WEC

A Ferrarié az első sor a Le Mans-ban

A Ferrarié az első sor a Le Mans-ban

20:00-kor Eduardo Freitas versenyigazgató visszaszámlálása után zöldre váltott a boxutca lámpája, kezdetét vehette a Hyperpole.

Hypercar

Nagyon erősen kezdtek a Ferrarik, az 51-es autó Pier Guidivel elsőként tudott 3:24 alatti időt futni. A Toyoták egyelőre csak belemelegítő jellegű köröket mentek. A két japán autót a 3-as Cadillac válaszotta szét Sébastien Bourdais vezetésével. A két Porsche autója sokáig a boxban csücsült, csak féltávnál jött ki az egyikük. Pier Guidi javított ugyan a leggyorsabb körön, de elvették pálya elhagyás miatt. Ellenben a másik Ferrari Antonio Fuoco hatalmas kört ment már 3:32-es időt ment, még úgyis, hogy kétszer is forgalomba keveredett. Bourdais a harmadik helyre hozta fel a Cadillacet, miközben a Toyotáknak továbbra sem volt mérvadó körük. 5 perccel a vége előtt Bourdais állt félre majd hirtelen belobbant az autó hátulja. Piros zászlóval megszakították a Hyperpole-t. 12 perces takarítást követően folytatódhatott a menet. Az eset miatt a szabály szerint ilyenkor törlik a piros zászlót okozó autó idejét, így a Cadillac 3-as visszaesett az ötödik helyre. Mindkét Toyota és a Porsche is nekilódult egy utolsó gyorskörnek, de nagyon messze voltak az olaszoktól, akik nem is jöttek már ki. Ferrari 1-2 tehát, majd a 8-as Toyota következett és a 75-ös Porsche javított egy nagyot és jött fel a negyedik helyre.

LMP2

A Nielsen Racing kezdett a legerősebben az első próbálkozásokban, majd a JOTA és a Cool Racing autója tudott 3:34-es időt futni. Pietro Fittipaldi (JOTA) és Ben Hanley (Nielsen) kézről kézre adták a leggyorsabb kört, majd az Idec Sport autója Paul Loup Chatinnal gyorsan túlszárnyalta mindkettőt, azonban elvették a körét pályaelhagyás miatt. A megszakítás nagy vesztese a Nielsen és a JOTA csapata volt, akik nem tudták befejezni gyors körüket, pedig javításban voltak. Az élmezőny minden autója nagyon gyorsan neki indult a bemelegítő körnek, hogy időben felérjenek. Az utolsó körön nem történt változás az élen, az Idec Sport behúzta a rajtelsőséget, míg a JOTA csak szépíteni tudott, a második helyre hozta be Fittipaldi. Harmadik helyen a Team WRT végzett.

LMGTE

Az időmérőn mindössze egy mérvadó kört futó Corvette esélyes méltóan kezdett, közel két másodperccel volt gyorsabb mindenkinél, noha itt is sokan csak bemelegítő körökkel kezdtek. Az ORT Aston Martinja 3 tizedes lemaradásban állt a második helyen, míg az AF Corse és a Richard Mille AF Corse követte őket. A GT-ben sokáig nem változott az állás, a két AF Corse Ferrari cserélt helyet. Mivel nagyon kevés idő maradt hátra, nem igazán volt esély arra, hogy bármelyik autó is felérjen még egy gyors körre. Két autó kivételével mindenki kigurult a pályára és a lehető leggyorsabban akartak körbe menni, hogy ne járjon le az idő. A legvégén már a biztos elsőség tudatában, Ben Keating még javított egyet az idején, a második helyen az ORT By TF csapata, a harmadik-negyedik helyen az AF Corse két Ferrarija végzett.

HYPERCAR

LMP2

LMGTE

  1. Ferrari (50) – A. Fuoco –           3:22,982
  2. Ferrari (51) – A. Pier Guidi       +0,773
  3. Toyota (8) – B. Hartley             +1,469
  4. Porsche (75) – F. Nasr             +1,549
  5. Toyota (7) – K. Kobayashi       +1,951
  6. Cadillac (2) – E. Bamber          +2,188
  7. Porsche (5) – F. Makowiecki   +2,194
  8. Cadillac (3) – S. Bourdais        +2,539
  1. Idec Sport (48) – P.L. Chatin        3:32,923
  2. JOTA (28) – P. Fittipaldi                +0,112
  3. Team WRT (41) – L. Délétraz       +,0317
  4. Cool Racing (47) – R. De Gérus   +0,657
  5. Prema (63) – M. Bortolotti           +1,060
  6. Nielsen Racing (14) – B. Hanley  +1,098
  7. Prema (9) – B. Viscaal                  +1,735
  8. Vector Sport (10) – G. Aubry        +2,168
  1. Corvette (33) – B. Keating                        3:52,376
  2. ORT By TF (25) – A. Al Harthy                   +1,529
  3. AF Corse (54) – T. Flohr                              +2,206
  4. AF Corse (21) – J. Piguet                           +2,368
  5. RM AF Corse (83) – L. Perez Companc   +2,657
  6. Kessel Racing (57) – T. Kimura                 +3,261
  7. GMB Motorsport (55) – J.R. Moller          +4,864
  8. Kessel Racing (74) – Y. Tsujiko                 +7,272

fotó: Twitter @FerrariHypercar