Le Mans 24h – A végjáték – Nyert a Ferrari
Le Mans 24h - A végjáték - Nyert a Ferrari
Az utolsó előtti óra kezdetén megtörténtek a kerékcserék az élen, a Ferrari jobban muzsikált, így növelte az előnyét egy kevéssel. A Cadillacnek meg volt a csere, míg a másik autója hirtelen lelassult, de egy gyors állítás után ismét versenytempóban közlekedett. Aztán jött a dráma! A Toyota, Ryo Hirakawa vezetésével, a Arnage kanyarnál a féktávot elrontotta, amire külön felhívta a figyelmet Hartley a kiszállása előtt. Az 51-es Ferrari előtt így hatalmas lehetőség adódott, hogy történelmi sikert arasson, a történelmi versenyen.
A Toyota szerencséjére kört adott a harmadik Cadillacnek, így pozíciót nem vesztettek a kényszerkiállás miatt. A GTE-ben is megtörténnek az utolsó cserék, ott a Corvette megállíthatatlanul robog a saját maguk és a kategória utolsó Le Mans győzelme felé, ugyanis jövőre már nem lesz GTE kategória. Második helyen a hölgyek nagyon biztató tempóval állnak és állják a sarat, amit az ORT autója szór rájuk.
Az ORT Aston Martinja Charlie Eastwooddal megelőzte a hölgyek autóját, amit Rahel Frey vezetett, a dobogó azonban szinte biztos a hölgyeknek. Az LMP2-ben vezető Inter Europol is beültették az utolsó körökre Fabio Scherert, akinek a lábán korábban egy Corvette hajtott át, a bal lábára nem is tudott ráállni. Sántikálva ugrált el az autóig, az is felmerült, hogy egyáltalán képes lesz-e a fék pedált lenyomni.
Alig több mint egy óra volt hátra, amikor a vezető helyen autózó Ferrari kijött a boxba, ahol pilótát is cseréltek, Alessandro Pier Guidi lesz a befejező ember az olaszoknál. Az LMP2-ben Robin Frijns mutatott nagy formát, harmadik helyre hozta fel a WRT másik autóját. Az élen az Inter Europol tartja előnyét a 41-es WRT autó előtt 16 másodperccel.
Utolsó órájába lépett a centenáriumi Le Mans-i 24 órás verseny.
A Toyota is elvégezte az utolsó kiállását, még körön belül maradt a Ferrarihoz képest, a hátránya így is 3 perc felett van. Ha már a Hypercarban nem jött össze a nagy csata, akkor az LMP2-ben kezd éleződni a helyzet a vezető Inter Europol és a Team WRT 41-es autója között. Utóbbit Louis Délétraz vezeti most. Csere a Corvettenél. Utolsó kiállását csinálta az amerikai csapat, visszaül Nicky Catsburg a végére. Az LMP2 dobogós Team WRT 31-ese is az utolsó kiállását végzi. Eközben az élen mér csak 7 másodperc a másik autójuk hátránya.
A vezető Inter Europol is megcsinálta az utolsó kiállását, néhány másodperccel nőtt is az előnye, valamivel több mint 10 másodperc. Az 5-ös Porsche nagyon lassú tempóban körözött a pályán, komolyabb műszaki gondja lehet, hiszen vészüzemmódban halad az autó. Pier Guidi (Ferrari) az utolsó kiállását végzi el, innentől már csak a kockás zászló vár rájuk. És hihetetlen de megint nem bírta Pier Guidi elindítani az autót. Mikor ha nem az utolsó kiállás során. Mivel számítottak a csapatnál erre, így gyorsabban tudtak reagálni, így nem 1 perc volt a plusz amit benn töltött, hanem csak fél.
A Daytona sikán ismét szedett egy áldozatot, ezúttal a Glickenhaus 709-ese csúszott a gumifalba és elakadt a sóderágyban. Eduardo Freitas versenyigazgató lassú zónát jelölt ki, innentől az új Safety Car szabály (az utolsó órában) nem érvényes. Az LMP2-ben is jött egy nem várt csavar, a 31-es WRT autó kényszerült egy kiállásra, amivel a Duqueine ugrott a harmadik helyre. Ez szintén egy sikersztori tud lenni Le Mans-ban.
A Ferrarinál már a számolgatás is belefért, hogy amennyire tudják csökkentsék a körszámot, minél hamarabb leintsék a versenyt és ünnepeljék a győzelmet. Összejött, néhány másodperccel az óra lejárta után és 1965 után ismét győzni tudott Le Mans-ban a Ferrari.
Hamarosan jelentkezünk a pontos végeredménnyel és az értékelésekkel!
fotó: Twitter @FerrariHypercar