Kíváló taktikával Evans nyert Sao Pauloban
Kíváló taktikával Evans nyert Sao Pauloban
Szombaton magyar idő szerint kora este rendezték a Formula E világbajnokság sao paulói nagydíját. Az időmérőn immár rekordnak számító eredmény született, Vandoorne elsőségével az elmúlt 9 futamon, 9 különböző pilóta indulhatott az első rajtkockából.
A rajtnál minden zökkenő nélkül eljöttek, azonban csupán a harmadik kanyarig úsztuk meg ütközés nélkül. Előbb Mortara érkezett nagyobb sebességgel és találta el az előtte lévő Evanst. Nem ez volt az egyetlen, ugyanis a 8. helyről rajtoló Norman Nato nekiment a McLaren pilótájának, Jake Hughesnak. A francia Nato rosszabbul járt, az ő versenye véget ért. Az első kör legnagyobb nyertese az összetett éllovas Pascal Wehrlein volt, aki 6 pozíciót javított.
A második körben a 4-es kanyarban Sebastien Buemi eltalálta a Maseratiban ülő Maximilian Günthert, miután hirtelen lassított előtte. A svájci tudta folytatni a versenyt, azonban a mezőny végére esett vissza. A futam egyik legszebb momentumát Sam Bird szolgáltatta, aki a célegyenesben mindkét McLarent megelőzte. Elég korán elkezdődött az attack mode-ok felvétele, melyet Robin Frijns indított el.
Az ötödik körben már az élen is megkezdték a plusz energiák felvételét, a vezető Vandoorne is megtette, így Da Costa állt az élre. Kicsivel hátrébb egy újabb érdekes pillanat volt látható, Nick Cassidy autója egy pillanatra mind a 4 kerekével a levegőbe emelkedett, amely azzal magyarázható, hogy az eléggé hepehupás aszfalton sokat pattogtak az autók.
A 7. kör elején Vandoorne újból az élre állt, megelőzte Da Costát, aki inkább átadta a pozíciót a belga számára. A következő körben a Nissan pilótája Sacha Fenestraz autója állt meg a pályán, ami miatt pályára jött a Safety Car. Az újraindítást követően Nick Cassidy gyorsan az élre tört, amit utána tovább is adott az attack mode felvételét követően. Sokáig nem tartott a tiszta verseny, ugyanis Dan Ticktum elnézte a féktávot az 1-es kanyarban, és neki ütközött Jake Dennisnek, aki nem tudta tovább folytatni a versenyt.
Ugyan csak egy körrel később, de ismét pályára küldte a biztonsági autót Scot Elkins versenyigazgató. Néhány körrel később, ismét nekilódultak a versenyzők, néhányan pedig megint felvették az attack mode-ot. A sorrend Da Costa, Evans, Vandoorne volt. Előbbi kettő egy időben vette fel a plusz energiát, 3-3 perc időtartamra, így Nick Cassidy állt az élre.
A verseny végéhez közeledve fokozódtak az izgalmak, minimálisak voltak a különbségek. Da Costa az 1-es kanyar féktávját elmérte és elhagyta a pályát. A versenyirányítás szigorúan kezeli az ebben a kanyarban történt pályaelhagyást követő visszatérést. Korábban Günther ezt hibásan tette meg és 5 másodperces büntetéssel sújtották. Da Costa azonban helyesen járt el, azonban ezzel a 7. helyre esett vissza.
A két biztonsági autós fázis miatt a versenyigazgató 4 körrel toldotta meg a versenytávot. Pascal Wehrlein a futam egésze alatt rengeteget spórolt, az attack mode-ot is csak a futam végén használta fel, taktikája érdekes volt, de jól működött, már a 7. helyre jutott. Csapattársa mögött autózott és kérte mérnökétől, hogy cseréljenek helyet. Rögtön jött a válasz, hogy tartsa meg a pozícióját, nem cserélnek pozíciót.
A hivatalos versenytáv végére az élen autózó Cassidy, Evans és Bird meglépett a többiektől. Az első plusz kör elején Evans meglepte Cassidy-t egy nagyon rövid féktávval és átvette a vezetést. Ez a csata meghozta a 3. helyen álló Sam Bird kedvét is, aki rögvest a sarkukban volt. Da Costa a hibáját követően gyorsan menteni akarta a menthetőt, nagyobb sebességre kapcsolt és mindkét Penskét megelőzte, így feljött a 4. helyre. Az utolsó körhöz érve tehát 3-an harcoltak a győzelemért, mely az utolsó kanyarokig tartott. A végén Cassidy megpróbált egy külső ívű előzést, Evans azonban észnél volt és elsőként szelhette át a célvonalat a leintéskor.
A versenyt tehát Mitch Evans nyerte, a Jaguar pedig majdnem maximális sikert aratott, ugyanis csapattársa Sam Bird lett a harmadik. A Jaguar szendvicsbe az Envision pilóta Nick Cassidy került be, aki zsinórban harmadik versenyen állhatott a dobogóra.
Legközelebb ismét egy hónap múlva találkozhatunk az elektromos versenyautókkal, akkor Németország fővárosában, Berlinben fognak megvívni, ráadásul kétszer is, hiszen dupla fordulós hétvége lesz.
fotó: Jaguar TCS Racing Twitter