Le Mans 24h – 18 óra után
Le Mans 24h - 18 óra után
Folytatódik a 91. Le Mans-i 24 órás verseny, immár teljesen világosban. Elértük a táv kétharmadát, ahol az #51-es Ferrari az élen, a #8-as Toyota pedig követi őt. Pár perccel reggel nyolc után a Porsche próbált lekörözni egy LMP2-es autót Estre vezetésével, azonban a kanyarban elbambult a pilóta, és Estre megbicsaklását követően a kavicságyban és a falban kötött ki. Az autó visszajött a boxba, de szerelni kell, így így lemaradt a Cadillacről. A két Hypercar éllovas (Ferrari #51, Toyota #8) kijöttek a boxba, itt megint az előbbi volt a gyorsabb, így már 25 másodperces előnnyel vezet James Calado.
Folytatódott az LMP2-esek lengyel csatája. Kubica sokáig nyúzta Smiechowskit, de végül fél kilenc után nemsokkal megelőzte őt, így a #41-es WRT vezeti az LMP2-őt. Közben a GTE-sek hatalmasat csatáznak, a #85-ös Iron Dames van az élen, de mögötte közvetlen ott van az #56-os Project 1, majd az #57-es Kessel, de ők sincsenek lemaradva. Nem is kellett sok a Cairolinak a #56-os Project 1-ben. Az Indianapolisnál átvette a GTE vezetését az idei Le Mans legmenőbb autója. Az LMP2-esek két vezetője a #34-es Inter Europol és a #41-es WRT is pilótát cserélt. Mostmár Albert Costa vezet az előbbivel, még Kubica helyére Rui Andrade érkezett.
Közben Pla a #708-as Glickenhaust csapta a falnak, miután megcsípte a kavicságyat, kellett a marshallok segítsége, de tudta folytatni a versenyt, és be tudott jönni a boxba. A lassú zóna miatt a hypercar első kettője az #51-es Ferrari kijött a boxba, és nem meglepő módon követte őket a #8-as Toyota, és mindketten cseréltek. Caladót Giovinazzi cserélte a Ferrariban, még Hirakawa helyére Buemi érkezett a Toyotába. 17 óra alatt igen csak sok kavics került a pályára, így az aszfaltcsík több részén is takarítani kezdtek, amit egy teljes pályás sárga zászló kisért. Ezt sokan kihasználták, és kijöttek a boxba.
Változás a GTE-ben: A Project 1 és a Corvette is a boxban, az Iron Dames az élen. Közben érkezett egy infó grafika, miszerint az eddigi 17 és fél óra alatt összesen 16 002 előzést láthattuk. Pilóta csere a #3-as Cadillacben és a #94-es Peugeotban. Scott Dixon a hatszoros Indycar bajnok váltotta a Sébastian Bourdaist. Pár pillanattal később érkezett a Peugeot, azonban be kellett tolni az autót a garázsba. Nemrég egy Glickenhaus forgott meg miután megcsípte a kavicságyat, most teljesen ugyanezt játszotta el Mailleux a másik Glickenhaus-szal. Közben Keating megelőzi Hyett-et a második helyért a GTE-ben, ahol továbbra is a hölgyek vezetnek, Giovinazzi az élen már egy percre növelte az előnyét, az LMP2-ben pedig nincs változás.
Az állás hat órával a vége előtt:
HYPERCAR
- #51 Ferrari AF Corse
- #8 Toyota Gazoo Racing
- #2 Cadillac Racing
- #3 Cadillac Racing
- #93 Peugeot Totalenergies
- #5 Porsche Penske Motorsport
- #50 Ferrari AF Corse
- #708 Glickenhaus Racing
LMP2
- #34 Inter Europol Competition
- #41 Team WRT
- #30 Duqueine Team
- #65 Panis Racing
- #36 Alpine ELF Racing
- #31 Team WRT
- #48 Idec Sport
- #10 Vector Sport
LMGTE
- #25 ORT by TF
- #33 Corvette Racing
- #56 Project 1 – AO
- #85 Iron Dames
- #54 AF Corse
- #57 Kessel Racing
- #86 GR Racing
- #911 Proton Competition
borítókép: japantimes.co.jp