WEC

Le Mans 24h – Az éjszakai órák

Le Mans 24h - Az éjszakai órák

Leszállt az éj Le Mans városára, a kellemes kora nyári estén azonban nem igazán lehetett nyugodtan aludni, versenyautók tucatjaitól volt hangos a Circuit de la Sarthe. Az élen továbbra is meglepetésre a Peugeot állt, magabiztos tempóval száguldottak az élen.

Továbbra is a boxban állt az 50-es Ferrari, ezzel lényegében ki is szállt a győzelemért vagy legalább a dobogóért folytatott harcból. Már több körös hátrányba került az élmezőnnyel szemben. Több csapatnál is elhangzott olyan rádiózás, miszerint eső számítanak a következő órákban, ami mint tudjuk alaposan felkavarhatja a mezőnyt. Közel 30 perces szerelést követően az 50-es Ferrari is pályára tudott gurulni, immár gond nélkül.

A GTE-ben viszonylag kevés említhető dolog történt gyakorlatilag az egész versenyen. De meg kell említeni, hogy a Proton nagy csatát vívott a hölgy csapat autójával, előbbiben nem más ült, mint Michael Fassbender, a Becstelen Brigantyk, X-Men filmek és Steve Jobs szereplője. A Hypercarban a 8-as Toyota átvette a vezetést, nagyon úgy festett, hogy egy négyes csata lesz kialakulóban a győzelemért, amiben benne van a Peugeot-Ferrari-Cadillac trió is. James Calado a Ferrari magasabb tempóra kapcsolt, utolérte a Peugeot és meg is előzte, átvéve a második helyet.

Az LMP2-ben az Inter Europol 32-as autója a Mulsanne egyenes első sikánja előtt a féktávon vesztette el uralmát és csapódott a szalagkorlátba. Lassú zóna mellett indult meg a mentés, a versenyt tudta folytatni a csapat autója. A másik autó közben az első helyét próbálja megőrizni, miközben Duqueine autója egyre jobban közelít rájuk. Érkezett egy újabb dráma, a verseny egyik meglepetése a 94-es Peugeot, Menezessel a volánnál, előbb kapott egy 5 másodperces büntetést, majd a verseny mumus kanyarjában a Daytona sikánban csúszott a gumifalba. Tudta folytatni útját, azonban kisebb szervizelésre szorult.

Az első helyért James Calado (Ferrari) és Sébastien Buemi (Toyota) egyre közelebb került egymáshoz, azonban a csata a pályáról a boxba került. Meg is történt a helycsere, az olasz szerelők gyorsabbak voltak és megelőzték a japánokat. Már csak „grátisz” a Toyotának, hogy egy 5 másodperces büntetést a boxkiállás alatt. Féltávhoz érkeztünk, 12 óra elteltével sok minden történt, talán több is, mint más 24 óráson. Az állás féltávnál: Hypercar – 1. Ferrari, 2. Toyota, 3. Cadillac. LMP2 – 1. Duqueine, 2. Panis Racing, 3. Cool Racing. GTE – 1. ORT, 2. Project 1, 3. AF Corse

Néhány perccel a félidőt követően a 8-as Toyota (Buemi) elment a vezető Ferrari mellett, a rádiózásból kiderült, hogy a következő kör végén az olasz autó a boxba hajt. A kiállásokat követően megmaradt a Toyota-Ferrari sorrend, Hartley rá is kapcsolat folyamatosan növelték előnyüket az olaszokhoz képest. Az LMP2-ben is kaptunk egy drámát, a második helyen futó Cool Racing 47-ese, a Porsche kanyarokban pördült meg és csapta oda csúnyán az Orecat.

A sötétséget szép lassan elkezdte felváltani a reggel, kezd világosodni Le Mans-ban. Az élen a Ferrari Giovinazzival elkezdte faragni a hátrányát, egyre jobban közeledett a Toyotára. A GTE-ben az élről rajtoló Corvette, akik már rég kiszálltak a harcból, a Dunlop sikánban pördült meg. Közben a D’Station Aston Martinja a Mulsanne egyenesben adta meg magát, amit lassú zónával biztosítottak.

 

HYPERCAR

LMP2

LMGTE

  1. Toyota (8)
  2. Ferrari (51)
  3. Cadillac (2)
  4. Porsche Penske (6)
  5. Cadillac (3)
  6. Peugeot (93)
  7. Glickenhaus (709)
  8. Glickenhaus (708)
  1. Team WRT (41)
  2. Inter Europol
  3. Panis Racing
  4. Duqueine Team 
  5. Idec Sport
  6. Alpine (36)
  7. Team WRT (31)
  8. JOTA 
  1. Kessel Racing
  2. Iron Dames
  3. AF Corse
  4. ORT By TF
  5. Project 1 – AO
  6. GR Racing
  7. Proton Competition
  8. Corvette Racing

fotó: Twitter @PorscheRaces

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük