Forma-3

Izgalmas futam után avattak új győztes az F3-as sprinten

Újoncokkal az első sorban vehette kezdetét a Forma-3-asok ausztrál sprintfutama, a pole pozícióban Laurens Van Hoepen az ART-vel, míg mellőle Martinius Stenshorne a Hitech-hel várhatta a lámpák kialvását. A bajnokságot vezető Luke Browning a hetedik helyről indulhatott. A versenyzőkre 20 kör várt.

A 30 fős társaság gond nélkül jött el a rajtnál, még az első kanyarokon is ütközés nélkül átjutott mindenki, vigyáztak egymásra. EWttől függetlenül a helyezkedések folyamatosak voltak, itt-ott volt olyan, aki kissé elhagyta a pályát, de incidens sehol sem volt. Az első kör végén Van Hoepens, Stenshorne, Mansell, Goethe, Lindblad, Boya, Browning, Bedrin, Fornaroli, Miní volt az első 10 sorrendje.

A 3. kör elején a DRS nyitásokkal meg is kezdődtek a csaták az élen. Az első négy pilóta egymás sarkában követte a másikat, Stenshorne a 9-10-es gyors sikánnál meglepte a vezető Van Hoepenst és átvette a vezetést. Az azt követő egyenes végén a holland visszavette az első helyet, rájuk a szintén ART-s Mansell érkezett meg, aki kissé meg is lökte Stenshorne-t a kigyorsítás közben.

Nagyon izgalmas futamnak néztünk elébe, ugyanis a vezető bolyra megérkeztek a többiek is, az első 10 pilóta három másodpercen belül volt. Az élen a Van Hoepens-Stenshorne duó DRS zónánként előzgette egymást, míg mögöttük mindenki várt az adandó alkalomra, túl nagy volt a tömörülés, nem lehetett rizikózni.

Az ötödik körben a bajnoki éllovas Luke Browning hajtott a boxba, technikai hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Nikita Bedrin egy pillanatra felnyithatta az álmosságtól összecsukódó szemeket (ha valaki élőben követte a versenyt), a 11-es kanyar kijáratán Mari Boya kitéve a „könyökét”, kiterelte a bukótérbe. Az esetet a versenyfelügyelők is jegyezték.

10-en kívül is zajlott az élet, itt is összeállt egy kisebb társaság, mondjuk ezt 30 főnél nem is nehéz, főleg, hogy azonos autókkal versenyez a mezőny. Christian Mansell autója még a rajtnál kapott egy kisebb ütést, ami a futam derekára rohamosan romlott, a 3. helyről egészen a 13. helyre zuhant vissza. Arvid Lindblad viszont felfelé szárnyalt a táv felénél már Van Hoepenst is maga mögé utasította és vehette üldözőbe a vezető Stenshorne-t.

Izgalmas utolsó köröknek néztünk elébe, miután Tasanpol Inthraphuvasak előzni akart Tommy Smith-t, aki a féktávon eltalálta a thai pilótát, ezzel belökve a sóderágyba. Mivel nem tudott kijutni onnan, a biztonsági autót a pályára küldték 6 körrel a vége előtt. A 17. körtől lett ismét szabad a verseny, Stenshorne, Lindblad, Vna Hoepens, Boya, Goethe, Miní, Montoya, Wurz volt a pontszerzők 4 körrel a vége előtt.

Mindenki számára jó kis ébresztő lehetett ez a pár kör, míg az élen nyugodtabb volt a hangulat, addig néhány autóval mögöttük élet-halál harc ment a helyekért. Martinius Stenshorne remekül menedzselte az végét, így első alkalommal tudott nyerni a Forma-3-ban, mindössze harmadik hétvégéjén. Arvid Lindblad nagyott zárkózott, de „csak” a második helyig tudott fellépni. A pole-ból induló Laurens Van Hoepen a harmadik hellyel kellett beérje.

A pontszerzők még: Mari Boya, Oliver Goethe, Dino Beganovic, Gabriele Miní, Nikita Bedrin, Alexander Dunne, Sebastian Montoya. A Forma-3-asok főfutama magyar idő szerint még szombaton, 23:05-kor veszi kezdetét.

fotó: X @HitechGP