zUncategorized

McLaughlin plusz kiállással is győzni tudott

McLaughlin plusz kiállással is győzni tudott

Romain Grosjean véghatott neki az első helyről a 90 körös alabamai futamnak, mögötte Alex Palou és Pato O’Ward foglaltak helyet. A rajtnál szépen eljött a mezőny, viszont az élen kanyarokon keresztül ment az ádáz harc az első pozícióért. O’Ward egy pillanatra még a vezetést is átvette, azonban Palou szemfülesebb volt az egyik féktávon és elvette a második helyet a McLaren versenyzőjétől. Scott Dixon feljött a negyedik helyre, aztán McLaughlin jött az ötödiken. 

A hátsó részekben is fej-fej melletti csaták voltak a helyekért. Josef Newgardennek egy kisebb kontaktja volt Felix Rosenqvisttel, aki meg is pördült a találkozástól. A 14. körben Newgarden nyitotta meg a kiállásokat, Rosenqvist és Sting Ray Robb is követte a boxba. Többen is a korai kiállás mellett döntöttek, amivel az elévágás próbálták elérni. 

A 30. kör előtt nem sokkal a 2 kiállást tervező versenyzők is érkeztek a boxba. Colton Herta volt az első, aztán a következő körben érkeztek Scott Dixon és O’Ward is. Fej-fej mellett végeztek a kiállással, utóbbi azonban jobb ütemmel érkezett a kijárathoz, így Dixon előtt tudott maradni. Newgarden taktikája úgy tűnt nagyon jó választás lesz, a könnyű autóval folyamatosan zárkózott fel és az élmezőny kiállása után már az élen volt. Hamarosan ismét a boxba kellett jönniük, így az élre visszakerült Grosjean. 

A 38. körben Sting Ray Robbnak meg kellett állnia technikai gond miatt, sárga zászlós fázist hozva ezzel. Többen egy gyors kiállás mellett döntöttek, McLaughlin, Rossi, Power és Rosenqvist is a boxba hajtott. A verseny a 43. körben indulhatott ismét útjára, Grosjean, McLaughlin, O’Ward, Palou, Lundgaard, Dixon sorrendben. Az első kettő sokkal jobb tempót produkált az üldözőknél, gyorsan elléptek a többiektől. A következő körökben McLaughlin már a vezetést is szerette volna átvenni, sikerült is egyszer, de Grosjean zseniális mozdulattal vette vissza az első helyet. 

Az utolsó kiállás döntő jelentőséggel bírt, Grosjean a 60. körben jött ki, míg McLaughlin négy körrel később. Utóbbi ugyan gyorsabb volt és első helyre tért vissza, de a hideg gumikon nem volt egyszerű visszatérni a pályára. Grosjean minden bele is adott, a célegyenesben visszavette a vezetést. A Penske pilótája, McLaughlin nem ijedt meg, nem maradt le a franciától és amint üzemmelegek lettek az abroncsok, támadásba is lendült. Szépen kezdte nyomás alá helyezni, ami bevált mert a célegyenesre vezető kanyarban Grosjean lecsúszott az ívről és McLaughlin átvehette a vezetést. 

Ezt követően még a címvédő Will Power is rákapcsolt, hogy ő is megelőzze volt Formula-1-es versenyzőt, de támadást nem tudott indítani. Több izgalom már nem maradt a végjátékban, így Scott McLaughlin karrierje negyedik győzelmét aratta karrierje során. Második helyen Romain Grosjean érkezett, a dobogó alsó fokára a 2022-es bajnok Will Power álhatott fel.

fotó: Twitter @smclaughlin93