A Formula E alapjai
A Formula E alapjai
A Formula E rövid történelme: Alejandro Agag üzletember, 2011 Párizsban prezentálta ötletét az FIA akkori elnökének, Jean Todt-na. Az ötlet 2014-re teljesedett ki amikor, Pekingben elrajtolt az első elektromos formula bajnokság.
A versenynapok felépítése:
- A hétvége két szabadedzéssel kezdődik, ahol 30-30 perc áll a pilóták rendelkezésére.
- Utánuk következik az időmérő, ami eltér a szokásostól. A csoportkörben két 11 versenyzőből álló csoport jön létre, amelyeket a pilóták világbajnoki pozíciója alapján rendeznek be, és 300 kW-on küzdenek, az egyenként 10-10 perces csoportkörökben. Mindegyikből a négy leggyorsabb jut a negyeddöntőbe. Az egyes csoportok két győztese ezután egymás ellen mérkőzik meg 350 kW-os elődöntőben. A két leggyorsabb egy szuperdöntőben mérkőzik meg a rajtelsőségért.
- A verseny 45 perc, plusz 1 körös. Itt az időmérőn elér helyezések alapján rajtolnak.
Pontozás: A pontozás a Forma 1-ben megszokott módon történik és itt is a leggyorsabb körért jár pontot, az tudja megszerezni, aki a legjobb 10-ben ér célba a versenyen, ha a top10-en kívül akkor csak nem kapja meg a pontot.
1. 25
2.18
3. 15
4. 12
5. 10
6. 8
7. 6
8.4
9. 2
10. 1
ATTACK MODE: Az attack mode, 50kW-ot ad hozzá az autó teljesítményéhez, de nem ingyen. A pálya egy megadott részén le kell térnie az ideális ívről. Ezt a versenyen 3-szor tudják használni a pilóták.
Gumik: A Hankook által szállított 18 inches abroncsok, minden időjárási viszonyra vonatkoznak. A versenyzők 4 szettet tudnak használni. A dupla hétvégék esetén ez 6 szett.
A legtöbb esemény egy nap alatt zajlik, hogy a lehető legkisebb múdon zavarják a fogadó várost. Egyes események kétnaposra nyúlnak el, kétszer annyi akcióval. Az ütemterv minden napról tükröződik, viszont a második napon csak egy 45 perces edzés áll rendelkezésükre.