Forma-3

Az eső vitte el a showt az F3-asok sprintversenyén

Az előkészületek legvégén néhány esőcseppet lehetett észrevenni a kameraképeken, de láthatólag a csapatok ez nem ejtette kétségbe. Miután levonultak a pályáról a szerelők, az eső azonnal rákezdett. A versenyirányítás az indulás csúszását rendelte el, 10 perccel tolta el a felvezető kör indítását. A szerelők visszatérhettek az autókhoz és lecserélhették a kereket az esősre. Caio Collet érdeklődőtt az időjárással kapcsolatban, mérnöke határozottan mondta, hogy több eső fog érkezni.

10:30-kor elindulhatott a felvezető kör, ahol láthattuk, hogy mindössze egyetlen pilóta élt a kerékcsere lehetőségével. A hideg időben, hideg aszfalton a gumikat még nehezebb felmelegíteni, hiszen a betétkategóriákban nem használhatnak gumimelegítő paplanokat, így nagyon kemény körülményekre kellett számítaniuk a versenyzőknek.

A rajtnál szépen eljöttek, senki sem húzott egy merészet. Barnardnak sikerült lerajtolnia Edgart, de a kettes kanyar után a szemfüles Colapinto fért be a féktávon és jött fel a második helyre. Edgar szinte teljesen összeomlott az első körökben, a 10. helyig esett vissza. Montoya az élen nagyon stabilan tartotta magát, DRS távolságon kívül volt mögötte Barnard.

Az ötödik körben Villagómez és az ausztriában bemutatkozó Cresswell akadt össze az célegyenesre fordulva. Ugyanott előzött Bortoleto egy nagyszerűt, Gabriele Miní volt az „áldozat”, ezzel már az ötödik helyen állt a listavezető. A 8. körben konkrét zivatar érkezett a silverstone-i aszfaltcsíkra, hatalmas mennyiségben kezdett esni. Az irányítás pályára küldte a biztonsági autót. Néhányan kihasználták a kedvező lehetőséget és esőgumiért hajtottak a boxba.

Luke Browning mérnöke azt az információt adta pilótájának, hogy az eső pár percen belül eláll. Ennek ellenére a mezőny fele a boxba hajtott esőgumikért. A mezőny végéről induló Dino Beganovic nyert nagyot a kiállással, a 11. helyre lépett fel és ő vezette az a bolyt, akik már esőgumival rendelkeznek. Oliver Goethe lassult le nagyon, mögötte Pepe Marti határozott kézjelzéssel adta Goethe tudtára, hogy legyen szíves haladni kicsit.

Az eső kezdett alább hagyni, úgy tűnt azok húzhatnak nagyot, akik mégsem döntöttek a csere mellett. Bernd Maylandert és autóját a boxba hívta a versenyirányítást, a 12. kör végén folytatódhatott a verseny. Az egyes kanyarnál Barnard utolérte Montoyát és eltalálta hátulról, ugyan pályán tudott maradni egy nagy driftelés közepette, de nagyon nagyon hátraesett, ahogyan Barnard is. A két Prema Aron és Beganovic szépen haladtak előre, az 5. és 6. helyen álltak, miközben a pálya bizonyos helyein már száraz volt az ív.

Az élen Colapinto és Bortoleto magabiztosan haladt, Mansell a harmadik helyen, Collet a negyediken. Az esőgumisok az utolsó körökben már nagyon szenvedtek, kevés víz maradt a pályán. Montoya ugyan higgadt maradt, de vérszemet kaphatott a kilőkése után, a 18. helyről egészen a 8. helyig jött vissza. Pepe Marti nagyot harcolt a Prema pilótákkal, Beganovicot már megelőzte, most Aron volt a soros. A dobogó alsó fokáért is nagy harc ment, Collet foggal körömmel küzdött érte, ahogyan Mansell is.

Franco Colapinto elsőként láthatta meg a kockás zászlót, a listavezető Bortoleto érkezett másodikként, míg Christian Mansell első dobogóját ünnepelhette a harmadik hellyel. Caio Collet negyedik, Gabriele Miní ötödik, Hugh Barter hatodik, a főfutam pole pozíciós pilótája Leonardo Fornaroli hetedik, Sebastian Montoya nagyot mentve a nyolcadik lett.

A verseny után még vannak akiknek bizonyos eseteik vizsgálat alatt vannak, így akár ez a verseny, de akár a vasárnapi rajtsorrend is változhat az esetleges büntetések függvényében.

fotó: Twitter @FranColapinto