WEC

Le Mans 24h – Az állás 22 óra után

Le Mans 24h - Az állás 22 óra után

Utolsó előtti bejelentkezésünk az aktuális állásról

Sárga zászlóval indult a 21. óra, Jack Aitken az Action Express Porschéval sodródott a sóderágyba, menteni kellett. Az élen a Toyotában ülő Brandon Hartley rákapcsolt, közeledett James Caladora. Erre viszont reagált a Ferrari angol versenyzője és ő is magasabb fokozatba kapcsolt. A GTE-ben futó 57-es Kessel Racing csúszott ki és bele a gumifalba. Egyelőre csak sárga zászlóval megoldják.

Az LMP2-ben vezető Inter Europol csata áthajtásos büntetést kapott, a boxban történt szabálysértés miatt. Az előnyük közel 50 másodperc így pozíciót nem vesztenek a büntetés letöltésével. Az élen ismét a boxkiállásoké lett a főszerep, elsőnek a Toyota érkezett, tankolás és gumicsere. A következő körben jött a vezető 51-es Ferrari is. Itt csak tankolás volt, kerékcsere nem, mert legutóbb kapott újakat. Ezt követően pedig a 2-es Cadillac is meglátogatta a boxot a harmadik helyen.

A nézők legnagyobb örömére nagyon régen kellett biztonsági autóval megszakítani a verseny és teljes pályás sárga zászló is csak keveset volt, de az is rövid ideig tartott. Brandon Hartley mérnöke meglepő kérdést tett fel, kibír-e fizikailag bír-e egy 4. etapot? A pilóta mintha ez mindennapos lenne, körülbelül olyan nyugodtsággal közölte, hogy igen.

A vihar előtti csendként lehetne jellemezni a mostani perceket, órákat Le Mans-ban, mindenki próbálja a legjobbját nyújtani, miközben már másfél napja ébren, kimerülten versenyeznek. Nincsenek nagy csatározások, a végjátékra készülnek sokan. Már csak 3 óra van vissza.

A kezdeti nehézségek után már magabiztosan autózott a GTE mezőny élén a Corvette Racing. Az utolsó Le Mans-ját teljesítő csapat már az első órákban nagy hátrányba került, de fokozatosan dolgozta le hátrányát és ugrott az élre.

A Ferrari megtette utolsó pilótaváltását, Giovinazzi lesz a Ferrari befejező embere. A kiállások után a Ferrari maradt a Toyota előtt 15 másodperccel. LMP2-ben az Inter Europol továbbra is magabiztosan vezeti a kategóriát, a Team WRT előtt. GTE-ben pilótacsere volt a vezető Corvettenél, ami az utolsó volt, előnyük közel 50 másodperc a hölgyalakulat, az Iron Dames előtt.

A Nascar autó egy közel másfél órás szervizelés után gurult újra pályára. Majd egy körrel később ismét a boxba hajtott egy váltócserére. A Toyota és Ferrari közé beékelődött a másik Ferrari, aki körhátrányban van, tehát nem szólhat bele a győzelemért. Vagy talán még is, mert rádión kapta az üzenetet, ha tudja tartsa fel a Toyotát. Nagy feltartás nem történt a kör végén, mire utolérte a Toyota, Nielsen ki is jött.

2 óra maradt már csak!

HYPERCAR

  1. #51 Ferrari AF Corse
  2. #8 Toyota Gazoo Racing
  3. #2 Cadillac Racing
  4. #3 Cadillac Racing
  5. #5 Porsche Penske Motorsport
  6. #50 Ferrari AF Corse
  7. #709 Glickenhaus Racing
  8. #708 Glickenhaus Racing

LMP2

  1. #34 Inter Europol Competition 
  2. #41 Team WRT
  3. #48 Idec Sport
  4. #30 Duqueine Team
  5. #31 Team WRT
  6. #36 Alpine ELF Racing
  7. #65 Panis Racing
  8. #10 Vector Sport

LMGTE

  1. #33 Corvette Racing
  2. #85 Iron Dames
  3. #25 ORT by TF
  4. #56 Project 1 – AO
  5. #86 GR Racing
  6. #54 AF Corse
  7. #98 Northwest AMR
  8. #100 Walkenhorst Motorsport

fotó: Twitter @Butch_on_racing