Forma-2

Bearman győzött, Vesti kiesett, hatalmas baleset és öt safety car az F2-es főfutamon

Az őrült Forma 3-as főfutam után elérkezett a Forma 2-esek olasz főfutama. Az élről a bajnokság éllovasa Théo Pourchaire indulhatott Bearman, Stanek, Hadjar és Martins előtt. A tabella második helyén álló Frederik Vesti a sprintgyőzelme után kilenc pontos lemaradásban van a franciához képest, ő a nyolcadik rajtkockából indulhatott. A rajt száraz körülmények között történt

Pourchaire szokásosan jól kapta el a rajtot, de Bearman a négyes kanyarra már felállt az élre. A rajtnál volt pár koccanás, . Stanek a dán elől próbált védekezni, de a Roggia kijáratán leterelte Vestit, aki a füvet elcsípve háttal beleforgott a falba. és kiesett a versenyből. Clément Novalak sem jutott sokáig, őt is kiütötték a kavicságyba, így jött az SC. A negyedik körre ki is ment a biztonsági autó, így újraindult a verseny.

A hatodik körben Amaury Cordeel kapott defektet, miután összeértek az egyik PHM-mel. A következő kör elején Arthur Leclerc nem tudott megállni, és megpróbálta kívülről megmenteni a helyzetet, de nem tudta, és a bukótéren és a hungarocell táblákon át a bukótérben ért véget a verseny. A kimenő SC miatt a mezőny elvégezte a kerékcseréket. Az ART jobban dolgozott, de Bearman mégis a francia elé jött vissza, de nem múlt sokon az ütközés. Stanek már az safety car alatt megkapta az öt másodperces büntetést Vesti letereléséért.

Mivel páran nem cseréltek kereket, így Daruvala indíthatott, akit Iwasa hamar megelőzött, de még a célegyenesben Zane Maloney-t pöckölte meg Nissany hátulról, majd a barbadosi-i hatalmas sebességgel csapódott a szalagkorlátba. A pilóta ezután beforgott a mezőny elé, de szerencsére ott már nem ment neki senki. Maloney épségben ki tudott szállni az autóból, de nem érezte jól magát. Mint később kiderült a barbadosi-i már a futam végére visszatért a paddockba. Természetesen jött a harmadik safety car.

Féltávhoz érve Bearman simán az élen tudott maradni az újraindítás után. Pourchaire és Bearman között azonban ott volt Doohan, aki még nem volt a boxban, így a franciának előznie kellett volna, de ez nem volt könnyű. A 18. körben Kush Maini jelentette, hogy az előtte haladó Martins DRS-e nyitva maradt és nem tudott lecsukódni. Két körrel később meg is kapta a fekete-narancssárga zászló, ami azt jelenti, hogy a versenyzőnek kötelező a boxba hajtania. Közben Pourchaire megelőzte Doohant, de ekkor már Bearman két és fél másodperces előnnyel vezetett.

Ha ez az egész nem lett volna elég, a 23. körben Fittipaldi terelte le Mainit, akinek eltört a szárnya. A Campos pilótája a Lesmo 1 kavicságyában megállt, így jöhetett a negyedik safety car. A 27. körre Bearman ismét kiválóan indított újra, de Iwasa a lágyabb gumin könnyedén előzte meg Pourchaire-t. Crawford az Ascariban a bukótéren átszánkázva állt meg, ami miatt előbb a VSC, majd a teljes SC jött be, így a versenyt Oliver Bearman nyerte, Iwasa, Pourchaire, Fittipaldi, Hauger, Doohan, Daruvala, Cordeel, Boschung és Hadjar előtt. Folytatás a szezon végi Abu Dhabi Nagydíjjal november 24-26-án