerették volna.
A GTE kategóriáról is beszéljünk, mert itt több izgalom volt. Azért is, mert sokan kiestek, továbbá egy elég comebacket mutatott be a győztes Corvette Racing, akik az elején kis híján le is húzhatták a rolót. Az ománi ORT By TF Sport csapata is nagyot ment, végig az élmezőnyben autóztak, a csatákban is szépeket mentek, összességében megérdemelten végeztek a második helyen.
Semmiképp sem mehetünk az Iron Dames nevű hölgy trió mellett, igen, mind a három versenyző hölgy. Az egész verseny alatt lenyűgözően versenyeztek, végig az élmezőnyben és nem is keveset vezették a versenyt. A győzelemre is abszolút esélyesek voltak. Sajnos a végére elfogyott a lendület, az utolsó boxkiállás után visszaestek a negyedik helyre. Ettől függetlenül maximális tisztelet és elismerés az Iron Dames hölgyeinek.
Végül említsük meg a Hypercar győztesét a Ferrarit, akik 50 év után tértek vissza Le Mans-ba és ezt rögtön győzelemmel ünnepelték. Erre 1965 után volt lehetőség, nem is meglepő, hogy elérzékenyült arcok tucatjaival találkozhattunk.
HYPERCAR
- #51 Ferrari AF Corse
- #8 Toyota Gazoo Racing
- #2 Cadillac Racing
- #3 Cadillac Racing
- #50 Ferrari AF Corse
- #708 Glickenhaus Racing
- #709 Glickenhaus Racing
- #93 Peugeot Totalenergies
- #5 Porsche Penske Motorsport
- #311 Action Express Racing
- #6 Porsche Penske Motorsport
- #94 Peugeot Totalenergies
- #38 Hertz Team Jota
- #4 Floyd Vanwall Racing Team
- #7 Toyota Gazoo Racing
- #75 Porsche Penske Motorsport
LMP2
- #34 Inter Europol Competition
- #41 Team WRT
- #30 Duqueine Team
- #36 Alpine ELF Racing
- #31 Team WRT
- #48 Idec Sport
- #10 Vector Sport
- #23 United Autosports
- #35 Alpine ELF Racing
- #45 Algarve Pro Racing
- #22 United Autosports
- #37 Cool Racing
- #28 Jota
- #65 Panis Racing
- #43 DKR Engineering
- #9 Prema Racing
- #39 Graff Racing
- #80 AF Corse
- #47 Cool Racing
- #32 Inter Europol Competition
- #63 Prema Racing
- #923 Racing Team Turkey
- #13 Tower Motorsports
- #14 Nielsen Racing
LMGTE
- #33 Corvette Racing
- #35 ORT By TF
- #86 GR Racing
- #85 Iron Dames
- #54 AF Corse
- #98 Northwest AMR
- #56 Project 1 – AO
- #100 Walkenhorst Motorsport
- #74 Kessel Racing
- #57 Kessel Racing
- #911 Proton Competition
- #88 Proton Competition
- #777 D’Station Racing
- #77 Dempsey-Proton Racing
- #66 JMW Motorsport
- #72 TF Sport
- #83 Richard Mille AF Corse
- #60 Iron Lynx
- #16 Proton Competition
- #55 GMB Motorsport
- #21 AF Corse
IC (Innovative Car) – Nascar csapat
#24 Hendrick Motorsports
fotó: Twitter @24hoursoflemans