Monzai 6 órás verseny – második félidő
Rájár a rúd az AF Corse csapatára, épphogy elértük a féltávot, újabb autó került bajba. Az Iron Lynx autójával akadt össze és ragadt a kavicságyban. Teljes pályás sárga zászlót léptettek érvénybe. Roppant gyors mentést követően folytatódhatott a verseny, ami kicsit megszakította a GTE-ben kialakult Iron Dames-Corvette csatát. A hölgyek körökön át állták a sarat, de Nicolas Varrone végül gyorsabbnak bizonyult.
A Hypercaroknál ismét kiállások sorozata indult meg, a Ferrarinál pilótacsere is volt, de boxba hajtott a Hertz Jota és a Cadillac is. Az élen a 7-es a Toyota már közel 20 másodperces előnnyel állt az 50-es Ferrari előtt. A GTE-ben a két éllovas is boxba hajtott. A nemrég volán mögé ülő James Calado az 51-es Ferrari tanári mozdulattal előzte meg az 5-ös Porschét, Dave Cameront.
Megtette újabb kiállását a vezető 7-es Toyota is, Kamui Kobayashi váltotta Lopezt a volánnál. Kiváló versenyt teljesített eddig a Proton Porsche csapata, itt is pilóta csere volt a kiállás során. Szorosodott a mezőny a GTE-ben, a GR Racing, a Dempsey-Proton és kicsivel lemaradva a Corvette készült csatázni egymással. Fej-fej mellett haladtak az egyenesekben, a Corvette előzte a Dempsey féle Porschét és a GR Porschéjára sem várt más. Az amerikaiak erőből sokkal gyorsabbak voltak, mint riválisaik.
Az LMP2-ben is izgalmasan alakult a 4. óra vége, a 23-as United Autosports, a 31-es Team WRT és a JOTA autója viaskodott az első helyért. Ferdinand Habsburg (nem elírás, tényleg ez a neve) nagy lendülettel akarta átvenni a vezetést, még a fűre is lehajtott, de maradt a második helyen. Éppen hogy beléptünk az utolsó két órába, a korábban említett Proton Porsche hajtott tovább egyenesen az első kanyarnál, valamilyen technikai hiba üthette fel a fejét. Percekig nem tudott elindulni a Porsche, így Eduardo Freitas versenyigazgató teljes pályás sárga zászlót hívott be. A Porsche nem sokkal később ugyan elindult, de pár méterrel később ismét megállt, ekkor már a biztonsági autót küldték a pályára.
Másfél óra volt vissza, amikor ismét elengedték őket már versenytempóban. Az első helyért küzdő Corvette és az Iron Dames is kihajtott a boxba tankolni, de mindkettejüknek még tervben volt egy kiállás, így nagyon meg kellett nyomniuk ezt az etapot. A nagyoknál a 4. helyen autózó Glickenhausnál a jobb első keréknél a fékkel volt probléma, nagyon fekete füst szállt fel miközben a Roggia sikánhoz értek, utána több féktávot is sokkal hosszabban kellett vennie.
Az utolsó órába lépve a 7-es Toyota továbbra is az élen volt, de elkezdte csökkenteni hátrányát az 50-es Ferrari. A 93-as Peugeot továbbra is magabiztosan tartja a 3. helyet. Az LMP2-ben a 36-os Alpine az élen, második a 31-es Team WRT, harmadik a JOTA. A GTE-ben még többen kiállásra készülnek, de jelenleg a Dempsey-Proton vezet, második az Iron Lynx, harmadik a Corvette.
Izgalmas utolsó 40 percnek néztünk elébe, a két éllovas kint járt a boxban, innentől már minden a pályán fog eldőlni. Kobayashi azonban nem szeretett volna csatát, ugyan az első körökben gyorsabb a Fuoco vezette Ferrari, de utána a japán rákapcsolt és növelte előnyét a Toyota. Összejött egy Toyota-Ferrari csata, de ez másik autóikkal történt, Hartley szép lassan levadászta Giovinazzit és átvette az ötödik helyet.
A Hypercar kategóriát tehát a 7-es Toyota nyerte, második az 50-es Ferrari, harmadik a 93-as Peugeot. Az LMP2-ben a Jota megtartotta a vezetést és győzött, a 36-os Alpine másodikként ért célba, a dobogó alsó fokára a 41-es Team WRT állt fel. Végül a GTE-ben a Dempsey-Proton győzedelmeskedett, az Iron Lynx lett a második és GR Racing lett végül a harmadik. Negyedik helyével a Corvette meg is nyerte az idei világbajnokság GTE kategóriáját 2 futammal a vége előtt.
fotó: Twitter @TGR_WEC