Féltávnál tart a Monzai 6 órás verseny
Hatalmas tömeg gyűlt össze a monzai versenypálya lelátóin és ahogy azt feltételezni sem kell javarészt, piros színekkel lehetett találkozni a tribünökön. René Arnoux, aki a verseny Grand Marshalljaként van jelen Monzában, indítatta el a motorokat a versenyzőkkel. 36 autó nevezett a hétvégére, 13 Hypercar, 11 LMP2 és 12 GTE autó lesz jelen a Sebesség Templomában.
Nem indult jól a Ferrarinak a rajt, az 51-es megpördült a sikánban, a 8-as Toyota lökte meg. Az 50-es kívülről akarta megelőzni a vezető 7-es Toyotát, de túl mély féktávot vett és átvágta a sikánt, majd visszaadta a pozíciót. A Peugeot-sok is nagyot rajtoltak, már a harmadik és ötödik helyen álltak és a tempójuk is bíztató volt. Az LMP2-ben a JOTA állt az élre a rajtnál, majd a két United Autosports állt a dobogón. 10 perc után kis híján össze is akadtak az élen. A GTE-ben a hölgyek magabiztosan kezdtek, le is rázták maguk mögött az ománi ORT és Richard Mille Ferrari csapatát. Mögöttük szép lassan kezdett felzárkózni a Corvette csapata.
A versenyirányítás egy 10 másodperces Stop&Go büntetéssel sújtotta a 8-as Toyotát, a Ferrari kilökésééert a rajtnál. A 93-as Peugoet közben feljött a második helyre, a célegyenesben előzte a Ferrarit. A 8-as Toyota ismét balesetet okozott, a D’Station Aston Martinját lekörözés közben vágta a falba, komoly mennyiségű törmeléket szórva a pályára. Eduardo Freitas versenyigazgató pályára is küldte a Safety Cart. Fél óra elteltével (a biztonsági autó még pályán volt) sokan a taktika váltás mellett döntöttek és a boxba hajtottak. Így tett az 51-es Ferrari, a Porsche Penske, a Cadillac, a Proton Porsche és gyakorlatilag a komplett LMP2-es kategória.
Jó 20 perces karbantartás és takarítás után ismét folytatódhatott a verseny. Jensen a Peugeot volánjánál remekül kapta el az indulást, az egyes kanyarban meg is előzte a 7-es Toyotát és átvette a vezetést. Conwaynek nem igazán ment, Molina is megtudta előzni a Toyotát. Megszületett a döntés Sébastien Buemi ügyében, egy 1 perces Stop&Go büntetést kapott a 777-es Aston kiütéséért.
Egy óra elteltével a 93-as Peugeot vezette a Hypercar kategóriát, az 50-es Ferrari a második, a 7-es Toyota harmadik helyen. Az LMP2-ben a 22-es United Autosports az élen, utána a 23-as United, harmadik helyen pedig az Alpine csapata állt. Az GTE-ben a hölgyek továbbra is magabiztosan uralták a kategóriát, a Dempsey-Proton a második, az ORT a harmadik helyen.
Az élmezőny is kihajtott a boxba, ők ugye még nem voltak a boxban a Safety Car fázis alatt, mint sokan mások. A vezető Peugeotnál nem hibátlanul sikerült a kiállás, mert sok időt vesztett, ezért csak a Ferrari mögé tudott visszajönni. A Hypercar élén egy négyes fogat alakult ki, a vezető Hertz Jota, a 6-os Porsche, a Cadillac és az 51-es Ferrari között. Néhány körig nyúzták egymást, igaz pozíció csere nem történt, mivel szép lassan elfogyott az üzemanyag és a boxba hajtottak. Ezzel az 50-es Ferrari állt az élre, a hazai szurkolók legnagyobb örömére. Az LMP2-ben a Jota csapata Oliver Rasmussennel a fedélzeten, szép előzést bemutatva jött fel a harmadik helyre és nem is akart itt megállni. Az Ascari sikánnál már a Unitedet akarta előzni, de elhagyta a pályát, majd a kör végén jött a boxba az Inter Europollal egyetemben.
A Hypercar élén is csökkentek a különbségek 1 óra 50 perc elteltével, a vezető 50-es Ferrari Molinát egy lekörözés közepette érte utol a 7-es Toyota. Conway egy pillanatra még a pályáról lehajtott két kerékkel annyira keményen védte pozícióját a Ferrari. Ezt követően a boxba is hajtott Molina, aki ki is szállt és Nielsen ült a helyére. Ahogy legutóbb most is egy körrel később jött a 7-es Toyota a boxba, ahol szintén pilóta csere volt, José Maria Lopez váltotta Conwayt. Az eltérő taktikák miatt állandó változott az élmezőny kiléte, most éppen a 6-os Penske Porsche állt az élen, akit az 51-es Ferrari követett. Közel a 2 órához a 94-es Peugeot lassult le az első sikánnál, de néhány másodperccel később ismét versenytempóban tudott menni.
A második óra végén tehát a 6-os Porsche vezette a mezőnyt, második az 51-es Ferrari és harmadik a Hertz Jota. LMP2-ben a JOTA állt az élen, második a 23-as United, aztán a 41-es Team WRT, akik az élről indulhattak. A Lesmo 2-es kanyarban a Vector Sport autóját találtuk csúnyán összetörve, miután összeértek a 9-es Prema autójával. A Safety Car ismét a pályára hajtott. Most egy viszonylag gyorsabb munkát végeztek az olasz sportbírók és alig néhány perc után folytatódhatott a verseny. A megmozdulásért 1 perces Stop&Go-ra büntették a Premát.
A GT-ben az AF Corse Ferrari vezet, őket a Corvette követi – igaz ők kaptak egy áthajtásos büntetést boxutcai sebességtúllépés miatt – a harmadik helyen az ORT csapata. A félidőhöz közeledve a United 22-ese éppen a Richard Mille Ferrarit akart lekörözni, de utóbbi figyelmetlen volt és ütköztek, mind a ketten megpördültek. Továbbtudtak haladni, így nem volt szükség a biztonsági autóra.
Elérkezett a boxkiállás ideje az élmenőknek, előbb az 50-es Ferrari állt ki a második helyről. A vezető Toyota is jött a boxba, a pilóta maradt, a második helyre jöttek vissza, az élen most már a Proton Porsche áll. Az 50-es Ferrari kissé lemaradva a harmadik helyen. A GTE-ben vezető AF Corse Ferrari hirtelen megállt Thomas Flohr alatt, de szinte egyből tovább tudott hajtani.
Az LMP2-ben a 23-as United Autosports vezet, második az Inter Europol, harmadik helyen a Team WRT áll. A GTE-ben a GR Racing az első, az Iron Dames a második, a Corvette a harmadik.