Formula-E

A bajnoki éllovas Wehrlein indult az élről a Hercegségben

Hetedik alkalommal érkezett a Hercegségbe a Formula-E mezőnye, 2021 óta megszakítás nélkül helye van a naptárban a világ talán leghíresebb versenypályájának. A koronavírus utáni visszatérésével már a teljes vonalvezetést használják, korábban egy rövidített verzión zajlottak a versenyek.

Az első szabadedzésen a McLarenes Sam Bird az egyes kanyarban elmérte a féktávot és a bukótérbe csúszott, nekikoccant a gumifalnak, az autója ugyan nem tört össze, de a kormány nem engedte és olyan erővel rántotta meg a karját, ami sérülést okozott. Nagyban hasonlított az eset Daniel Ricciardo tavalyi esetéhez, ami kéztörést okozott nála.

Az elsődleges vizsgálatok után (pontos diagnózis a cikk írásakor még nem ismert) hamar bejelentette a csapata, hogy nem tudja folytatni a napot, helyére pedig a brit Taylor Barnard fog beülni, akinek a neve a Forma-2-ból lehet ismerős.

Nem történt nagy meglepetés az A-jelű csoportban, a két szabadedzés abszolút uraló Mitch Evans magabiztosan nyerte meg csoportját, mögötte a bajnokságot vezető Pascal Wehrlein jutott tovább. A fennmaradó két helyért, már nagyobb volt a csata, csupán ezredek döntöttek 3 pilóta között. Noha páran nem tudtak javítani, köztük a párbajról 2 ezreddel lemaradó Robin Frijns sem, így Maximilian Günther és António Félix Da Costa is a továbbjutás nyugalmával fejezhette be a körét. Oliver Rowland sem a megszokott időmérő teljesítményét hozta, ő a 9., míg az Andrettis Norman Nato csoportja utolsó, 11. helyén végzett.

Sorrendben:
5. Robin Frijns
6. Sérgio Sette Camara
7. Nico Müller
8. Nyck de Vries
9. Oliver Rowland
10. Lucas di Grassi
11. Norman Nato

A B-csoportban kapott helyet az újonc Barnard, aki a legutóbbi misanoi dupla hétvégén egy szabadedzés erejére autóba ülhetett, tehát nem teljesen ismeretlen számára az elektromos Formula autós versenyzés.

Bár a szabadedzéseken nem mutatta azt a formát a DS Penske, amit a kvalifikáción, mind Stoffel Vandoorne, mind Jean-Éric Vergne továbbjutott. Sokáig úgy tűnt Edoardo Mortara lehet a meglepetés ember, de nem tudott javítani az utolsó körén. Nick Cassidy a Jaguarral remek idővel a második helyen jutott tovább. Az Envision egyik pilótáját elvesztette a folytatásra, de Sébastien Buemi gondoskodott, hogy ne idő előtt legyen vége az időmérő számukra, 2 tizedes lemaradással jutott tovább a Párbajba. A címvédő Jake Dennis csapattársához hasonlóan borzasztó időmérőt tudhat magáénak, ahogyan a tavalyi pole szerző Jake Hughes is.

A továbbiak sorrendben:
5. Jehan Daruvala
6. Edoardo Mortara
7. Sacha Fenestraz
8. Jake Hughes
9. Jake Dennis
10. Dan Ticktum
11. Taylor Barnard

A Párbaj az alábbi összecsapásokkal zajlott:
Maximilian Günther – Pascal Wehrlein
António Félix Da Costa – Mitch Evans
Sébastien Buemi – Nick Cassidy
Jean-Éric Vergne – Stoffel Vandoorne

A németek közti csatával indult a Párbaj első köre. Wehrlein a kaszinó szakasznál szerzett közel 2 tizedes előnyét fokozatosan növelte, sőt a kitűnő utolsó szektorral még meg is duplázta a kör végére, így Pascal Wehrlein ment tovább. A győzelemre is esélyes Mitch Evans nem is cáfolta meg, hogy miért is esélyes, fantasztikus körével több, mint hat tizeddel ment gyorsabb kört, mint Da Costa.

A tavalyi csapattársak küzdelme jöhetett, a Buemi-Cassidy párharc. Úgy tűnt ezúttal is sima Jaguar továbbjutás lesz, de Cassidy a hajtűben mélyre csúszott, amivel minden addigi előnye semmissé vált. Ez azonban nem billentette ki az új-zélandit, aki úgy folytatta, ahogy a hiba előtt és bő 3 tizedes előnnyel jutott tovább. A tavalyi csapattárs párharc után egy jelenlegi csapattárs párharc következett, ugyanis a két DS Penske vívott egymással az elődöntőért. A csoportkörben remekül autózó Vandoorne végig vezetve, bár előnye a végére megfogyatkozott, de kitartott, így Cassidy-vel vívhatott meg a folytatásban.

Az elődöntők:
Pascal Wehrlein – Mitch Evans
Nick Cassidy – Stoffel Vandoorne

A világbajnokságra is esélyes pilóták összecsapásával indult az elődöntő. Ehhez mérten szinte végig fej-fej mellett, századokban mérhető különbséggel álltak végig. De az idegek harcát Wehrlein bírta jobban, Evans hibázott az alagút utáni sikánnál, így a német jutott a döntőbe. Cassidy menthette meg a Jaguar időmérőjét, de egyáltalán nem volt egyszerű dolga Vandoorne ellen. Sokáig vezetett is, de az utolsó szektorban hibázott egy nagyot, így a Penske belgája Vandoorne jutott a döntőbe.

Mind Wehrlein, mind Vandoorne első monacói pole pozíciójának megszerzésére készült, egyikőjük sem indult még az első helyről, de még az első sorból sem a Hercegségben.

A bajnoki éllovas nem volt legyőzhető a mai időmérőn, több, mint 4 tizedes előnnyel győzte le Stoffel Vandoorne-t és szerezte meg első monacói, összességében hatodik rajtelsőségét. Emellett további 4 pontot zsebelt, amivel ugyanekkora előnyre tett szert Jake Dennis-szel szemben.

fotó: newsroom.porsche.com

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük