zUncategorized

Alex Palou győzött Detroitban

Alex Palou győzött Detroitban

Egy héttel az Indianapolis 500 után máris újra találkozott az Indycar mezőnye, most Detroitban. A városban kialakított nyomvonal szinte pontosan ugyanott helyezkedik el, mint az egykori Forma-1-es pálya nyomvonala, melyen 1982 és 1988 között versenyzett a száguldó cirkusz. Az élről Alex Palou indulhatott, két alkalommal is, mivel az első rajtnál az első négy sor nem megfelelően helyezkedett, ezért megismételték a rajtot.

Hosszú volt az út az első kanyarig, amely egy nagyon lassú hajtűkanyar volt. Az élen óvatosak voltak a pilóták, mindenki vigyázott a másikra. Talán ez a túlzott óvatosság vezetett oda, hogy a mezőny vége a feltorlódás miatt késői fékezésre kényszerült. Sajnos emiatt a korábbi Formula-2-es versenyző Callum Illot hátulról találta el Kyle Kirkwoodot. Illot verseny ott véget ért, Kirkwoodnak pedig csak a hátsó szárnya bánta a találkozást, amit a boxban pótoltak. Az eset természetesen sárga zászlós fázist hozott magával.

A hetedik körben ismét egymásnak feszülhettek az urak, még első kanyar előtt feljött a második helyre Romain Grosjean, aki Scott McLaughlint előzte. Közvetlen mögöttük Scott Dixon volt nagyon harcias, aki Marcus Ericssont előzte nagyon szép mozdulattal. A hetedik helyről induló Will Power is megkezdte felzárkózását, az ötödik helyig lépett fel. A 18. körben egy nagyon rövid féktávval megelőzte Dixont is, ezzel már a negyedik helyre jött fel. A címvédő Power ezután is megmutatta miért ő a címvédő. Néhány kör alatt levadászta McLaughlint, majd Grosjeant is. 

A mezőny hátsó traktusában is zajlott az élet azért, az AJ Foyt Racing 14-es autójában Santino Ferucci mutatott be egy zseniális védekezést Colton Herta ellen. Az élen McLaughlin üldözte nagy erővel Grosjeant, akit végül hibába hajszolt, nem sokkal a célegyenes előtt, elfékezte magát és a bukótérbe hajtott. Ezzel a két McLaren is, Rosenqvist és O’Ward is megelőzte.

A boxkiállások után hajszál híján Will Power a vezetést is átvette, de Alex Palou gyorsabb volt és maradt az elméleti első helyen, ugyanis az ekkor vezető McLarenek még nem látogatták meg a boxot. Egy körrel később erre is sort kerítettek, ám ez keserédesre sikerült. Az előrébb lévő O’Wardnak ugyanis sérült a kardántengelye, amit ugyan valamelyest megtudtak javítani és körhátrányban ugyan, de folytatni tudta a versenyt. A mérnöke jelezte számára, hogy a bal hátsó kerék túlságosan laza, ennek meg is lett az eredménye, a célegyenesre fordulva nagy tempóval érkezett és a falba csapódott. 

Féltávnál indult újra a kaland, de gyorsan jött az újabb szünet, mivel Sting Ray Robb autója állt meg az egyik bukótérben. A kiesők száma tovább csökkent a sárga zászló alatt, ugyanis Graham Rahal elfékezte az egyik kanyart és falban landolt. Az újonc Benjamin Pedersen mivel későn észlelt Rahal autóját a forgalomban, hátulról belehajtott, igaz ő tudta folytatni. 

Az újraindításkor Will Power az első kanyarban megelőzte Alex Palout és átvette a vezetést. Mint kiderült Palou váltóhibával küszködött, ami helyreállt nem sokkal később, de kis híján a második helye is odalett. Ezen hibán felbuzdulva Power nyomába eredt és a 66. körben a célegyenes végén hibába hajszolta Powert, így ismét Palou állt az élen. McLaughlin és Grosjean ismét megvívtak egymás ellen, ezúttal előbbi majdnem véget vetett a francia versenyének, egy túl merész féktáv után megpöckölte kicsit az autóját, de Grosjean észnél volt. 

Nem úgy, mint pár körrel később, amikor elrontotta a 4-es kanyart és falba csapódott és kiesett a versenyből. Dühének túlságosan is jelet adott, erősen csapkodta Hondájának kormányát. Az újraindítást követően csaták hada zajlott az élmezőnyben, Power bepróbálkozott a vezetés átvételével, de Palou megtartotta. Nem volt egy hosszú menet, mivel Robb és Ferrucci összeakadása miatt újból sárga zászlót lengettek. 

A fennmaradó öt kört már egyben tudták megtenni a versenyzők. Power elbukta a második helyet, Alexander Rossi előzte meg, sőt még Felix Rosenqvist is belső majdnem elhaladt mellette. Egy kanyarral később azonban visszaelőzte Rossit. Az utolsó előtti körben a két McLaren vívott ádáz csatát a dobogóért, amiből Rosenqvist jött ki győztesen. Rossi jobb hátsó kereke el is találta a falat az 1-esből kifele jövet. Ezt használta ki Scott Dixon, aki átvette a negyedik helyet. 

A kockás zászló elsőként Alex Palout intette le, majd a második helyen a címvédő Will Powert, a dobogó alsó fokára Felix Rosenqvist jöhetett fel. Érdemes megemlíteni Kyle Kirkwood hatodik helyét, aki a rajtnál még Callum Illotot is megkapta a nyakába és törte le a hátsó szárnyát. 

fotó: Twitter @AlexPalou