Konstruktőri bajnok a Red Bull, Piastri a dobogón Japánban!
Elérkezett a hétvége várva várt fénypontja, a verseny. Ahogyan eddig a hétvégén, úgy most is a koránkelőknek megse kottyant a reggel 7:00-ás kezdés. A tegnap reggeli időmérő után Verstappen indulhatott az élről, még mögüle a két McLaren jöhetett Piastri-Norris sorrendben, így az ausztrál életében először rajtolhat az első sorból. Sargeantnak a tegnapi időmérős balesete után több alkatrészt is kellett cserélni az autójában, így a boxból kellett rajtolnia az amerikainak, és még 10 másodperc büntetést is kapott.
A rajtnál a két McLaren szendvicsbe fogta Verstappent, de nem tudták megelőzni a hollandot. A mezőny végén Gasly és Albon Bottast fogta szendvicsbe, de itt össze is értek. Albon felpattant, még az Alfa Romeorol leszakadtak szárnyelemek. Még az élen Hamilton ért össze Pérezzel az egyesbe menet, így a sok törmelék miatt pedig jött a safety car. Pár körrel később a mexikói egy öt másodperces büntetést kapott, mivel a kerékcseréje után nem megfelelően adta vissza a pozíciókat.
Verstappen tökéletesen kapta el az újraindítást, könnyedén maga mögött tudta tartani a két McLarent. Bottas a hajtűbe menet próbálta előzni Sargeantot, de az amerikai elfékezte és kipöckölte a finnt a bukótérbe, ahonnan könnyen ki tudott jönni. Pár körrel később Sargeantot ismét megbüntették. Russell megelégelte Hamiltont, és a sikánnál rápróbált egy előzésre. Az előzés sikeres volt, de a célegyenes végén a hétszeres világbajok visszaszerezte pozícióját. A 13. körben Pérez a hajtűben Magnussent próbálta előzni, de Sargeanthoz hasonlóan Ő is kipöckölt a dánt.
A törmelékek miatt jött egy VSC fázis, amit Piastri ki is használt. Az ausztrál kijött kereket cserélni, hiszen így az időveszteség a többiekhez képest csak 10 másodperc körül van. Pérez a hibáinak és a büntetének köszönhetően feladta a versenyt a boxban, de a bukósisakot nem vette le. A 18. körre Norris és Leclerc is kijött egy cserére, majd egy körrel később Sainz is cserélt, így a 19. körben Verstappen visszavette a vezetést. Stroll hátsó szárny problémái miatt a boxban kényszerült feadni a versenyt. Mindenkivel ellentétben Russell nem állt ki a boxba korán, a brit jónak érezte a közepeseket egészen a 25. körig. Egy-két körrel később Sargeantot, majd Albont is kihozták a boxba, de nem cserére.
A két pilóta feladta a versenyt. A 35. körben megkezdődtek az utolsó kerékcserék Leclerc és Hamilton ismét cserélt, majd egy körrel később jött Piastri is, még egy körrel később Norris is váltott keményekre. A 39. körben Sainz is kjött miközben Pérez, aki korábban már kiesett, visszatérhetett a pályára, de pár körrel később visszatolták. A 46. körben Leclerc megelőzte Russellt, így 8 körrel a vége előtt Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell a sorrend. Leclerc előzését megvizsgálták, de nem volt szükséges büntetést kiosztani. Közben Sainz megérkezett a két Mercedesre 5 körrel a vége előtt.
Russell csapatutasításra maga elé engedte Hamiltont. Sainz a célegyenesben a gyors végsebességének köszönhetően megelőzte Russellt. Verstappen innen már könnyedén húzta be a 2023-as Japán Nagydíjat, mögötte pedig érkezett Norris és Piastri, aki karrierje első dobogós helyezését szerezte. Sainz nem tudta átverekedni magát Hamiltonon, így Hamilton, Sainz, Russell, a végső sorrend. Bár Pérez kiesett, de a Red Bull a győzelemmel és a leggyorsabb körért járó ponttal együtt megnyerte a 2023-as konstruktőri bajnokságot. Innentől Verstappennek már csak három ponttal kell többet szerezze Péreznél, és megszerzi a bajnoki címet, és mivel Katarban sprintet is láthatunk majd, így akár már szombaton megkoronázhatják az évet a bikások. Két hét múlva tehát visszatér a mezőny Katarba, ahol 2021-ben már rendeztek futamot.
borítókép: marca.com