Hírmorzsák az elmúlt napok WEC történéseiből
Hírmorzsák az elmúlt napok WEC történéseiből
Közeledik a szezon kezdet a hosszútávú autóverseny bajnokság, vagyis az Endurance világbajnokság számára is, így összeszedtük a fontosabb történéseket az elmúlt napokból, hetekből.
Csúsztathatják a hidrogén kategória indulását
Minden jel arra mutat, hogy a 2025-re tervezett hidrogénüzemű LMP3-as autók, később állhatnak rajthoz. A Le Mans-i 24 órást szervező, Automobile Club de l’Ouest 2017-ben munkacsoportot állított fel a zéró károsanyag-kibocsátású osztály létrehozására a híres endurance versenyen, és célul tűzte ki a 2024-es bevezetést, miután nyilvánosságra hozta a Red Bull Advanced Technologies és az Oreca koncepciótervezési terveit. A COVID-19 világjárvány okozta késések és az a vágy, hogy a hidrogénautók valóban versenyképesek legyenek, ám még mielőtt bemutatták volna a világhírű állóképességi versenyeken, azt már egy évvel elhalasztották, de most úgy tűnik, hogy újra halasztják az indulást.
Bemutatták a Nascar csapat festését
Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a WEC-ben idén indulni fog egy Nascar képviseletű csapat is. A Garage 56 projekt, amelyet a l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) várhatóan a következő hetekben hagy jóvá, a NASCAR, a Hendrick Motorsports, a Chevrolet és a Goodyear partnerségéből született. A Chevrolet Camaro ZL1 rendszerei és alkatrészei nagyrészt változatlanok a NASCAR Cup sorozatban versenyző Next Gen versenyautóhoz képest. Az autót az állóképességi versenyre való felkészítés érdekében végrehajtott változtatások között szerepel a működő fényszórók és hátsó lámpák, a nagyobb üzemanyagcella, a szénféktárcsák és a speciális tervezésű Goodyear Eagle versenyabroncsok.
A Cadillac csapata nem fogja tesztelni autóját Európában
A Cadillac úgy döntött, hogy a Dallarával közösen kifejlesztett LMDh autóval a tesztelést az első, tavaly július eleji összecsapástól egészen az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság múlt havi nyitófordulójáig, Daytonában, teljes egészében az Egyesült Államokban végezte, ahol Ganassi bemutatta WEC autóját. „Nem áldozhattuk fel, hogy egy autót egy konténerben napokon vagy heteken át szállítsanak, amikor nagyon agresszív tesztprogramunk volt, amit rövid időn belül próbáltunk teljesíteni.” – nyilatkozta Laura Wontrop Klauser, a General Motors sportkocsi-program menedzsere.
Mivel a WEC versenyhelyszínein tilos tesztelni az edzés első napja előtt 30 napig, ez lehetetlenné tenné, hogy Cadillac és Ganassi teszteljen a portugáliai Portimao melletti Algarve-pályán a WEC április 16-i második fordulója előtt. Az április 29-i harmadik forduló helyszínéül szolgáló Spaban némi kilométer megszerzésének esélye is nagyon valószínűtlennek tűnik.
borítókép: arstechnica.com