Itt a sprinthétvége új menetrendje!
Itt a sprinthétvége új menetrendje!
A 2021-es szezonban mutatkozott be a sprintfutamos formátum, akkor még mindössze három helyszínen. A tavalyi évre már megszerették volna duplázni, azonban ezt a csapatok elutasították, ennek ellenére a 2023-as idényre már elfogadták, így végül ebben az évben hat helyszínen láthatunk majd sprintfutamos hétvégét. Ezek sorrendben: Azerbajdzsán, Ausztria, Belgium, Katar, Austin, és Brazília.
Ebben a két évben érte hideg, meleg kritika is ezt a felépítést. Sokan szerették, sokan utálták, de abban mindenki egyetértett, hogy újra kell gondolni a menetrendet, hiszen egy szabadedzésen parc fermé alatt gurulni teljesen értelmetlen volt. Erre válaszul, bejelentették, hogy módosítani fogják a szabályokat, arra viszont nem számítottunk, hogy ezt már az azeri futam előtt megteszik.
A pénteki napon marad a szabadedzés, és az időmérő, azonban ez már nem a sprint rajtsorrendjét fogja meghatározni, hanem vasárnapi versenyét. Szombat a sprint napja, hiszen először egy sprintkvalifikációt fognak tartani, ami az utána következő sprintfutam rajtsorrendjéről dönt. Azonban már ez is eltér a megszokottól. Marad a három rész, azonban csökken az időlimit. a Q1, ami itt már SQ1 lesz, 12 perces, ezt az SQ2 követi a maga tíz percével, majd a TOP10 az SQ3-ban fog menni a pole pozícióért összesen nyolc percben. Továbbá a gumiszabály is változik, hiszen az első két részben csak a közepes gumit lehet majd használni, az SQ3-ban pedig már a lágy Pirellivel lehet majd körözni.
A sprintfutam marad a 100 kilóméter, azaz nagyjából 20-25 perc, és a pontozás sem változik, az első nyolc helyezett kap nyolc, hét, hat, öt és így tovább egyesével. Vasárnap pedig marad a futam, ugyanúgy a 300 kilométerrel, de ennek a rajtsorrendjét ugye már a pénteki időmérő fogja meghatározni. A sportbíráknak ezzel az volt a céljuk, hogy egy versenyzőnek minél kevesebb legyen a lehetősége, így valószínűbb, hogy egy meglepetés versenyző fog az élen állni.
borítókép: skysports.com