WEC

Le Mans 24h – Az állás 10 óra után

Le Mans 24h - Az állás 10 óra után

Néhány perc alatt annyi minden történt ami más esetben akár egy futam alatt megtörténik. Közel 15 percnyi lassú zónázás után Eduardo Freitas versenyigazgató a biztonsági autót küldte pályára. Amikor a Peugeot toronymagasan, mindenki legnagyobb meglepetésére vezeti a 100 éves Le Mans-i 24 órást.

Kamui Kobayashi és csapata nem tudta újból életre kelteni a Toyota erőforrást, így kénytelenek voltak feladni a versenyt. A másik még versenyben lévő autójuk az ötödik helyen állt. A biztonsági autó érkeztével sokan a boxkiállás mellett, melyből a Ferrari nem éppen a legjobban jött ki, ugyanis a 2-es Cadillac megelőzte az 50-es Ferrarit.

A 10. óra kezdetén elkezdték kiválogatni a versenyzőket és helyreállítani a megfelelő sorrendet. Jó egy órás megszakítás után újból versenytempóban mehettek a pilóták. Az egyetlen fennmaradó Toyota rögtön át is vette a vezetést a Peugeot-tól. A 2-es Cadillac sem rajtolt jól mindkét Ferrari gyorsan megelőzte. A Penske Porsche 5-ös autója technikai meghibásodás miatt a boxba hajtott, míg a két Ferrari felcserélte a pozícióját.

Az LMP2-es Prema Racing autója Daniil Kvyattal a volán mögött, teljesen leamortizálódott és kiesett a versenyből. Nagy veszteség érte a Ferrarit is, az 50-es autójukon szivárgást észleltek és ezért a boxba rendelték az autót, amit szétszedtek. Ellentétben a másik Ferrarival, mely megelőzte az éppen vezető Peugeot-t, így már az maranellóiak 51-es autója állt az élen. Igaz tiszavirág életű volt a vezetés, mivel a kör végén jött is a boxba cserélni.

HYPERCAR

LMP2

LMGTE

  1. Peugeot (94)
  2. Cadillac (2)
  3. Toyota (8)
  4. Ferrari (51)
  5. Cadillac (3)
  6. Porsche Penske (6)
  7. Peugeot (93)
  8. Ferrari (50)
  1. Cool Racing (37)
  2. Inter Europol
  3. Team WRT (41)
  4. Duqueine Team 
  5. Cool Racing (47)
  6. Panis Racing
  7. Idec Sport
  8. JOTA 
  1. Project 1
  2. Iron Dames
  3. Proton Competition
  4. AF Corse
  5. Kessel Racing
  6. ORT By TF
  7. GR Racing
  8. Northwest AMR

fotó: Twitter @CGRTeams