Bemutatta a Toyota a GR010-es Hypercart
Bemutatta a Toyota a GR010-es Hypercart
Megmutatta idei WEC autójának a GR010 Hypercarnak festését az 5-szörös WEC bajnok, 5-szörös Le Mans 24 győztes Toyota. A minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkező 2023-as Hypercar kategória, melyben a korábbi években soha nem látott számú csapat adta be jelentkezését. 13 autó fog versenyezni ebben a kategóriában, többek között – nagy visszatérőként – a Ferrari, de itt lesz még a Porsche, a Peugeot, a Cadillac és a Vanwall is.
Az 520 kW-os (707 LE) 3,5 literes motorból és 200 kW-os (272 LE) villanymotorból álló, nagy teljesítményű Racing Hybrid hajtásláncon a súlycsökkentés és a megbízhatóság javítása érdekében módosították az erőforrást, egy több mint egy évtizedes tapasztalatból szerzett egyedülálló tudással.
A 2023-as fejlesztésű GR010 HYBRID leglátványosabb változásai a karosszériát érintik. A vezethetőség és az aerodinamikai konzisztencia javítása érdekében új merülősíkú aerodinamikai eszközöket vezettek be az első sarkokon és egy kisebb hátsó szárnyvéglapot, valamint egyéb részletmódosításokat.
A karosszérián is módosításokat hajtottak végre azzal a céllal, hogy javítsák a fékhűtést, és lehetővé tegyék a hűtési lehetőségek gyors megváltoztatását verseny közben, ami az elöl és hátul elhelyezett új szellőzőnyílások révén valósult meg. Ezen túlmenően felülvizsgálták a fényszóró-elrendezést, hogy optimalizálják a láthatóságot éjszakai vezetés közben.
A GR010 HYBRID ismét 100%-ban megújuló bioüzemanyagot használ, amely bormaradványokból és mezőgazdasági anyagokból készül, ami legalább 65%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást, és hozzájárul a tartós versenyzés fenntarthatóságának növelésére irányuló folyamatos erőfeszítésekhez.
Ezen erőfeszítések kiegészítéseként a gumiabroncsok használat előtti előmelegítése többé nem megengedett, ami csökkenti az energiafogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ennek eredményeként a Michelin egy új gumikeverék-családot mutatott be, amelyet úgy terveztek, hogy gyorsan elérje a maximális üzemi hőmérsékletet, miközben megőrzi a tartósságot és a teljesítményt.
fotó: Toyota Gazoo Racing WEC twitter