WRC

Hangosabbak lesznek a rally autók

Hangosabbak lesznek a rally autók

A Motorsport Világtanács múlt heti bahreini ülésén lezajlott ülését követően a motorsportot irányító világszervezet ratifikált egy új szabályt, amely május 1-jétől lép életbe.

Az új szabályozás értelmében a Toyota, a Hyundai és az M-Sport-Ford WRC-csapatoknak hangmodult kell szerelniük az autóikba, amelynek legalább 80 dB-es hangot kell produkálnia egy nyílt területen, két méterrel az autó elejétől és hátuljától és a talajszinttől egy méter magasságban. A hangmodul akkor aktiválódik, ha az EV módot bekapcsolják, és kikapcsol, ha a jármű sebessége meghaladja a 30 km/h-t.

A WRC tavaly mutatta be új, 100%-ban fenntartható üzemanyaggal hajtott Rally1 hibrid autóit, amikor a bajnokság megtette az első lépést egy fenntarthatóbb és környezetbarátabb jövő felé. A szabályozás részeként a Compact Dynamics által tervezett 100 kW-os villanymotorral szerelt autóknak kizárólag elektromos üzemmódban kell közlekedniük a szervizparkban és környékén.

A sofőrök kénytelenek elektromos üzemmódban futni a kijelölt zónákban az útszakaszokon, ennek célja a zajszennyezés csökkentése és a zavarok csökkentése, amikor az autók városokon és falvakon haladnak át a szakaszokra.

Úgy tudjuk, a szabályzat módosítására biztonsági okokból került sor. A Covid-19 protokollok enyhítését követően a szervizparkokban már többen sétálnak az autókban és azok körül. A januári Monte Carlo Rallyn tartott sajtótájékoztatón azonban felmerült az autózaj kérdése az elektromos üzemmód bekapcsolásakor.

A Portugál Rally (május 11-14.) lesz az első forduló, ahol az új szabály érvényesül. A rali-világbajnokság jövő héten Mexikóba utazik a szezon első murvás fordulójára, majd áprilisban visszatér Európába a Horvát Rallyra, a portugáliai látogatása előtt.