A hétvégén Belgiumba utazik a WEC mezőnye
A hétvégén Belgiumba utazik a WEC mezőnye
Alighogy véget ért a portimaoi 6 órás verseny, máris találkoznak az endurance világbajnokság csapatai, az úticél ezúttal Belgium, Spa-Franchorchamps. Feltételezem nem kell bemutatni a világ egyik leghíresebb (és sokak szerint legjobb) versenypályáját, hiszen például a Formula-1 mezőnye is hosszú-hosszú évek óta jár az Ardennek lábához versenyezni.
A 7004 méter hosszú pályán, melyet 2021 őszétől kezdve némileg átalakítottak, noha a nyomvonal nem változott, a bukótereken annál nagyobb változás történt néhány hónap alatt. Legégetőbb változtatást az Eau Rouge/Radillon kanyar bukótere igényelte, ahol több nagyobb baleset is történt az elmúlt években a különböző kategóriákban.
A program már csütörtökön elkezdődik, 2 szabadedzéssel indítanak a csapatok. Ellen a korábbiakkal, az időmérő (és a harmadik edzés is) már pénteken lezajlik, ugyanis a verseny szombaton lesz és nem vasárnap. A rajtsorrendet eldöntő időmérő 17 órakor kezdődik, míg a 6 órás időtartamú futam szombaton 12:45 perckor rajtol.
Történt egy fontos változás a legutóbbi versenyhez képest, melyet a csapatok az első edzés előtt egységesen elfogadtak. Történt ugyanis, hogy a portimaoi versenyen a Toyota 8-as rajtszámú autóját a versenyirányítás rendelte a boxutcába, mivel a jobb hátsó tengelyen lévő nyomaték ellenőrző szenzor meghibásodott. A második helyen álló csapat így 11 perces kényszerszünetre kényszerült, amivel komoly lemaradást szedtek össze, mondhatni önhibán kívül.
A hajtótengely nyomatékérzékelői a Hypercarok kulcsfontosságú elemei, mivel így mérik a teljesítményt és az egy etap során felhasznált energiát, amelyek mindegyike a kategóriában futó autók teljesítménymérlegében van rögzítve. Az új megállapodás értelmében ezentúl egy tartalékszenzor fog részt venni az adatok mérésében, ezzel elkerülve a felesleges időveszteséget.
fotó: Twitter @circuitspa