zUncategorized

A hosszabbításban dőlt el a győzelem Phoenixben

A hosszabbításban dőlt el a győzelem Phoenixben

Amilyen nyugodtan és eseménymentesen indult a vasárnapi Phoenixben rendezett United Rentals Work United 500 mérföldes verseny. Ahogy már korábban megírtuk az első sorból Kyle Larson és Denny Hamlin indulhatott neki a 312 körösre tervezett versenyre. A verseny vége felé történtek miatt azonban kicsit túlórázni kellett a résztvevőknek, ez azonban meghozta a várt izgalmat a leintésre.

A verseny első szakasza gyakorlatilag minden probléma és említésre méltó dolog nélkül lefutott. A múlt heti győztes William Byron úgy nyerte meg a nyitó szakaszt, hogy már az első kört követően az élre állt és utána csak az autója hátulját lesték a többiek. 35 kör után Byron előnye Larsonnal szemben több mint 3 másodpercre nőtt. Hamlin maradt a harmadik, Bell a negyedik, Blaney pedig az ötödik helyre került. Öt körrel a vége előtt Byron még mindig 2,5 másodperces előnyt tartott Larsonnal szemben, miközben Hamlin a harmadik helyen autózott, 5,7 másodperccel lemaradva az elejétől.

Az 1. és 2. szakasz közötti szünetben az összes kört nem kapó autó először állt ki a boxutcába. Allmendingernek a mezőny hátuljáról kellett újraindulnia a bokszkiállás közbeni gyorshajtás miatt. 90 körrel a szakasz vége előtt Byron közvetlenül Larson mögé zárkózott, hogy kihívja az élre, míg Harvick a hatodik helyre lépett előre – a verseny legjobban futó Fordjává. Kyle Buschnak, Erik Jonesnak , Michael McDowellnek és Austin Cindricnek áthajtásos büntetést kellett letölteniük, miután a boxutcán gyorshajtáson kapták őket kiállásuk során. Miután a 121. körben befejeződött a kiállások sorozata, Larson körülbelül 1 másodperces előnnyel visszatért az élre Byronnal szemben. A 138. körben egy kerékagy levált Aric Almirola 10-es számú Fordjáról, ami miatt nekiütközött a falnak, ugyan elhagyta a komplett felniét. A verseny tudta folytatni, azonban csapatával együtt figyelmeztetésben részesült. Az élen nem változott a szakasz leintéséig, így 185 megtett kör után Kyle Larson állt az élen, megszerezve első szakasz győzelmét 2023-ban. Mögötte Byron, Harvick, Keselowski, Reddick volt az első 5 sorrendje.

A harmadik szakasz elején a futamon nagyszerű felzárkózást mutató Harvick megelőzte Byront és rohamosan száguldott Larson felé. Daniel Suárez úgy tűnik lemásolta a legutóbbi Forma-1-es futamon Esteban Ocon büntetés gyűjtését, ugyanis áthaladás büntetéssel sújtották, miután megállt a boxutcában. Büntetésének letöltése közben ismét gyorshajtáson kapták, és újabb átadást kapott. Miután a kiállások befejeződtek a 261. körben, Larson visszatért az élre. Őt Harvick, Bell és Byron követte. A 269. körben Harvick átvette a vezetést – első alkalommal – és nem tétlenkedett, apránként, de folyamatosan növelte előnyét. A 302. körben Harrison Burton megpördült a pálya első szakaszon, sárga zászlós fázist hozva, ugyanis apróbb törmelékeket szórt szét a pályán. Az élen azonnal rohantak a boxba friss gumikért, ezekből a korábban vezető Harvick járt a legrosszabbul, a hetedik helyre csúszott vissza. Az újraindításnál három körrel a vége előtt Larsont követte Byron, Blaney, Chastain, Busch és Harvick. Nem sokkal az újraindítás után AJ Allmendinger , Noah Gragson és Gibbs mind a falnak rohantak, így ismét sárga zászló lépett érvénybe, amivel hosszabbításra tolták a versenyt.

2 körrel toldották meg a versenytávot, amit Larson várhatott az élről. Byron azonban nem akarta a végsőkig elhúzni, rögtön megérkezett Larson mellé, mivel egy kicsit ki is billentette az egyensúlyából Larsont, bukott pár pozíciót. Ryan Blaney és Tyler Reddick nevető sokadikként érkezett, hogy fellépjenek a dobogóra. Előbbi már a második helyen autózott. Az utolsó körre nem hagytak izgalmat és előzést a pilóták, így zsinórban másodszor, Las Vegas után Phoenixban is William Byron haladt át elsőként a leintéskor. Mögötte Ryan Blaney és Tyler Reddick érkeztek, akik kihasználták Kyle Larson megingását, aki végül a negyedik helyen zárt.

A Nascar Cup Series a következő hétvégén Atlantában teszi tiszteletét, az Ambetter Health 400-as futammal.

fotó: Hendrick Motorsport Twitter