2 piros zászló és egy őrült futam után világbajnok Jake Dennis
Kisebb bulival és koncerttel vette kezdetét az utolsó előtti verseny a londoni ePrix hétvégéjén. A leggyorsabb ugyan Mitch Evans volt az időmérőn, mivel egy 5 rajthelyes büntetést hozott magával Olaszországból, csak a hatodik helyről indulhatott. Az élről így Nick Cassidy indulhatott, mellőle a listavezető Jake Dennis.
A rajtnál szépen eljöttek, de Buemi máris segítő jobbot nyújtott társának, ugyanis megelőzte Dennist. Mitch Evans egy pozíciót javított a rajtnál, majd az első kör végén újabb helyet javított. Ticktum is nagyot rajtolt, de Rast megakadályozta a javításban. A harmadik körben már többen is elkezdték felvenni a plusz energiákat, főleg a mezőny második fele döntött a néhány perc plusz erőhasználat mellett.
Buemi egyértelműen lassította Dennist, aki folyamatosan nézelődött, hogy hol tudna előzni. Stoffel Vandoorne akart nagyot előzni, de csak eltalálni tudta Robin Frijnst, aki megpördült az egyes kanyarban. Hasonló történt az utolsó előtti kanyarban is ott pedig Frijns volt, aki rosszul érkezett a féktávra és belecsúszott Sette Camaraba. Keresztbe állásával feltartotta a forgalmat.
Az élmezőnyben elsőként Nick Cassidy vette fel az attack mode-ot, vissza is jött csapattársa mögé, de Evans pár kanyarral később megelőzte. A következő körben a vezető Buemi is felvette a plusz erőt, Evans állt ezzel az élre. Jake Dennis a 10. kör végén megunta a helyezkedést és megelőzte Cassidy-t, aki még a plusz erő birtokában is volt. Rast volt a szemfüles mögöttük, ugyanis előbb Cassidy-t, majd Dennist is megelőzte. Evans is kihajtott az attack mode-ért, de a mögötti lévő harcok miatt lett elég előnye, hogy megtartsa az első helyet.
A két bajnok aspiráns nem is kímélte egymást, Cassidy visszaelőzte Dennist, centikre voltak egymástól és egy balesettől. Rast nem hagyta alább a felzárkózást és már Evanst ostromolta az élen. A 15. körben aztán jött a dráma az Envisiontől, Nick Cassidy sokkal gyorsabb volt társánál, meg is akarta előzni, de sehol sem volt elég helye. Eltalálta hátulról Buemit, amit az első szárnya bánta. Cassidy ezzel lényegében kiesett a bajnoki harcból, miután pont nélkül maradt. A rengeteg törmelék miatt Scot Elkins versenyigazgató a pályára hívta a biztonsági autót.
A 19. körben indulhatott újra a verseny és vele együtt a matekozás is, mivel Cassidy botlásával Dennisnek egy dobogós helyezés világbajnoki címet jelentette. Ekkor az ötödik helyen állt, Evans, Buemi, Wehrlein és Rast mögött. A 22. körben Dennis rádiózásából derült ki, hogy hiába tette meg szabályosan a plusz kitérőt az attack mode-ért nem tudta felvenni a plusz erőt. A következő körben már sikerült a manőver. Ez később Wehrleinnak sem sikerült, nem fordultak elég szélesen, ahhoz, hogy szabályosan legyen a felvétel.
A szűk pálya ellenére mindenhol próbálták kiszélesíteni a pályát, ez sokszor törésekhez vezetett. Több pilóta is szárnycserére kényszerült. Dennis a negyedik helyen állt 10 körrel a vége előtt és Wehrlein folyamatos támadás alatt tartotta. Az élen továbbra is Evans állt. Nagy baleset történt az attack mode felvételi pontnál, Fenestraz elé behúzódott az egyik Nio autó és ráfutott a hátára, amiután fékezés nélkül hajtott a gumifalba. Szerencsére sértetlenül szállt ki Fenestraz az autóból. A Safety Car ismét a pályára hajtott.
Da Costa lehet az elrontója Dennis világbajnoki címének miután a Safety Car bejövetele előtt megelőzte Dennist elég agresszív módon. Különösen fájó neki, mivel a főn ahított 3. helyen álló Rast szinte első szárny nélkül ment. Ő másodpercekkel a biztonsági autó érkezése előtt állóra fékezett gumik miatt Pascal Wehrleint nemes egyszerűséggel a falba tolta. Közben a versenyirányítás közlése szerint nem fognak plusz köröket adni a távhoz. Nem sokkal később piros zászlóval megszakították a versenyt.
Elkins tájékoztatása szerint a megszakításra a techpro falba helyreállítása miatt volt szükség. A közel fél órás művelet után a versenyzők újból autóba ülhettek, a fennmaradó 4 körre. Mivel Rast kikerült a harmadik helyről, így Dennisnek csak meg kellett előznie Da Costát és világbajnok. Evans és Buemi a fennmaradó plusz energiáit vették fel, amivel Dennis a harmadik helyre jött fel. A versenyirányítás mégis megtoldotta egy körrel a versenyt.
Nem maradtak nyugodt perceink, Norman Nato akarta előzni Sébastien Buemit, az előzésből egy tömegbaleset alakult ki, ráadásul eltorlaszolták az utat, így minden versenyző az utolsó előtti kanyarban állt meg. Rögtön piros zászlóval szakították meg a versenyt. Miután minden akadály elhárult a versenyzők ismét a pályára hajthattak.
3 kör maradt hátra, amikor végre zöld jelzést kaphattak és az állás szerint Jake Dennis első világbajnoki címét ünnepelheti. A csapat kérte is, hogy szépen nyugodtan teljesítse a fennmaradó köröket. Az Andretti garázsában mindenki lélegzet-visszafojtva nézte az utolsó kört. Da Costa egy 3 perces időbüntetést kapott az utolsó körben, egy technikai szabálysértés miatt.
A kockás zászló elsőként Mitch Evanst intette le elsőként, másodikként ugyan Da Costa haladt át, de időbüntetése miatt az utolsó helyen ért célba. A lényeg viszont utána jött, mivel Jake Dennis a dobogón végzett, a holnapi, utolsó versenytől függetlenül világbajnok, mindezt hazai pályán tette. 5 futamgyőzelem karrierje során, 2020-ban volt első szezonja, ahol 3. helyen végzett rögtön.
A 2023-as Formula-E világbajnok tehát a brit Jake Dennis!
fotó: Twitter @JakeDennis19