Forma-2

Jack Doohan rajtcél győzelmet aratott a Hungaroringen

Ahogy a kisebbeknél, úgy a nagyoknál is verőfényes napsütés és fokozódó nézőtéri létszám várta az F2-esek 37 körös hungaroringi főversenyét. A nagyszerű időmérő után Jack Doohan indulhat az élről, aki mellöl az ART-s Victor Martins, majd a tabella éllovasa Frederick Vesti.

Jack Doohan magabiztosan loholt az egyes kanyar felé a rajt után, mellette Martins kicsit lassabb volt, amit Vesti használt ki és előzte meg. A helyezledásek közepette Kush Maini nagy vesztese volt az első körnek, 10 pozíciót bukott az indiai pilóta. Clément Novalak számára gyorsan véget ért a főfutam, a Mansell kanyarnál a bukótérben állt meg a Trident.

Juan Manuel Correa Oliver Bearmannel harcolt a kilencedik hely megszerzése reményében. Jack Doohan az élen stabilan tartotta az egy másodperc körüli különbséget. Az F2-ben a főfutamon kötelező a kerékcsere, amit viszonylag korán meg is kezdték a középmezőnyben, elsőként Maloney, aztán Crawford és Boschung is kilátogatott. Az élen közben Vesti szépen lassan utolérte Doohant. Rögtön utána Crawford és Maloney, a két Red Bull akademista akadt majdnem össze az egyes kanyarban. A versenyfelügyelők jegyezték az esetet, akik között egy magyar munkatársat is találhatunk.

Crawford és Maloney ismét megtalálták egymást a 3-as kanyarban, most összejött a helycsere Maloney ezzel a 19. helyre jött fel. Az élmezőnyből elsőként Theo Pourchaire jött ki a boxba a közepes keverékekért. A csere a francia kicsit beragadt Amaury Cordeel mögött, a 2-es kanyarban egy nagyszerű külsőíves előzéssel cseréltek pozíciót, ami után Isack Hadjar is megelőzte, egy kicsit fokozotabb hangulatban, ahogy a rádióban hallhattuk.

Már a féltávot is elhagytuk, de a dobogósok még mindig nyúzták a lágyakat, ráadásul Jack Doohan remek tempót diktált, már közel 5 másodperces előnyt épített ki Vesti előtt. A 22-ik körben jött ki a második helyről a Prema dán pilótája, nem sokkal Pourchaire elé tudott visszajönni, azonban az F2-ben nincs gumimelegítő paplan, vagyis csak a pályán tudják melegíteni az abroncsokat. Ezért az ART franciája meg is közelítette. Victor Martins is letudta a cserét, pont a Vesti-Pourchaire duó elé jött vissza. Vesti a már közel üzemmeleg gumikon érkezett, meg is előzte egyből, csapattársa azonban megvívott vele és a Mansell kanyarban még a bukótérbe is kiszaladt. Ezzel annyi gumitörmeléket szedett össze, hogy rengeteg tapadást vesztett és Hadjar le is csapott a franciára.

Két körrel később Ayumu Iwasa is megelőzte Pourchaire-t, igaz Iwasa a lágy gumikon érkezett a fordított stratégiája miatt. Jack Doohan hibátlan boxkiállást tudott le, amivel megnyugtató előnyt épített ki, már 7 másodperc feletti volt, ráadásul a leggyorsabb köröket autózta szinte minden körben. A végéhez közeledve Iwasa támadta Hadjart, illetve Crawford vette át Maini pozícióját, le is terelte kissé az indiait. 3 körrel a vége előtt Iwasa-nak összejött az előzés a célegyenes végén, egy nagyon rövidféktávos előzéssel.

A 37. kör végén Jack Doohan egy fantasztikus vezetést bemutatva nyerte meg a hungaroringi főfutamot, 2023-ban első alkalommal. Második helyen a Mercedes akadémia tehetsége Frederick Vesti futott be, míg a dobogó alsó fokára az elmúlt futamokon remek teljesítményt nyújtó Victor Martins állhatott fel.

Továbbiak: 4. Iwasa, 5. Hadjar, 6. Pourchaire, 7. Hauger, 8. Fittipaldi, 9. Correa, 10. Verschoor a pontszerzők.

fotó: Twitter @Formula2