Le Mans 24h – Az állás 20 óra után
Le Mans 24h - Az állás 20 óra után
Az utolsó negyedében lépett a 100 éves Le Mans-i 24 órás verseny. A Hypercarban közel egy perces előnnyel vezet a Ferrari, az LMP2-ben bő 40 másodperc az előnye az Inter Europol 34-es autójának, míg a GTE-ben éppen a kiállások zajlanak, de jelenleg az ORT by TF vezet.
Az első percek nagyon nyugodtan teltek, majd ezt a nyugalmat egy sárga zászló törte meg. Antonio Félix Da Costa pedig az autóját, az Indianapolisból kifele jöhet felült az autó a kerékvetőre és orral csapódott a falba. Vissza a boxba, szerviz és mehet vissza. Az eset miatt sérült a szalagkorlát is, törmelék került a pályára, így Eduardo Freitas versenyigazgató lassító zónát tett az eset környékére.
Az élről jött ki a boxba az 51-es Ferrari, kerék és pilóta csere, tankolás, azonban az indulás nem akart összejönni, a Toyota átvette a vezetést egy perces hátrányból, úgy, hogy ők is kint voltak a boxban. Pier Guidi lelkesedése nem hagyott alább, gyorsabb volt Bueminél és kezdett zárkózni rá. Utolérte és megkezdődött a csata az első helyért. A Ferrari nyilatkozata szerint, az autó nem tudott beindulni és jelenleg nem tudják a probléma okát, könnyen lehet, hogy a következő kiállásnál is megtörténhet. A Mulsanne egyenesben a nagyobb végsebesség miatt elment a Ferrari a Toyota mellett.
5 órával a vége előtt tehát a Ferrari vezet a Toyota és a 2-es Cadillac előtt, az LMP2-ben az Inter Europol az első a Team WRT 41-ese és a Duqueine Team előtt. A GTE-ben az ORT tartja a vezetést, majd az Iron Dames és a Corvette Racing.
Nem igazán ejtettünk szót a Nascar és a Hendrick Motorsport közös projektjéről a Garage 56-ról. Az idei 24 órás versenyen egy Nascar jellegű autót indítottak az imént említettek. Sajnos egyik kategóriába sem tartozik így mondhatni játékon kívül indultak, teljesítményük alapján a GTE kategóriában nagyon helyen lennének. A csapatban Mike Rockenfeller, a Nascar legenda Jimmie Johnson, és Formula-1-es világbajnok Jenson Button vesz részt. A pilótákat, a csapatokat és leginkább a közönséget a brutális ereje és hangja nyűgözte le leginkább. Az interneten érdemes felkeresni videókat keresni erről.
A verseny fontos pillanata érkezhet el, 4 óra 40 perccel a vége előtt a két éllovas egyszerre jött a boxba. A Ferrarinál még kérdéses volt, hogy minden rendben lesz-e az indulásnál. Ezúttal nem volt gond az indulással, de az aggodó arcok miatt még nem nyugodtak a körülmények. Mivel a Toyotánál volt pilóta és kerékcsere is, míg a Ferrarinál csak tankolás, így az olaszok előnye 20 másodperc körülire nőtt.
A GTE a szinte semmiből a hirtelen élre ugró Corvette vezette a versenyt igaz, nekik még a kiállás hátra volt, de Ben Keating nagyot mentett a csapaton, a harmadik helyre jött vissza. Az élre így ismét a hölgyek kerültek, előnyük nagyjából 3 másodperc az ománi ORT csapat előtt. A 6-os Porschét ismét a boxba hívták újabb nagy szerelés vette kezdetét. Nem sokkal a célegyenes előtt a Porschét láthattunk csúnyán összetörve, ami Proton autója volt Michael Fassbenderrel a volánnál. Lebontotta csúnyán a gumifalat, ami javítoani kell, így lassú zónát jelöltek ki a területre.
A 20. óra legvégén az élmezőny tagjai is érkeztek a boxkiállásra, előbb a Toyota, majd a Ferrari is érkezett, az olaszoknál ezúttal sem volt gond, az előnyükből cirka 5 másodperc maradt.
Már csak 4 óra van hátra.
HYPERCAR
- #51 Ferrari AF Corse
- #8 Toyota Gazoo Racing
- #2 Cadillac Racing
- #3 Cadillac Racing
- #93 Peugeot Totalenergies
- #5 Porsche Penske Motorsport
- #50 Ferrari AF Corse
- #708 Glickenhaus Racing
LMP2
- #34 Inter Europol Competition
- #41 Team WRT
- #30 Duqueine Team
- #48 Idec Sport
- #65 Panis Racing
- #31 Team WRT
- #36 Alpine ELF Racing
- #10 Vector Sport
LMGTE
- #85 Iron Dames
- #25 ORT by TF
- #33 Corvette Racing
- #56 Project 1 – AO
- #54 AF Corse
- #86 GR Racing
- #57 Kessel Racing
- #98 Northwest AMR
fotó: Twitter @TGR_WEC