WEC

1965 után nyert ismét a Ferrari Le Mans-ban

Néhány órája lengették csak be a kockás zászlót, az élmény mintha csak pár perces lenne. Mivel tartozunk még a végeredménnyel és néhány részlettel így most ez megejtjük. Kétség sem fér hozzá, hogy az elmúlt évek (talán évtized) legizgalmasabb és legváltozatosabb Le Mans-i 24 órás versenye.

Ha pusztán a végső különbségeket nézzük, akkor azt mondhatnánk, hogy viszonylag nagy volt a szakadék a csapatok között, pedig az messze lenne a valóságtól. Nyugodtan mondhatjuk, hogy az elmúlt évek legszorosabb versenye is volt. Ehhez persze sokat tesz hozzá, hogy rekordszámú induló volt. Több csapat, több autója is esélyes volt a győzelemre, kezdve a Ferraritól, a Toyotán és Cadillac-en át, a Peugeot-ig, akik nem csak átmenetileg vezették a versenyt egy időben.

Kétszer szakadt le az ég menet közben, ami alaposan felrázta a mezőnyt, egészen addig amíg a Safety Carok nem jöttek fel a pályára. Erre azért volt szükség, mert több helyen nagyon nagy vízátfolyások alakult ki, amiken rendre felúsztak az autók. Sokan piruetteztek, volt, hogy egyszerre ketten-hárman is, de sokan törtek autót is.

Az idő múlásával a pilóták, a csapattagok és a technikai is egyre jobban fáradt, de meg kell említeni, hogy minimális alkalommal említhettünk technikai hibákat. Ebből kiemelendő a Toyota, vagy a Ferrari is, melyből utóbbi kis híján a győzelmet bukta el vele. Figyelmetlenségből is akadtak balesetek, bár ezek az este és az éjszaka folyamán voltak inkább. 

Említsük meg az LMP2-es kategóriát is, ahol meglepetés győzelem született. Az elmúlt években inkább erről a kategória kapta a legtöbb képernyőidőt, miután a nagyoknál a Toyota gyorsan eldöntötte a dolgokat. Most viszont alig láthattuk a kategóriát, alig volt említésre méltó esemény, az is inkább negatív volt. A verseny végénél szolgáltattak egy kis izgalmat, amikor a végső győztes Inter Europol és a Team WRT autója csatába kezdett. Vagyis kezdett volna, mert utóbbi végül nem hozott annyit a boxkiálláson, mint szerették volna.

A GTE kategóriáról is beszéljünk, mert itt több izgalom volt. Azért is, mert sokan kiestek, továbbá egy elég comebacket mutatott be a győztes Corvette Racing, akik az elején kis híján le is húzhatták a rolót. Az ománi ORT By TF Sport csapata is nagyot ment, végig az élmezőnyben autóztak, a csatákban is szépeket mentek, összességében megérdemelten végeztek a második helyen.

Semmiképp sem mehetünk az Iron Dames nevű hölgy trió mellett, igen, mind a három versenyző hölgy. Az egész verseny alatt lenyűgözően versenyeztek, végig az élmezőnyben és nem is keveset vezették a versenyt. A győzelemre is abszolút esélyesek voltak. Sajnos a végére elfogyott a lendület, az utolsó boxkiállás után visszaestek a negyedik helyre. Ettől függetlenül maximális tisztelet és elismerés az Iron Dames hölgyeinek. 

Végül említsük meg a Hypercar győztesét a Ferrarit, akik 50 év után tértek vissza Le Mans-ba és ezt rögtön győzelemmel ünnepelték. Erre 1965 után volt lehetőség, nem is meglepő, hogy elérzékenyült arcok tucatjaival találkozhattunk. 

 

HYPERCAR

  1. #51 Ferrari AF Corse
  2. #8 Toyota Gazoo Racing
  3. #2 Cadillac Racing
  4. #3 Cadillac Racing
  5. #50 Ferrari AF Corse
  6. #708 Glickenhaus Racing
  7. #709 Glickenhaus Racing
  8. #93 Peugeot Totalenergies
  9. #5 Porsche Penske Motorsport
  10. #311 Action Express Racing
  11. #6 Porsche Penske Motorsport
  12. #94 Peugeot Totalenergies
  13. #38 Hertz Team Jota
  14. #4 Floyd Vanwall Racing Team
  15. #7 Toyota Gazoo Racing
  16. #75 Porsche Penske Motorsport

LMP2

  1. #34 Inter Europol Competition 
  2. #41 Team WRT
  3. #30 Duqueine Team
  4. #36 Alpine ELF Racing
  5. #31 Team WRT
  6. #48 Idec Sport
  7. #10 Vector Sport
  8. #23 United Autosports
  9. #35 Alpine ELF Racing
  10. #45 Algarve Pro Racing
  11. #22 United Autosports
  12. #37 Cool Racing
  13. #28 Jota
  14.  #65 Panis Racing
  15. #43 DKR Engineering
  16. #9 Prema Racing
  17. #39 Graff Racing
  18. #80 AF Corse
  19. #47 Cool Racing
  20. #32 Inter Europol Competition
  21. #63 Prema Racing
  22. #923 Racing Team Turkey
  23. #13 Tower Motorsports
  24. #14 Nielsen Racing

LMGTE

  1. #33 Corvette Racing
  2. #35 ORT By TF
  3. #86 GR Racing
  4. #85 Iron Dames
  5. #54 AF Corse
  6. #98 Northwest AMR
  7. #56 Project 1 – AO
  8. #100 Walkenhorst Motorsport
  9. #74 Kessel Racing
  10. #57 Kessel Racing
  11. #911 Proton Competition
  12. #88 Proton Competition
  13. #777 D’Station Racing
  14. #77 Dempsey-Proton Racing
  15. #66 JMW Motorsport
  16. #72 TF Sport
  17. #83 Richard Mille AF Corse
  18. #60 Iron Lynx
  19. #16 Proton Competition
  20. #55 GMB Motorsport
  21. #21 AF Corse

IC (Innovative Car) – Nascar csapat

#24 Hendrick Motorsports

fotó: Twitter @24hoursoflemans