WEC

Le Mans 24h – Az állás 6 óra után

Le Mans 24h - Az állás 6 óra után

Az 5. óra még mindig a Safety Car mögött indult, de már elkezdődött a kategóriák autóinak összefésülése. A pálya állapota sokat javult, már nincsenek vízátfolyások.

19 perc elteltével indult ismét útjára a verseny. A két Toyota egyből a boxba jött, majd a vezető 93-as Peugeot is kijött. Az élen így a Hertz Jota, az 5-ös Penske Porsche, majd a két Ferrari 50-51 sorrendben. Az LMP2-ben Jota, Inter Europol és AF Corse az első három, a GTE-ben pedig JMW Motorsport, Proton Competition, Iron Dames.

Az 5-ös Porsche Dane Cameronnal hibázott a pályá utolsó részében, ami miatt az 50-es Ferrari meg is előzte, majd később ismét hibázott a Daytona sikánban, így a másik Ferrari is megelőzte. A Penske másik autója, a 6-os közben jobb hátsó defektet kapott. Az LMP2-ben Norman Nato az AF Corse-val bátor manőverrel jött fel a második helyre.

A 74-es Kessel Racing Ferrari a Daytona sikánban csúszott ki és találta el gumifalat, de folytatni tudta. Még egy perc sem telt el, a 30-as Duqueine Team Oreca-ja is ugyanott csúszott ki. Közben áthajtásos büntetést kapott a 5-ös Penske Porsche, mert előzött a Safety Car fázis alatt. A Hypercarban vezető Hertz Jota Porschéja Ye Yifei nagyon rákapcsolt, folyamatosan a leggyorsabb volt a pályán, ez azonban visszaütött ugyanis hibázott, és csúnyán összetörte a Porschét. Mivel törmelék került a pályára teljes pályás sárga zászlót hívott a versenyirányítás. Ezzel a két Ferrari ugrott az élre.

Az LMP2-ben a Team WRT és a United Autosports 23-asa kezdett harcba az élen, míg a Hypercarban a 8-as Toyota előzte a 94-es Peugeot-t. A GTE-ben az AF Corse visszakerült az élre, miután megtörténtek a kiállások, a hölgyek továbbra is dobogó helyen állnak. Az első helyen a Penske Porsche 75-s támadás alá került a Toyoták által. A másik Penske Porsche, az 5-ös közben a Mulsanne egyenesben hirtelen megállt. Közben a Yifei által összetört Hertz Jota autót közel negyed óra alatt összerakták és újra pályán volt Will Stevens-szel a volánnál. A Daytona sikán is lecsapott, ezúttal a ORT Aston Martinja forgott meg, de nem akadt probléma.

A két Ferrari helyet cserélt egymással utasításra, Giovinazzi az utóbbi köreiben gyorsabb volt mint Molina, így az 51-es autó vette át a vezetést. A hatodik órához közeledve Brandon Hartley (Toyota) fülére az az információ érkezett, hogy hamarosan eső jöhet a pályára. A Ferrarik és az előrébb lévő Peugeot is meglátogatták a boxutcát. Ezzel a két Toyota először állt az élre az idei 24 óráson. Ez a mondat nehezen volt elképzelhető az idei szezont és korábbi 24 órásokat látva. A 709-es Glickenhausnak továbbra sincs szerencséje ebben a szezonban, most egy bal első kereke tört ki.

 

HYPERCAR

LMP2

LMGTE

  1. Penske Porsche (6)
  2. Ferrari (51)
  3. Ferrari (50)
  4. Peugeot (94)
  5. Cadillac (2)
  6. Toyota (8)
  7. Toyota (7)
  8. Cadillac (3)
  1. Inter Europol
  2. United Autosports (23)
  3. JOTA
  4. Team WRT (41)
  5. Panis Racing
  6. Prema Racing (65)
  7. Duqueine Racing 
  8. Idec Sport
  1. JMW Motorsport
  2. Iron Dames
  3. AF Corse
  4. Project 1 – AO
  5. Proton Competition
  6. ORT By TF
  7. Kessel Racing
  8. Northwest AMR

fotó: Twitter @24hoursoflemans