WEC

A Toyota uralmával ért véget a Prologue

A Toyota uralmával ért véget a Prologue

Befejeződtek az utolsó gyakorlások a WEC csapatok számára, a két napos Prologue, vagyis a hivatalos teszt után már néhányat kell aludni az első verseny kezdetéig. A vasárnapi kétszer 3 órás gyakorlás után a helyzet nem igazán változott, továbbra is szombaton előnyben lévő csapatok uralták a záró etapokat.

A Hypercar kategóriában a Toyotáknak ezúttal egyik teszt napszakban sem akadt legyőzője. Délelőtt közel fél másodperc előnnyel zártak az élen. Ezúttal is a 7-es rajtszámú autó kezdte jobban a napot. A 8-as Toyota csupán 8 ezreddel maradt el a legjobb időtől. Sokat javultak a Porschék, a Penske csapata a harmadik és ötödik helyet érte el délelőtt. A Ferrarik nem igazán találták a megfelelő tempót, sokat szenvedtek a hepehupás aszfalttal, csupán a hetedik időt autózták. Az olasz alakulat ezúttal autónként osztotta fel a napot. 

A délután sem alakult másként, a Toyoták ezúttal is fél másodperces előnnyel végeztek az élen, igaz most a 8-as autó volt gyorsabb. Továbbra is erősnek tűnik a Cadillac, akik a harmadik időt hozták, míg a Ferrari negyedik helyen végzett, igaz egy kisebb balesettel nehezítették meg munkájukat. A Porsche Penske csapata ezúttal nem tudta hozni délelőtti formáját, a Ferrari mögött, de nagy lemaradással végeztek az ötödik, hatodik helyen.

Az LMP2-es kategóriában délelőtt a United Autosports csapata meggyőző fölénnyel végzett az élen, azonban délután már a Team WRT csapata vette át a vezetést. A Prema Racing erősen kezdtén a nap elején, a második helyen zártak az ebédszünet előtt, azonban utána erősen visszaesett a tempójuk. A Hertz Team Jota autója mindkét napszakban kihívója volt a legjobbnak, a képzeletbeli dobogón zártak mindkét etapban. 

Az LMGTE-ben a Project 1 – AO csapata végzett a legjobb idővel délelőtt, ám mögötte nagy volt a tülekedés, hiszen csupán 162 ezred választotta az első és a hatodik helyezettet. A második helyen az Iron Lynx, míg a harmadik helyen, továbbra is remek formában, az Iron Dames hölgy alakulata végzett. Délutánra a mezőny második felében tanyázók is magukra találtak, az élen a GR Racing csapata végzett. Mögötte 10 ezred lemaradással a Richard Mille AF Corse Ferrarija, harmadik helyen pedig a délelőtt legjobbja a Project 1 csapata zárt.

A két nap után nehezen lehet megtippelni mire is számítsunk a pénteki 1000 mérföldes versenyen, hiszen egy teszt sosem ad biztos támpontot a csapatok valós teljesítményét illetően. Egy biztos, pénteken már okosabbak leszünk.

fotó: Toyota Gazoo Racing WEC Twitter