zUncategorized

Josef Newgarden nyerte a texasi őrületet

Josef Newgarden nyerte a texasi őrületet

250 eszméletlen sebességű kör várt a versenyzőkre a Texas Motor Speedway-en, ahol az első futam izgalmait áthozták az urak Fort Worthba, ugyanis a futam végére tövig rághattuk körmeinket. A tavalyi év ezüstérmese, Josef Newgarden tavalyi után ismét diadalmaskodni tudott a másfél mérföldes ovál pályán.

Az időmérő után az első 5 hely valamelyikén három McLaren pilótát is találhattunk, ami joggal adott bizakodást a csapatnak, hogy ezúttal győzelemre vezethetik valamelyik autójukat. Az első sorból Felix Rosenqvist (McLaren) és Scott Dixon (Chip Ganassi) indulhatott, majd Alexander Rossi (McLaren) és Josef Newgarden (Penske), a harmadik sorban pedig Pato O’Ward (McLaren) és Takuma Sato (Chip Ganassi).

A McLaren svédje nem tudta sokáig megtartani az első helyét, a kör végére már Dixon vette át a vezetést. Kicsivel utána Newgarden is elhajtott mellette, majd a két csapattárs is megelőzte Rosenqvistet. A szinte folyamatos padlógáz miatt a szélárnyék használata rendkívül fontos volt, ezért rengeteg előzés történt. Az élen szinte körönként változott a vezető kiléte. 

A 30. körre már Newgarden volt az élen, akinek közel 1 másodperces előnye volt az őt üldöző pilóták előtt. A többiek mögötte szinte egymás sarkát taposták, fej-fej mellett haladtak körökön át. A boly hátsó részében Grosjean lépett fel a hetedik helyre, a címvédő Will Powert előzve, mögötte azonban a beugró Chip Ganassi versenyzője, Takuma Sato elvesztette uralmát az autó felett és falnak csapódott, ezzel kiesett a versenyből. 

A biztonsági autós fázis miatt szinte rögtön teltház lett a boxban, mindenki jött ki üzemanyagért vagy új abroncsokért. A McLarennél azonban hibáztak, Alexander Rossit rossz időben engedték ki, aki kihajtott Kyle Kirkwood elé és gyakorlatilag bepörgette a szerelők elé. A szabálytalan műveletet a bírák egy áthajtásos büntetéssel „jutalmazták”, emellé pedig még egy felfüggesztés javításra is szükség volt.

Az újraindítást követően Newgarden és Palou körökig egymásba kapaszkodva autóztak, mögöttük Pato O’Ward türelmesen várt az adandó alkalomra, hogy esély legyen az előzésre. Romain Grosjean szépen lassan zárkózott felfele, már a dobogó közelében is járt. Állandó volt a pozíció csere a pályán, a harmadik-negyedik helyről egy pillantás alatt a hetedik-nyolcadik helyen találhatta magát valaki: egy apró megingás is temérdek helybe kerülhetett. 

A verseny felénél újabb boxkiállások és vele együtt a taktikázások is megkezdődtek. Newgarden kijött, O’Ward maradt a pályán, és ő két körrel továbbmaradt. Ez kifizetődő taktika volt, ugyanis a mexikói pilóta az első helyre jött vissza és ezután szépen lassan kezdte kiépíteni az előnyét, apránként lépésről-lépésre. A harmadik helyre közben Romain Grosjean lépett elő, miután Scott Dixon tempója romlani kezdett; ő az ötödik helyre csúszott vissza.

A 181. körben a pole pozícióból rajtoló Felix Rosenqvistnek, aki éppen McLaughlint előzte, a külső íven megúszott a hátsó tengelye és a falnak csapódott, ezzel ő is kiesett a versenyből. Természetesen kihasználva az alkalmat ismét boxba hajtott valamennyi versenyző. Az új rajt előtt O’Ward és Newgarden közé beékelődött néhány versenyző, akik nem mentek ki a boxba, de Newgarden gyorsan megelőzte őket és loholt tovább a vezető mexikói után, tudván, hogy neki spórolnia kell a célba éréshez.

A 210. körben újabb sárga zászló jött, miután Sting Ray Robb nagyon keményen odacsapta az autóját a falnak. Ekkor Alex Palou, O’Ward, Newgarden volt a sorrend. Megint boxkiállások sora következett, ami most sokkal jobban felkavarta az amúgy sem egyszerű sorrendet. Sokáig nem tudtak versenyezni, ugyanis újabb baleset történt: Rahal és DeFrancesco egymásnak mentek. A visszajátszásból kiderült, hogy utóbbi hibája után jött vissza a pályára és pont Rahal elé, aki ugyan lassított, de a hatalmas tempó miatt nem tudta elkerülni az ütközést. 

13 kör maradt vissza, amikor O’Ward, Palou, Newgarden, Herta, Malukas volt az első 5 helyezett. Ezekben a körökben szinte nem telt el úgy kanyar, hogy ne lett volna egy helycsere. Először Palou vette át a vezetést, majd Newgarden ugrott fel a harmadik helyről az élre. Folyamatos kerék a keréken csaták voltak, centikre egymástól, rettenetes tempóval. Az utolsó előtti kör kezdetén Newgarden ismét az élre állt az első kanyar után, majd néhány másodperccel később Romain Grosjean csúszott meg és csapta falnak az autóját. 

A futamot így  sárga zászlós fázissal fejezték be, vagyis csupán métereken múlt Josef Newgarden sikere. A második helyen a rendkívül csalódott Pato O’Ward jött be, a harmadik Alex Palou lett. A teljes végeredmény ide kattintva elérhető. 

Az Indycar kettő hét múlva folytatódik, akkor a napsütötte Long Beach utcáin folytatódik a sorozat. 

fotó: Josef Newgarden Twitter