Le Mans 24h – Az állás 8 óra után
Le Mans 24h - Az állás 8 óra után
A hetedik óra kezdetén megérkezett az eső amit nem sokkal korábban megüzentek Hartleynak. A pálya első felén nagyon erősen kezdett rá, a versenyzőknek nagyon le kellett lassítaniuk, hogy csússzanak ki. Az LMP2 egyik esélyese a JOTA (Rasmussen) jobb első kerékborítása szakadt le, miután a falba csúszott.
A csapatok azonnal reagáltak, mindenki ahogy tudott jött ki a boxba esőgumikért. A célegyenes előtti kanyargós részén vízátfolyás alakult ki, többen is felúsztak a vízen, a GTE-ben vezető JMW Motorsport autója csapódott a gumifalba és akadt el a sóderágyban. Az Indianapolis kanyarban előbb a United 23-asa csúszott a bukótérbe, majd a Prema is, ráadásként utóbbi még egy pofont is kapott a Racing Team Turkey autójától.
A versenyirányítás a mentés idejére lassú zónával biztosította azt a részt, nagyjából 10 perc elteltével ismét szabadjára engedték a versenyzőket. Továbbra is szenvedett mindenki az esőben, nagyon rosszak voltak a látási viszonyok, hiszen a nap is lement már, plusz nagyon sűrű esőfüggöny hullt a pályára. Sorra hagyták el a pályát a pilóták, nem tudták bevenni a kanyarokat. Fél óra után az 51-es Ferrari vezett a Hypercarban, aztán a 94-es Peugeot, majd a 7-es Toyota állt a harmadik helyen. Az LMP2-ben Inter Europol, United Autosports, Team WRT a sorrend. A GTE-ben pedig, Iron Dames, Project 1, AF Corse.
Úgy tűnt az eső kezdett alább hagyni fél óra elteltével. Kezdett megnyugodni az eső által felbolydult mezőny, mindenki próbált a saját tempójában menni. A 75-ös Penske Porsche autója lassult le, majd állt félre a Tertre Rouge-ban, a hajtással lehetnek problémák. Az élen az 51-es Ferrari már egy perces előnnyel vezetett, míg a másik Ferrari szépen jött előre, miközben azt az autót meg a 2-es Cadillac üldözte.
Az 50-es Ferrari volt az első, aki bevállalta a szárazpályás gumikat. Úgy tűnt bevállhat a döntésük, többen is a slick abroncsok mellett döntöttek. Folyamatosan száradt fel a pálya, egyre gyorsabb köröket autóztak. A 4-es számú Vanwall egy lekörözés közben sokallt be az egyik kanyarban és a kavicságyba csúszott, lassú zónát jelöltek ki az eset helyén. A 8. óra végéhez közeledve elkezdődtek a kiállások sorozata a Hypercarban, amit az 50-es Ferrari nyitott. Néhány perccel 8 óra vége előtt a versenyt magabiztosan vezető 51-es Ferrari ásta el magát, miután a Daytona sikánban egy GTE autó pördült meg előtte és sötét hirtelen alig lehetett észrevenni. Próbált reagálni, hogy elkerülje az ütközést, de megpördült.
A dráma itt nem ért véget, ugyanis a 66-os JMW Motorsport autója a pálya kellős állt meg, majd rögtön utána a 7-es Toyotát láthattuk a pálya mellett. A visszajátszást követően látva a teljes esetet, láthattuk, hogy a Toyota és mellette egy Cadillac egy sárga zászló miatt lassítottak és hátulról teljes gázzal beléjük hajtott a JMW autója. Azonnal egész pályás sárga zászlót hoztak, a Toyota nem igazán akart elindulni, Kobayashi sokáig rádiózott, hogy mit tegyen.
HYPERCAR
LMP2
LMGTE
- Peugeot (94)
- Ferrari (50)
- Cadillac (2)
- Ferrari (51)
- Toyota (8)
- Porsche Penske (5)
- Cadillac (3)
- Porsche Penske (6)
- Inter Europol
- Team WRT (41)
- AF Corse
- JOTA
- Algarve Pro Racing
- Duqueine Racing
- Cool Racing
- Panis Racing
- Project 1
- Iron Dames
- AF Corse
- Kessel Racing
- Northwest AMR
- Proton Competition
- ORT By TF
- GR Racing
fotó: Twitter @peugeotsport