zUncategorized

Josef Newgarden nyerte a 107. Indy 500-at

Elképesztő végjátékot hozott a 107. Indianapolis 500, az utolsó 20-30 körben egy pillanatra sem vehettük el tekintetünket a képernyőről. A versenyen szinte mindenhol folyamatos izgalmak voltak, legyen az a pályán vagy a boxutcában. Az utolsó körben döntő előzést hajtott végre Josef Newgarden, ő láthatta meg leghamarabb a kockás zászlót.

A rajtnál mindenki szépen eljött, az élmezőnyben nem igazán történt helycsere. Egészen a harmadik körig, amikor Rinus Veekay egyszerűen kikerülte Palout és átvette a vezetést. Will Power tudhatott be egy nagyobb előrelépést, ő a 12. helyről a 8-ra lépett fel. Az élmezőny legnagyobb vesztese Scott Dixon volt, aki az autó bal oldali erős vibrációja miatt rengeteg pozíciót bukott. 

A kiállások alatt rengeteg érdekes jelenetet láthattunk, többen is a kerékfüstölős elinduláskor majdnem megpördültek, például a mezőny egyetlen hölgy indulója Katherine Legge majdnem el is talált egy szerelőt, a hideg gumikon nem volt egyszerű a gyors elindulás. A kiállásokat követően Alex Palou visszaállt az élre, majd Veekay követte, a harmadik helyen Ferrucci és Rosenqvist, aki hólyagosodás miatt bukott pozíciót. 

A második kiállások alatt az eltérő taktikát alkalmazó McLaren pilóták ugrottak az élre, Rosenqvist és O’Ward cserélgették magukat az élen. A verseny első sárga zászlójára a 92. körig kellett várni, amikor is Sting Ray Robb alulkormányzott autója csapódott a falba. A mezőny szinte kivétel nélkül behajtott a boxba tankolni és kereket cserélni. Rinus Veekay remélve, hogy átugorhatja Palout, gyorsan akart kihajtani, de amint már láthattuk Legge esetében ez nem egy egyszerű és veszélytelen folyamat. Az autója keresztbe állt és oldalról telibe kapta Palout, akinek az első szárnya bánta a találkozót. Kicsit hátrébb Christian Lundgaard nézte el a helyét, elsőre ugyanis rossz helyre akart beállni. A cserére váró egyik kereken áthajtott és bár az autója nem sérült, a kerék majdnem nagyobb zűrt okozott.

Az élen ekkor az a Callum Ilott állt, aki a 27. helyről indult. Pontosan a táv felénél indult ismét útjának a verseny. Rosenqvist gyorsan át is ugrotta brit társát és az élre állt. Az első körökben elképesztő helyezkedések voltak, egy kanyarban akár 3-4-en ismét egymás mellett mentek. A boxban továbbra is fejetlenség uralkodott, a kiállását elvégző Colton Herta-t kiengedték az éppen beérkező csapattársára Romain Grosjeanra. Utóbbi autója sérülhetett, ugyanis a 150. körben falnak csapódott a francia. 

Az újraindítást követően Santino Ferrucci állt az élre. A következő kiállásánál kis híján el is bukta esélyét az elsőségre. A kerékcsere közben a bal oldalról elgurult egy kerék, ami átlépte a pit lane fehér vonalát, ami súlyos hiba. Az eset végül csak egy figyelmeztetéssel megúszta Ferrucci, a szerelője még az utolsó pillanatban elkapta a meglóduló kereket. 

16 körrel a vége előtt Felix Rosenqvist autója hirtelen alulkormányzott lett, és neki koccant a falnak. A sérült felfüggesztés miatt megpördült a pályán és pont eltalálta Kyle Kirkwood hátsó kerekét. Ekkor félelmetes képsorok játszódtak le, ugyanis Kirkwood hátsó kereke átrepült a nem alacsony kerítésen és a nézőtér felé vette az irányt. Mondanom sem kell milyen károkat tud okozni ekkora sebességgel repülő kerék. Fortuna azonban nem szerette volna ha rosszul végződik az eset így, a kerék elkerülte a lelátót, azonban egy, a parkolóban álló autót némileg megrongált. Ha az elszabaduló kerék nem lett volna elég, Kirkwood az ütközést követően az oldalára, majd a tetejére állt és úgy csúszott métereket még. Szerencsére mindketten megúszták sérülés nélkül.

Az újraindítás csak a harmadik kanyarig tartott, Pato O’Ward szerette volna átvenni a második helyet Ericssontól, a svéd azonban zárta a szöget, így a mexikói pilóta, ahogy megérintette a svéd autóját megpördült és a falnak csapódott. Kicsit hátrébb Augustin Canapino és Simon Pagenaud is találkoztak, előbbi autója még O’Ward álló autóját is eltalálta, igaz már csak lassan gurult, de  két kerékkel a levegőbe emelkedett. Újabb sárga zászló. 

Ezt az újraindítást sem úsztuk meg ütközés nélkül, Benjamin Pedersen és Ed Carpenter a célegyenesben ütköztek össze, ekkor a versenyirányítás már a piros zászlót vetette be, tekintve, hogy 3 kör volt vissza csak. 

2 köre maradt a versenyzőknek, hogy eldöntsék az elsőséget, Ericsson, Newgarden, Ferrucci, Rossi, Palou, Dixon sorrendben. Az utolsó körben, a kör felénél Newgarden kilépett Ericsson szélárnyékából, aki kis híján még a pályáról is lehajtott, annyira védekezett. Newgarden átvette a vezetést két kanyarral a vége előtt. A célegyenesre fordulva már majdnem a boxba hajtott Newgarden, hogy minél kevesebb szélárnyékot hagyjon üldözőinek. A kockás zászló végül őt intette le elsőként. Marcus Ericsson 0,0974 mp-cel követte őt a vonalnál, ez volt a negyedik legszorosabb befutó. 

A 107. Indianapolis 500-at tehát Josef Newgarden nyerte a Team Penske pilótájaként, ez volt az első Indy 500-as sikere. Második helyen Marcus Ericsson, harmadik helyen Santino Ferrucci érkezett. 

fotó: Twitter @Team_Penske