Le Mans 24h – Az éjszakai órák
Le Mans 24h - Az éjszakai órák
Leszállt az éj Le Mans városára, a kellemes kora nyári estén azonban nem igazán lehetett nyugodtan aludni, versenyautók tucatjaitól volt hangos a Circuit de la Sarthe. Az élen továbbra is meglepetésre a Peugeot állt, magabiztos tempóval száguldottak az élen.
Továbbra is a boxban állt az 50-es Ferrari, ezzel lényegében ki is szállt a győzelemért vagy legalább a dobogóért folytatott harcból. Már több körös hátrányba került az élmezőnnyel szemben. Több csapatnál is elhangzott olyan rádiózás, miszerint eső számítanak a következő órákban, ami mint tudjuk alaposan felkavarhatja a mezőnyt. Közel 30 perces szerelést követően az 50-es Ferrari is pályára tudott gurulni, immár gond nélkül.
A GTE-ben viszonylag kevés említhető dolog történt gyakorlatilag az egész versenyen. De meg kell említeni, hogy a Proton nagy csatát vívott a hölgy csapat autójával, előbbiben nem más ült, mint Michael Fassbender, a Becstelen Brigantyk, X-Men filmek és Steve Jobs szereplője. A Hypercarban a 8-as Toyota átvette a vezetést, nagyon úgy festett, hogy egy négyes csata lesz kialakulóban a győzelemért, amiben benne van a Peugeot-Ferrari-Cadillac trió is. James Calado a Ferrari magasabb tempóra kapcsolt, utolérte a Peugeot és meg is előzte, átvéve a második helyet.
Az LMP2-ben az Inter Europol 32-as autója a Mulsanne egyenes első sikánja előtt a féktávon vesztette el uralmát és csapódott a szalagkorlátba. Lassú zóna mellett indult meg a mentés, a versenyt tudta folytatni a csapat autója. A másik autó közben az első helyét próbálja megőrizni, miközben Duqueine autója egyre jobban közelít rájuk. Érkezett egy újabb dráma, a verseny egyik meglepetése a 94-es Peugeot, Menezessel a volánnál, előbb kapott egy 5 másodperces büntetést, majd a verseny mumus kanyarjában a Daytona sikánban csúszott a gumifalba. Tudta folytatni útját, azonban kisebb szervizelésre szorult.
Az első helyért James Calado (Ferrari) és Sébastien Buemi (Toyota) egyre közelebb került egymáshoz, azonban a csata a pályáról a boxba került. Meg is történt a helycsere, az olasz szerelők gyorsabbak voltak és megelőzték a japánokat. Már csak „grátisz” a Toyotának, hogy egy 5 másodperces büntetést a boxkiállás alatt. Féltávhoz érkeztünk, 12 óra elteltével sok minden történt, talán több is, mint más 24 óráson. Az állás féltávnál: Hypercar – 1. Ferrari, 2. Toyota, 3. Cadillac. LMP2 – 1. Duqueine, 2. Panis Racing, 3. Cool Racing. GTE – 1. ORT, 2. Project 1, 3. AF Corse
Néhány perccel a félidőt követően a 8-as Toyota (Buemi) elment a vezető Ferrari mellett, a rádiózásból kiderült, hogy a következő kör végén az olasz autó a boxba hajt. A kiállásokat követően megmaradt a Toyota-Ferrari sorrend, Hartley rá is kapcsolat folyamatosan növelték előnyüket az olaszokhoz képest. Az LMP2-ben is kaptunk egy drámát, a második helyen futó Cool Racing 47-ese, a Porsche kanyarokban pördült meg és csapta oda csúnyán az Orecat.
A sötétséget szép lassan elkezdte felváltani a reggel, kezd világosodni Le Mans-ban. Az élen a Ferrari Giovinazzival elkezdte faragni a hátrányát, egyre jobban közeledett a Toyotára. A GTE-ben az élről rajtoló Corvette, akik már rég kiszálltak a harcból, a Dunlop sikánban pördült meg. Közben a D’Station Aston Martinja a Mulsanne egyenesben adta meg magát, amit lassú zónával biztosítottak.
HYPERCAR
LMP2
LMGTE
- Toyota (8)
- Ferrari (51)
- Cadillac (2)
- Porsche Penske (6)
- Cadillac (3)
- Peugeot (93)
- Glickenhaus (709)
- Glickenhaus (708)
- Team WRT (41)
- Inter Europol
- Panis Racing
- Duqueine Team
- Idec Sport
- Alpine (36)
- Team WRT (31)
- JOTA
- Kessel Racing
- Iron Dames
- AF Corse
- ORT By TF
- Project 1 – AO
- GR Racing
- Proton Competition
- Corvette Racing
fotó: Twitter @PorscheRaces