WEC

Le Mans 24h – Az első két óra után

Le Mans 24h - Az első két óra után

Ahogyan csütörtök este kiderült, a két Ferrari indult az élről a hypercar kategóriában. Az LMP2-esek közül Idec Sport rajtolt előről, még a GT-sek közül a Corvette rajtolt legelérőbbről. Az első Le Mans győztes autóval behozták a trófeát, amit a győztes csapat fog a magasba emelni. Ezután meghallgattuk a francia himnuszt, majd megérkeztek a francia légierő helikopterei, akik hozták a zászlót amivel LeBron James rajtoltatta el a mezőnyt. A grand marshall, aki felvezette a versenyt, nem volt más, mint a kilenc szeres Le Mans győztes Tom Kristensen. A jelenleg a Lakersnél játszó kosárlabdázó szombat délután magyar idő szerint négy órakor meglengette Franciaország zászlaját, ezzel 62 autóval elrajtolt a 91. Le Mans-i 24 órás verseny.


Hypercar

Az LMH-k közt voltak koccanások az első körökben, de az első sikánnál az Action Express autó Jack Aitken vezetésével megúszott, és a falnak csapódott. Az autó igaz három keréken, de betudott gurulni a boxba. A safety car fázis alatt a 38-as Jota ki is jött a boxba. Fél órával a rajt után pedig egybeolvasztották a mezőnyt, így csak egy safety car maradt bent. A Ferrarik az újraindítást követően nem voltak túl gyorsak, így a 7-es Toyota felállt a második helyre. Itt még nem ért véget a csata, hiszen a két Ferrari próbálta legyűrni a Toyotát. Kicsivel több, mint 23 órával a vége előtt Nielsen megelőzte Conway-t, de ezzel együtt ki is jött a boxba tankolni. A következő körben a másik Ferrari is megelőzte a 7-es Toyotát. Másfél órával a rajt után a 311-es Cadillac is visszatért a versenyzésbe. Kicsivel kevesebb, mint két óra után a Peugeot, az 50-es Ferrari és a 3-as Cadillac is pilótát cserélt. Az első két óra végén: Cadillac #2, Porsche #5, Porsche #75, Toyota #8, Jota #38

LMP2

Az LMP2-eseknek sem volt tiszta az első pár kör. A 32-es Inter Europol autója csúszott ki, és a kavicságyban kötött ki. Miután felzárkózott a mezőny, szétválasztották az LMP2-eseket a többiektől. Az első óra letelte után többen is meglátogatták a boxutcát, miközben az 50-es Ferrari elkezdte átrágni magát rajtuk. A kiállások után Sean Gelael vezette 31-es WRT vezette a kategóriát. 22 és fél órával a vége előtt a 14-es Nielsen autója úszott meg, és zúzta szét az autót, így érkezett a lassú zóna. Ezt mindenki kihasználta minden kategóriában. Pár perccel később, azonban a 13-as Tower is lezúzta magát. Az első két óra után: WRT #41, Alpine #36, Jota #28, United #23, Vector #10

LMGTE

A GTE kategóriában baleset mentes volt a start, de innen is többen látogatták meg a boxot, többek között a poleból rajtoló 33-as Corvette is. Kicsivel kevesebb, mint negyven perccel a kezdés után őket is elválasztották, így visszaállt a papírforma, majd véget ért az első biztonsági autós fázis. Az első óra után nemsokkal a 16-os Porsche látogatta meg a kavicságyat, de baleset nélkül megúszták. Másfél órával a rajt után az egyik nagy esélyes Corvettet a garázsba kellett tolni javításra. A Dunlop híd környékén az AF CORSE és 9-es Cadillac talált egymásra, ismét egy balesetet okozva. Az első két óra után: Project 1 #56, GR #86, Iron Dames #85, Proton #911, AF Corse #54

 

borítókép: dailysportscar.com