Doohan a 11. helyről nyerte meg a főfutamot
A tegnapi csúsztatott Forma 2-es sprintversenyt Enzo Fittipaldi nyerte, miután Daruvala az élről esett ki, mert kiesett az autójáról a fejvédő. A második helyre beérkező Richard Verschoort a verseny után kizárták, így Théo Pourachire állhatott a helyére, és így Dennis Hauger fért fel a dobogó alsó fokára.
Az időmérő szerint Oliver Bearman indulhatott az élről, majd Frederik Vesti és Victor Martins, de mint kiderült a boxból kifele menet, a kivezető körön a vizes pályán az utóbbi kettő egyszerűen eldobta és a falnak csapták még a futam előtt. Martins autója túlélte, de Vesti ott maradt, így a második rajtkocka üresen maradt, az öt perccel késleltett főfutamra.
Martins beragadt a rajtnál, az ötödik helyig visszaesett, még Pourchaire már megszokott módon zseniálisan indult, és felugrott a második helyre. Bearman magabiztosan vezetett, de a Kemmel egyenes után Iwasa megforgatta Haugert. Hauger megforgott és lefulladt, még Iwasának eltört a kormányösszekötője, de a boxig eltudott menni, ott viszont feladta a versenyt. Annak ellenére, hogy az F2-es autókban nincs önindító, a lejtő és a pályamunkások segítségével Hauger újraindult, de az SC ekkor már a pályán volt.
Bearman jól indított, Pourchaire nem tudta megelőzni, de az Eau Rouge-ban Nissany koccolta meg Leclerct, aki végig forgott a kanyarkombináción, de szerencsére nem csapódott a falnak. Az esetért Nissany pár körrel később egy 10 másodperces büntetést kapott. A hatodik körben Hauger az újraindulása miatt fekete zászlót kapott, így ki kelett szállnia a versenyből. Még abban a körben a Les Combesban Bearman védekezés közben elfékezte, de a mögötte jövő francia is követte a bukótéren át, így helycsere nem történt. Egy körrel később ugyanott támadott Pourchaire, de a Prema versenyzője keményen kivédte a támadást.
A kerékcseréket Novalak kezdte a 11. körben, közepesről váltott lágyakra. Egy körrel később jött Daruvala, Boschung és Hadjar is, aki a kijáraton a vizes íven megcsúszott és a kijárati falnak csapta a Hitech-jét. A letört szárny miatt rövid ideig bejött a VSC. A 15. körben az élen álló kettes jött a boxba. Az ART olyan jól dolgozott, hogy Pourchaire átvette az első helyet Bearmantől. Még abban a körben a második szektorban Daruvala előzése közben Maloney le szorította az indiait, akinek a bukótéren keresztül kellett visszajönnie. Martins is kiállása közben gyorsan ment be a boxba, így öt másodperces büntetésben részesült.
A következő körben Crawford is a kiesők közé került, miután megforgatta őt Correa a Les Combesban, így jöhetett a safety car. Doohan az élen állt mivel még nem ment ki kereket cserélni, de az SC miatt rengeteg nyert, és a második helyre fel tudott jönni Bearman elé. Mikor már a safety car ment volna ki, az újonc Joshua Mason megforgott miközben Nissany-t próbálta elkerülni, aki lelassított előtte. Nehézkesen, de újraindult a pilóta, de egy plusz körre elmentek az SC mögött. Így az újraindításnál a sorrend: Pourchaire, Doohan, Bearman, Martins, Maloney.
A Doohannek öt köre maradt, hogy jobb gumikon megelőzze Pourchiare. A 22. körben Bearman és Martins ismét összeértek, de pozíció csere sem történt. Egy körrel később Doohan nagy tempó előnnyel a Les Combes előtt megelőzte a franciát. Az Doohan megtartotta helyét, így megnyerte a főfutamot, Théo Pourchaire előtt. Martins büntetése miatt Fittipaldi állhatott fel a harmadik helyre, hiszen Bearman egy öt másodperces büntetést kapott. A többi pontszerzők sorban: Maloney, Martins, Verschoor, Bearman, Maini, Stanek, Boschung.
A következő verseny a nyári szünet után egyből érkezik, Zandvoortból, Hollandiából.
borítókép: fiaformula2.com