WEC

Le Mans 24h – Az állás 8 óra után

Le Mans 24h - Az állás 8 óra után

A hetedik óra kezdetén megérkezett az eső amit nem sokkal korábban megüzentek Hartleynak. A pálya első felén nagyon erősen kezdett rá, a versenyzőknek nagyon le kellett lassítaniuk, hogy csússzanak ki. Az LMP2 egyik esélyese a JOTA (Rasmussen) jobb első kerékborítása szakadt le, miután a falba csúszott.

A csapatok azonnal reagáltak, mindenki ahogy tudott jött ki a boxba esőgumikért. A célegyenes előtti kanyargós részén vízátfolyás alakult ki, többen is felúsztak a vízen, a GTE-ben vezető JMW Motorsport autója csapódott a gumifalba és akadt el a sóderágyban. Az Indianapolis kanyarban előbb a United 23-asa csúszott a bukótérbe, majd a Prema is, ráadásként utóbbi még egy pofont is kapott a Racing Team Turkey autójától.

A versenyirányítás a mentés idejére lassú zónával biztosította azt a részt, nagyjából 10 perc elteltével ismét szabadjára engedték a versenyzőket. Továbbra is szenvedett mindenki az esőben, nagyon rosszak voltak a látási viszonyok, hiszen a nap is lement már, plusz nagyon sűrű esőfüggöny hullt a pályára. Sorra hagyták el a pályát a pilóták, nem tudták bevenni a kanyarokat. Fél óra után az 51-es Ferrari vezett a Hypercarban, aztán a 94-es Peugeot, majd a 7-es Toyota állt a harmadik helyen. Az LMP2-ben Inter Europol, United Autosports, Team WRT a sorrend. A GTE-ben pedig, Iron Dames, Project 1, AF Corse.

Úgy tűnt az eső kezdett alább hagyni fél óra elteltével. Kezdett megnyugodni az eső által felbolydult mezőny, mindenki próbált a saját tempójában menni. A 75-ös Penske Porsche autója lassult le, majd állt félre a Tertre Rouge-ban, a hajtással lehetnek problémák. Az élen az 51-es Ferrari már egy perces előnnyel vezetett, míg a másik Ferrari szépen jött előre, miközben azt az autót meg a 2-es Cadillac üldözte.

Az 50-es Ferrari volt az első, aki bevállalta a szárazpályás gumikat. Úgy tűnt bevállhat a döntésük, többen is a slick abroncsok mellett döntöttek. Folyamatosan száradt fel a pálya, egyre gyorsabb köröket autóztak. A 4-es számú Vanwall egy lekörözés közben sokallt be az egyik kanyarban és a kavicságyba csúszott, lassú zónát jelöltek ki az eset helyén. A 8. óra végéhez közeledve elkezdődtek a kiállások sorozata a Hypercarban, amit az 50-es Ferrari nyitott. Néhány perccel 8 óra vége előtt a versenyt magabiztosan vezető 51-es Ferrari ásta el magát, miután a Daytona sikánban egy GTE autó pördült meg előtte és sötét hirtelen alig lehetett észrevenni. Próbált reagálni, hogy elkerülje az ütközést, de megpördült.

A dráma itt nem ért véget, ugyanis a 66-os JMW Motorsport autója a pálya kellős állt meg, majd rögtön utána a 7-es Toyotát láthattuk a pálya mellett. A visszajátszást követően látva a teljes esetet, láthattuk, hogy a Toyota és mellette egy Cadillac egy sárga zászló miatt lassítottak és hátulról teljes gázzal beléjük hajtott a JMW autója. Azonnal egész pályás sárga zászlót hoztak, a Toyota nem igazán akart elindulni, Kobayashi sokáig rádiózott, hogy mit tegyen.

HYPERCAR

LMP2

LMGTE

  1. Peugeot (94)
  2. Ferrari (50)
  3. Cadillac (2)
  4. Ferrari (51)
  5. Toyota (8)
  6. Porsche Penske (5)
  7. Cadillac (3)
  8. Porsche Penske (6)
  1. Inter Europol
  2. Team WRT (41)
  3. AF Corse
  4. JOTA
  5. Algarve Pro Racing
  6. Duqueine Racing 
  7. Cool Racing
  8. Panis Racing
  1. Project 1
  2. Iron Dames
  3. AF Corse
  4. Kessel Racing
  5. Northwest AMR
  6. Proton Competition
  7. ORT By TF
  8. GR Racing

fotó: Twitter @peugeotsport