Bakui gumik, imolai időmérő, és visszatér a Bridgestone?
Bakui gumik, imolai időmérő, és visszatér a Bridgestone?
A Formula 1-ben 2010 végén távozott a Bridgestone, azóta csak a Pirelli szállít abroncsokat a száguldó cirkusznak, azonban sajtóhírek szerint a japán cég fontolgatja a visszatérést, ugyanis az FIA kiírta a tendert az F1-en kívül az F2, és az F3 gumi ellátására is. A Pirelli egyelőre annyit mondott, hogy érdekelt a pályázatban, de vizsgálják a feltételeket. Fontos megemlíteni, hogy a tenderben leírtak alapján csak egy gumiabroncs partner és beszállító lehet, így arra nincs esély, hogy mindkettő gyártó egyszerre legyen jelen.
A hónap végén jön az Azerbajdzsáni Nagydíj, amire a Pirelli bejelentette a gumikiosztást. A tavalyi szettekhez hasonlóan idén is a leglágyabb keverékek lesznek elérhetőek, tehát a C3, C4, és a C5-ös gumikat használhatják a versenyzők, míg a Miami Nagydíjra eggyel keményebb lesz a kiosztás: C2-es, C3-as, és C4-es abroncsok lesznek elérhetőek.
Ami az év első olasz versenyét illeti, az Emilia Romagna Nagydíjon is a három leglágyabb keveréket fogják használni a pilóták, azonban itt fog debütálni a különleges időmérős formátum, ami azt jelenti, hogy a Q1-ben kemény gumival kell majd kört futniuk a pilótáknak. A második szakaszban már közepes gumival kell majd mért kört teljesíteni, a Q3-ban pedig már a lágy keverék lesz használatban. Egy másik helyen is ezt a formátumot fogják alkalmazni az időmérőn, de ennek helyszínét még nem tudni.
borítókép: wtf1.com