Le Mans 24h – Az állás 10 óra után
Le Mans 24h - Az állás 10 óra után
Néhány perc alatt annyi minden történt ami más esetben akár egy futam alatt megtörténik. Közel 15 percnyi lassú zónázás után Eduardo Freitas versenyigazgató a biztonsági autót küldte pályára. Amikor a Peugeot toronymagasan, mindenki legnagyobb meglepetésére vezeti a 100 éves Le Mans-i 24 órást.
Kamui Kobayashi és csapata nem tudta újból életre kelteni a Toyota erőforrást, így kénytelenek voltak feladni a versenyt. A másik még versenyben lévő autójuk az ötödik helyen állt. A biztonsági autó érkeztével sokan a boxkiállás mellett, melyből a Ferrari nem éppen a legjobban jött ki, ugyanis a 2-es Cadillac megelőzte az 50-es Ferrarit.
A 10. óra kezdetén elkezdték kiválogatni a versenyzőket és helyreállítani a megfelelő sorrendet. Jó egy órás megszakítás után újból versenytempóban mehettek a pilóták. Az egyetlen fennmaradó Toyota rögtön át is vette a vezetést a Peugeot-tól. A 2-es Cadillac sem rajtolt jól mindkét Ferrari gyorsan megelőzte. A Penske Porsche 5-ös autója technikai meghibásodás miatt a boxba hajtott, míg a két Ferrari felcserélte a pozícióját.
Az LMP2-es Prema Racing autója Daniil Kvyattal a volán mögött, teljesen leamortizálódott és kiesett a versenyből. Nagy veszteség érte a Ferrarit is, az 50-es autójukon szivárgást észleltek és ezért a boxba rendelték az autót, amit szétszedtek. Ellentétben a másik Ferrarival, mely megelőzte az éppen vezető Peugeot-t, így már az maranellóiak 51-es autója állt az élen. Igaz tiszavirág életű volt a vezetés, mivel a kör végén jött is a boxba cserélni.
HYPERCAR
LMP2
LMGTE
- Peugeot (94)
- Cadillac (2)
- Toyota (8)
- Ferrari (51)
- Cadillac (3)
- Porsche Penske (6)
- Peugeot (93)
- Ferrari (50)
- Cool Racing (37)
- Inter Europol
- Team WRT (41)
- Duqueine Team
- Cool Racing (47)
- Panis Racing
- Idec Sport
- JOTA
- Project 1
- Iron Dames
- Proton Competition
- AF Corse
- Kessel Racing
- ORT By TF
- GR Racing
- Northwest AMR
fotó: Twitter @CGRTeams