Formula-E

Fenestraz a poleban Monacóban

Fenestraz a poleban Monacoban

A hétvégén a Forma 1-es Miami Nagydíj mellett a Formula E is versenyzik. A mostani, kilencedik állomás a Monacói Hercegség utcáira viszi az elektromos formulát. Mivel ilyenkor az egész ország szinte teljesen le van zárva, így mindent egy nap alatt lezavarnak, így lehetséges az, hogy délre már a szabadedzések és az időmérő is lement. Az első szabadedzést Mitch Evans nyerte, Vandoorne, és Günther előtt. A másodikat pedig az említett német, Günther uralta, Evans és Dennis előtt.

10:40-kor kezdődött az időmérő, amit a megszokott módon két 11 pilótás részre osztanak. Mindkét csoport legjobb négy-négy pilótája jut tovább a páros viadalokra, a negyeddöntőtől, az elődöntőn át a döntőbe, ahol a leggyorsabb szerzi a rajtelsőséget a délutáni futamra. Az A csoport 12 perces küzdelmeiből Nato, Fenestraz, Ticktum és Evans jutott tovább, miután a Vergne és Vandoorne összes körét törölték, így a rajtrács végéről fognak nekivágni a futamnak.

A B csoport első köreit Günther uralta, aki az idei első Berlin ePrixen a dobogó alsó fokán végzett. A német annyira stabilan körözött délelőtt, hogy meg is nyerte a második 11 küzdelmeit. Így Günther, Hughes, Mortara és Sette Camara jutott be a negyeddöntőkbe, de fontos hozzátenni, hogy a TOP4 mindössze 95 ezreden belül van.

A negyeddöntőkben Ticktum Fenestrazzal, Evans Natoval, Mortara Hughes-zal, Sette Camara pedig Güntherrel csatázott a továbbjutásért. A kör közepe feléig még Ticktum vezetett, azonban az alagútban már Fenestraz volt előnyben. Innentől a franciának könnyű győzelem volt. Őket Evans-szék követték. A kör elejétől kezdve Evans szépen gyűjtötte előnyét, azonban a harmadik szektorban az új-zélandi hibázott, így Nato több mint két tizeddel verte a Jaguar pilótáját. Mortara és Hughes végig közel voltak egymáshoz, nagyjából egy tized alatt volt az eltérés, azonban itt is a harmadik szektor húzott ki Mortarával, így a Hughes nyerte ezt a párbajt a McLarennel.

Végül a Günther és Sette Camara csatáztak, közülük meglepő módon az utóbbi jutott tovább, méghozzá több mint három tizedes előnnyel. Mint kiderült mielőtt a német kigurult volna a boxból, de előtte pont pirosra váltott a lámpa, azonban ezt már a Maserati pilótja nem láthatta. Majd pár méterrel arrébb ismét pirosra váltott a lámpa, és Günther ezt sem látta. Azonban Sette Camara sem volt teljesen tiszta. A NIO pilótájának köridejét elvették, sőt ki is zárták a párbajból, mivel megsértette az időmérős procedúrát.

Az első elődöntőben a két Nissan, Nato és Fenestraz párbajoztak a döntőbe jutásért. A kör szinte minden részén Fenestraz volt előnyben, így végül a francia négy és fél tizeddel jutott be a döntőbe a monacói pole pozícióért. A következő elődöntőben Hughes, futott Günther ellen. Az előbbi kezdte jobban a kört, kb. egy-két tizedes előnnyel kezdte, majd a kört 508 ezredes előnnyel fejezte be. Így Jake Hughes, és Sacha Fenestraz küzdhettek meg mindkettejük második rajtelsőségéért. Hughes driftesen kezdte a kört, Fenestraz viszont stabilan jött el. Az első szektor végén az utóbbi vezetett 30 ezreddel. A McLaren pilótája az alagút után elfékezte és levágta a sikánt, és így Sacha Fenestraz nyerte a monacói időmérőt.

Mivel Monaco és Magyarország között nincs időeltolódás így délután három óra három perckor fog kezdődni a ABB FIA FORMULA E 2023 MONACO E-PRIX.

 

borítókép: eurosport.com