Le Mans 24h – Az állás 6 óra után
Le Mans 24h - Az állás 6 óra után
Az 5. óra még mindig a Safety Car mögött indult, de már elkezdődött a kategóriák autóinak összefésülése. A pálya állapota sokat javult, már nincsenek vízátfolyások.
19 perc elteltével indult ismét útjára a verseny. A két Toyota egyből a boxba jött, majd a vezető 93-as Peugeot is kijött. Az élen így a Hertz Jota, az 5-ös Penske Porsche, majd a két Ferrari 50-51 sorrendben. Az LMP2-ben Jota, Inter Europol és AF Corse az első három, a GTE-ben pedig JMW Motorsport, Proton Competition, Iron Dames.
Az 5-ös Porsche Dane Cameronnal hibázott a pályá utolsó részében, ami miatt az 50-es Ferrari meg is előzte, majd később ismét hibázott a Daytona sikánban, így a másik Ferrari is megelőzte. A Penske másik autója, a 6-os közben jobb hátsó defektet kapott. Az LMP2-ben Norman Nato az AF Corse-val bátor manőverrel jött fel a második helyre.
A 74-es Kessel Racing Ferrari a Daytona sikánban csúszott ki és találta el gumifalat, de folytatni tudta. Még egy perc sem telt el, a 30-as Duqueine Team Oreca-ja is ugyanott csúszott ki. Közben áthajtásos büntetést kapott a 5-ös Penske Porsche, mert előzött a Safety Car fázis alatt. A Hypercarban vezető Hertz Jota Porschéja Ye Yifei nagyon rákapcsolt, folyamatosan a leggyorsabb volt a pályán, ez azonban visszaütött ugyanis hibázott, és csúnyán összetörte a Porschét. Mivel törmelék került a pályára teljes pályás sárga zászlót hívott a versenyirányítás. Ezzel a két Ferrari ugrott az élre.
Az LMP2-ben a Team WRT és a United Autosports 23-asa kezdett harcba az élen, míg a Hypercarban a 8-as Toyota előzte a 94-es Peugeot-t. A GTE-ben az AF Corse visszakerült az élre, miután megtörténtek a kiállások, a hölgyek továbbra is dobogó helyen állnak. Az első helyen a Penske Porsche 75-s támadás alá került a Toyoták által. A másik Penske Porsche, az 5-ös közben a Mulsanne egyenesben hirtelen megállt. Közben a Yifei által összetört Hertz Jota autót közel negyed óra alatt összerakták és újra pályán volt Will Stevens-szel a volánnál. A Daytona sikán is lecsapott, ezúttal a ORT Aston Martinja forgott meg, de nem akadt probléma.
A két Ferrari helyet cserélt egymással utasításra, Giovinazzi az utóbbi köreiben gyorsabb volt mint Molina, így az 51-es autó vette át a vezetést. A hatodik órához közeledve Brandon Hartley (Toyota) fülére az az információ érkezett, hogy hamarosan eső jöhet a pályára. A Ferrarik és az előrébb lévő Peugeot is meglátogatták a boxutcát. Ezzel a két Toyota először állt az élre az idei 24 óráson. Ez a mondat nehezen volt elképzelhető az idei szezont és korábbi 24 órásokat látva. A 709-es Glickenhausnak továbbra sincs szerencséje ebben a szezonban, most egy bal első kereke tört ki.
HYPERCAR
LMP2
LMGTE
- Penske Porsche (6)
- Ferrari (51)
- Ferrari (50)
- Peugeot (94)
- Cadillac (2)
- Toyota (8)
- Toyota (7)
- Cadillac (3)
- Inter Europol
- United Autosports (23)
- JOTA
- Team WRT (41)
- Panis Racing
- Prema Racing (65)
- Duqueine Racing
- Idec Sport
- JMW Motorsport
- Iron Dames
- AF Corse
- Project 1 – AO
- Proton Competition
- ORT By TF
- Kessel Racing
- Northwest AMR
fotó: Twitter @24hoursoflemans