Kettős Toyota sikerrel indult a WEC
Kettős Toyota sikerrel indult a WEC
Ugyan a csütörtöki időmérőn a Ferrari sikerétől volt hangos a sebringi paddock, mivel az olasz istálló ötven év elteltével ismét a legrangosabb endurance kategóriában indulva szerzett első rajthelyet a világbajnokságon. A Toyoták szorosan az 50-es számú Ferrari mögött jöttek, de nem tudták legjobb körén megelőzni.
A rajt után ugyan egy ideig még tartotta magát a maranellói csapat előrébb lévő egysége, de a japánok mindkét autója átugrotta a piros versenyautót. Ezután egyértelműen látszódott, hogy a versenyt valamelyik Toyota fogja megnyerni, de nyílt sisakos küzdelem volt kibontakozóban. Sokáig a 8-as rajtszámú autó volt előrébb, ám egy boxkiállás után, a gyorsabb körének köszönhetően a 7-es átvette a vezetést, amit már nem is engedett ki a kezéből. A verseny vége fele egy közel 22 másodperces lemaradást is ledolgozott a második helyezett autó, de már a közeledésre futotta.
A pole-t szerző Ferrari foggal körömmel ragaszkodott a harmadik helyhez, egyetlen kihívójuk a Porsche Penske autója volt, amivel több alkalommal is csatáztak és még az utolsó órában szoros befutóra volt kilátás. Ebbe a csatába a végénél még a Cadillac versenyautója is beleszólt volna, akik a végére igyekeztek megnehezíteni a Ferrari dolgát. Az olaszok erős hajrával megszerezték a dobogót, így boldogan ünnepelhették a WEC Hypercar kategóriájába való visszatérést.
A Peugeot csapatát minden probléma sújtotta, technikai meghibásodások, műszaki problémák, ráadásul ezek nem azonnal elhárítható hibák voltak, így mindkét sokat állt a boxban a javítások miatt. A Hypercar végeredményét a Vanwall és a Glickenhaus tette teljessé, utóbbi feladta a viadalt egy elektromos probléma miatt.
Az LMP2-ben az egész hétvégét uralta a United Motorsport valamelyik autója, így a győzelemre a legnagyobb eséllyel készülhettek. Győzelmüket egy az autóban található kijelző meghibásodása vette el, pedig féltávig magabiztos előnnyel mentek az élen. Az első helyért több csapat is bejelentkezett. A Hertz Team Jota lett végül a befutó, igaz náluk meg kell említeni, hogy csak ezen a versenyen vettek részt, a bajnokság további küzdelmeiben nem. Ettől függetlenül a sikert nekik kell elkönyvelni. A második helyen a United Motorsport másik autója ért célba, de az igazi drámát és fordulatot a harmadik helyezett Prema csapata szolgáltatta, miután csupán 3 perccel a vége előtt kellett a boxba hajtaniuk tankolás miatt, a vezető helyet feladva ezzel.
Az LMGTE kategóriában hazai győzelem született, a Corvette Racing csapata könnyed és magabiztos győzelmet aratott. A hétvége egyik esélyese az Iron Dames-os hölgyalakulat, egy vezetői hiba miatt bukta el a lehetséges dobogót, egy pálya kiszélesítést követően sérült a hátsó tengely, amit cserélni kellett. A második hely sorsa itt is az utolsó pillanatokban dőlt el, mert Kessel Racing Ferrariját meg kellett tankolni a vége előtt, így elbukták a második helyet, amit a Dempsey-Proton Racing csapat ölébe hullot.
Az 1000 Miles of Sebring verseny hivatalos végeredményét itt tekinthetik meg.
fotó: Toyota Gazoo Racing WEC Twitter