Ismét hatalamas csata a győzelemért a Tokió ePrix-n
Szombat hajnalban tartották meg a Formula E japán hétvégéjének időmérőjét, majd magyar idő szerint reggel 7-kor elrajtolt a verseny. Az előző versenyen Rowland végül felállhatott a dobogóra, most pedig a pole pozíciót is megszerezte a brit. A második helyről Günther rajtolhatott, majd Mortara, Sette Camara, Dennis, Evans, Wehrlein, Müller, Da Costa és Frijns.
A rajtnál Mortara bement Rowland mellé, azonban nem tudta megelőzni az élen álló Nissant, de így is feljött a második helyre. Wehrlein elég hamar feljött az ötödik helyre, még Sette Camara a hetedik helyig esett vissza. Wehrlein a következő körökben előzgetni próbálta Dennist sikertelenül. A 7. körben Jake Hughes a falba vágódott egyenesen a kanyar kijáraton, miután összeértek az egyik Cuprával. Szerencsére ki tudott tolatni a tecpro falból, így nem kellett az SC. A 9. körben az élen is megkezdődtek az attack mode felvételek, elsőként Wehrlein használta a plusz kilowattokat. még a következő körökben Rowland, Mortara és Da Costa is bekapcsolta az attack mode-ot.
Rowland a 13. körben egyből felvette a maradék hat percet, így Günther az élre állt, mindössze egy körig, hiszen a német is felvette a támadó módot. Günther ezután szorosan követte, próbálta megelőzni Rowlandet, de mögöttük érkezett Mortara és Da Costa is. Mitch Evans a 18. körben megcsúszott a hatos kanyar előtt, és a kanyarban szárnyával elcsípte az egyik Pensket, és sérült a szárnya. A sok törmelék miatt jött a safety car. A 23. körre indult újra a verseny, és folytatódott a csata az első helyért. Ezúttal nem kellett sok, a 25. körben Günther átvette a vezetést Rowlandtől.
Günther annyira eltudott húzni, hogy a maradék támadó idejét is felvette, és maradt az első pozícióban. Mortara is megszerette volna kaparintani a győzelmet, így 3 körre a vége előtt felvette a megmaradt támadó módját. A versenyt az SC miatt két körrel toldották meg, így összese 35 körös volt a futam. Frijns már a 8. helyen autózott, amikor Natoval értek össze, és a svájci versenyzőnek tört a szárnya, így kiesett a pontszerző helyekről. Eközben Rowland nagyon közel került Güntherhez, de mögöttük is elindult a csata. Da Costa próbált előzni a második helyért, de visszaesett a negyedikre, így Dennis vette át a dobogó alsó fokát.
Az utolsó körre érve folyamatossá vált a csata, de végül Maximilian Günther megtudta tartani a pozícióját, így öt futam alatt, ő az ötödik különböző futamgyőztes. A második helyen így Oliver Rowland végzett, a dobogó alsó fokára pedig a címvédő Jake Dennis állhatott fel. Nato 5 másodperces büntetést kapott a Frijnsel való baleset okozása miatt, így ő a 16. helyre esett vissza. Végül a sorrend: Günther, Rowland, Dennis, Da Costa, Wehrlein, Mortara, Müller, Cassidy, Frijns és Sette Camara.
A folytatás április 13-án következik az Olasz ePrix-vel, amit ezúttal már Misanoban rendeznek, így ismét egy új helyszín érkezik a Formula E-be.
FRISSÍTÉS: Edoardo Mortarat a verseny után energiatúlhasználat miatt kizárták a versenyből, így a hetedik Cassidy lett, majd Frijns, Sette Camara, és a 10. helyre Fenestraz jött fel.
borítókép: maximilian-guenther.com