Formula-E

Ezek a legnagyobb változtatások az idei szezonra

Ezek a legnagyobb változtatások az idei autókra

Hétvégén kezdődik a ABB FIA Formula E Championship idei szezonja, ami egyben az eddigi legfőbb újításokat hozza el elektromos formula-autózás történelmében. Az első generációs autók, a 2014-15-ös szezonban rajtolt el, először még az első generációs autókkal. 2020-ban debütált a Gen2, ami gyorsabb és szebb is lett  a Gen1-es autókhoz képest.

Gen1-es autó a New York-i E-prix-en - forrás: racefans.net

A 3. generációs versenygépek a hétvégi Mexikóvárosi E-prix-en láthatjuk először versenyezni, de Valenciában már teszteltek.

Az egyik legfőbb változás, magát a kinézetet érinti, ugyanis az autók külseje egy teljesen új formát vesz fel. Továbbá nagyjából 20 cm-rel rövidebb, és 10 cm-rel keskenyebb lesznek. A minimum súlyuk 900 kg-ról 840 kg-ra esik.

A DS Penske 2023-as autója - forrás: fiaformulae.com

A gépek belsejét is nagy változtás éri majd, mert még a Gen2-es autók csupán 250 kW-ot tudnak leadni maximálisan, addig a következő generáció már 350 kW lesz a max. teljesítmény. A lóerő 335-ről 470-re emelkedik. Az eddigi hátsó kerék meghajtást pedig, összkerék meghajtásra cserélik. A maximális sebesség 280 km/h-ról 320 km/h-ra növekszik.