WEC

Le Mans 24h – 18 óra után

Le Mans 24h - 18 óra után

Folytatódik a 91. Le Mans-i 24 órás verseny, immár teljesen világosban. Elértük a táv kétharmadát, ahol az #51-es Ferrari az élen, a #8-as Toyota pedig követi őt. Pár perccel reggel nyolc után a Porsche próbált lekörözni egy LMP2-es autót Estre vezetésével, azonban a kanyarban elbambult a pilóta, és Estre megbicsaklását követően a kavicságyban és a falban kötött ki. Az autó visszajött a boxba, de szerelni kell, így így lemaradt a Cadillacről. A két Hypercar éllovas (Ferrari #51, Toyota #8) kijöttek a boxba, itt megint az előbbi volt a gyorsabb, így már 25 másodperces előnnyel vezet James Calado.

Folytatódott az LMP2-esek lengyel csatája. Kubica sokáig nyúzta Smiechowskit, de végül fél kilenc után nemsokkal megelőzte őt, így a #41-es WRT vezeti az LMP2-őt. Közben a GTE-sek hatalmasat csatáznak, a #85-ös Iron Dames van az élen, de mögötte közvetlen ott van az #56-os Project 1, majd az #57-es Kessel, de ők sincsenek lemaradva. Nem is kellett sok a Cairolinak a #56-os Project 1-ben. Az Indianapolisnál átvette a GTE vezetését az idei Le Mans legmenőbb autója. Az LMP2-esek két vezetője a #34-es Inter Europol és a #41-es WRT is pilótát cserélt. Mostmár Albert Costa vezet az előbbivel, még Kubica helyére Rui Andrade érkezett.

Közben Pla a #708-as Glickenhaust csapta a falnak, miután megcsípte a kavicságyat, kellett a marshallok segítsége, de tudta folytatni a versenyt, és be tudott jönni a boxba. A lassú zóna miatt a hypercar első kettője az #51-es Ferrari kijött a boxba, és nem meglepő módon követte őket a #8-as Toyota, és mindketten cseréltek. Caladót Giovinazzi cserélte a Ferrariban, még Hirakawa helyére Buemi érkezett a Toyotába. 17 óra alatt igen csak sok kavics került a pályára, így az aszfaltcsík több részén is takarítani kezdtek, amit egy teljes pályás sárga zászló kisért. Ezt sokan kihasználták, és kijöttek a boxba.

Változás a GTE-ben: A Project 1 és a Corvette is a boxban, az Iron Dames az élen. Közben érkezett egy infó grafika, miszerint az eddigi 17 és fél óra alatt összesen 16 002 előzést láthattuk. Pilóta csere a #3-as Cadillacben és a #94-es Peugeotban. Scott Dixon a hatszoros Indycar bajnok váltotta a Sébastian Bourdaist. Pár pillanattal később érkezett a Peugeot, azonban be kellett tolni az autót a garázsba. Nemrég egy Glickenhaus forgott meg miután megcsípte a kavicságyat, most teljesen ugyanezt játszotta el Mailleux a másik Glickenhaus-szal. Közben Keating megelőzi Hyett-et a második helyért a GTE-ben, ahol továbbra is a hölgyek vezetnek, Giovinazzi az élen már egy percre növelte az előnyét, az LMP2-ben pedig nincs változás.

Az állás hat órával a vége előtt:

HYPERCAR

  1. #51 Ferrari AF Corse
  2. #8 Toyota Gazoo Racing
  3. #2 Cadillac Racing
  4. #3 Cadillac Racing
  5. #93 Peugeot Totalenergies
  6. #5 Porsche Penske Motorsport
  7. #50 Ferrari AF Corse
  8. #708 Glickenhaus Racing

LMP2

  1. #34 Inter Europol Competition 
  2. #41 Team WRT
  3. #30 Duqueine Team
  4.  #65 Panis Racing
  5. #36 Alpine ELF Racing
  6. #31 Team WRT
  7. #48 Idec Sport
  8. #10 Vector Sport

LMGTE

  1. #25 ORT by TF
  2. #33 Corvette Racing
  3. #56 Project 1 – AO
  4. #85 Iron Dames
  5. #54 AF Corse
  6. #57 Kessel Racing
  7. #86 GR Racing
  8. #911 Proton Competition

borítókép: japantimes.co.jp