3 világbajnok állhatott a dobogóra Kanadában
Az eddigi napokkal ellentétben – ha nem is verőfényes – napsütés várt a versenyzőkre az 52. Kanadai Nagydíjon. Érdekes versenynek néztünk elé, ugyanis a száraz pályán keveset tudtak készülni, kevés adat állt rendelkezésre. A Red Bull 100. győzelmére készült, amire nagy esélyük volt. A mezőny legjava közepes keverékkel rajtolt, egyedül Pierre Gasly vállalta be a lágyakat a 15. helyen.
A rajtnál szépen eljöttek a versenyzők, senki sem akart nagyot vállalni. A rajtot legjobban Hamilton kapta el, aki rögtön megelőzte Alonsot. Pérez és Sainz küzdöttek egy a második szektor egyenesében, a sikánt Sainz keresztbe vette be, Pérez visszajött, de következő körben ismét a spanyol volt előrébb. Magnussen az első kör végén kis híján Pérezék nyakába ugrott, miután kicsit benézte a féktávot. Nagyot mentett a füvön átvágtatva. Ezt követően rendeződtek a sorok, innentől mindenki a saját tempójára figyelt.
Logan Sargeant mérnöke jelezte, hogy azonnal állítsa le az autót, kritikus hibaüzenetet kaptak a boxfalon. Az amerikai gyorsan félrehúzódott egy bírói posztnál, de a mentésig virtuális biztonsági autót vezettek be. Az autót gyorsan kitolták, nagyjából fél percig tartott és már újból mehetett a teljes tempós verseny. Alonso Hamiltont támadta, míg Hülkenberg mögött egy komplett szerelvény alakult ki, 5-6 kocsival. A mozdony, Hülkenberg kimenekült a boxba, ami Leclercnek adott esélyt az előzésre, de a brit levédekezte.
Érkezett az első meglepetés, George Russell csapta falnak az autója jobb hátulját. Foyltatni tudta útját a boxig, de a sérült korlát miatt ezúttal a valós biztonsági autó jött a pályára. Mely éppen az 50 éves évfordulóját ünnepli, 1973-ban éppen a Kanadai Nagydíjon debütált a biztonsági autó. Az élen autózók jöttek is ki a boxba rögtön, a tömörülés miatt volt pár veszélyes kiengedés. Előbb Hamiltont engedték rá Alonsora, majd Norrist Albonra. Az eseteket feljegyezték. A 17. körben indulhatott el a verseny ismét.
Az újraindítás után Norris hozta a showt több bravúros előzése is volt, aztán a Alonso cserkészte be Hamiltont a célegyenes előtti sikánban. A Ferrarik és Pérez egy kiállásra próbáltak törekedni, ők nem jöttek ki a boxba a Safety Car alatt. A középmezőnyben nagy élet volt, a korábbi vonat ismét megmaradt, csupán néhány tag cserélődött. Verstappen kezdett panaszkodni, hogy nincs tapadása a keményeken, noha előnye körröl körre csak nőtt Alonsoval szemben. Többen is elkezdtek lassulni némileg a keményeken, Hülkenberg új szettet is kapott. A rajt óta közepeseken futó Ferrarik hirtelen gyorsabbak lettek a körülöttük lévőknél a féltávhoz érkezve.
De Vries és Magnussen szolgáltatott néhány izgalmas pillanatot, miután az egyes kanyarban előbb a holland előzte volna Magnussent, de a dán rámenős volt és ott tartotta az autót egy kisebb koccanás árán. Ezután a következő kanyarnál ismét találkoztak, De Vries elfékezte a bejáratot és vitte magával Magnussent a bekötő útra. Egy gyors tolatás és folytathatták a versenyt. A 40. körre Pérez és a két Ferrari is kiment a boxba, előbb a mexikói, majd a spanyol és a monacói jött. Ezt követően Hamilton is, majd Alonso is kijött és végül az éllovas Verstappen is. A pozíciók nem változtak, mindenki maradt a helyén.
Hosszú unalmas percek és körök következtek, nem igazán történt említésre érdemes történés, legfejlebb De Vries és Magnussen második találkozása, ami ezúttal gond nélkül lezajlott. Hirtelen Russell kezdett visszaesni pár pozíciót, a mérnöke kérésére kikellett állnia. A másik Mercedes eközben szép lassan elkezdte lopni a távolságot Alonso felé. Több, mint 4 másodperces hátrányban volt a kiállás után, ez most már alig több, mint egy másodpercre csökkent. A középmezőnybeli vonat továbbra is féktelenül zakatolt tovább, igaz kevesebb kocsiból áll most és Albon volt a mozdony, akit nem igazán lehetett megelőzni. Mögötte történt egy helycsere, Norris a hajtűkanyarban megint bemutatott egy bevetődős előzést, aminek Bottas volt az elszenvedője.
Max Verstappen érinthetetlen volt a mezőny elején, azonban majdnem elszúrta a versenyét, a második szektor végénél a sikánban lecsúszott az ívről és a hurka kerékvető kicsit megdobta az autót. Ugyanilyen módon csapta Russell a falba a Mercedest. A rádión csak nevetni kommentálta az esetet, hogy majdnem kiütötte magát a kerékvetőn. Norris közben üldözte az előtte autózó Ocont, akinek a hátsó szárnya nyugtalanítóan mozgott oldalra, gyakorlatilag bármikor lerepülhetett volna. Norris ezt jelezte is a rádión. Pérez még kijött egy friss lágy szettért, hogy az utolsó körben megszerezze a leggyorsabb kört.
Max Verstappen senkitől sem zavartatva nyerte meg a versenyt, ezzel a Red Bull 100., saját maga 41. győzelmét szerezte, amivel utolérte Ayrton Sennát. Második helyen Fernando Alonso jött, aki kiküszöbőlte a fékhűtést gondot, a harmadik helyen Lewis Hamilton jött be. A Ferrarik taktikájuknak köszönhetően sok pozíciót javítottak, negyedik-ötödik helyen futottak be, Leclerc-Sainz sorrendben. A már korábban említett vonatban a végén nagy csata alakult ki, Norris megpróbálta kedvenc helyén megelőzni Ocont, de a francia figyelt rá. Végül nem jött össze az előzés és hiába futott be 9. helyen Norris, egy 5 másodperces időbüntetés miatt a 13. helyre esett vissza. Mögötte a hazai versenyét futó Lance Stroll az utolsó pillanatban előzte Bottast, mindössze 30!! ezreddel érte el előbb a célvonalat.
borítókép: Twitter @redbullracing