MP házi csata a győzelemért, a bajnok dobogós
Az időmérő leintésével a pilóták számára ugyan véget ért az edzés, de a bíráknak még volt feladatuk. Több versenyzőt is magukhoz szólítottak, vagy vizsgálat alatt voltak. Végül 8 pilótát sújtottak büntetéssel, illetve az időmérő győztese Oliver Goethe még Belgiumból hozott magával egy 10 rajthelyes büntetést.
Az időmérőn Gabriel Bortoleto megszerezte a bajnoki címet, erre azért van lehetőség, mivel az időmérő győztese pontokat kap. Ezekre a pontokra Paul Aronnak lett volna a legnagyobb szüksége, de nem tudta megnyerni az időmérőt.
A sprintfutamra tehát kicsit megkavarodatt a rajtrács, annak is a második fele leginkább. Az élről Franco Colapinto indulhatott, a második helyről Mari Boya, aztán Gregoire Saucy, Nikola Tsolov, Taylor Barnard az első öt.
Hosszú menetelés volt az első kanyarig, amit Mari Boya ki is használt, megelőzte csapattársát. Paul Aron hatalmas fékezéssel érkezett az egyes kanyarhoz, a blokkolt kerek miatt megpördülve csúszott be a kanyarba. Jonny Edgarral és Pepe Martival találkozott, ez az ütközet mindhármuk versenyébe került. Bár Aron szerint ezt a lavinát nem szándékosan kezdte, mivel hátulról meglökték.
A mentések miatt a Safety Car a pályára gördült. Az ötödik körben indulhatott újra a verseny vagy lényegében kezdődhetett el. Nagyon sokáig várt Boya az elindulással. Ezúttal nem volt semmi gond az egyes kanyarban, mindenki figyelt a másikra. A sorrend: Boya, Colapinto, Saucy, O’Sullivan, Barnard, Tsolov, Mansell, Bortoleto az pontszerzők.
Jól érezte Aron, amit a rádióban mondott, valóban meglökték a féktáv előtt. Caio Collet volt a ludas, akit 10 másodperces időbüntetéssel sújtottak. A visszajátszásból tökéletesen látszott, hogy defektet kapott Aron a kanyar előtt.
Nikola Tsolov a remek rajtpozíciója ellenére nem tudta felvenni a versenyt a többiekkel, folyamatosan bukta a helyeket a 8. körre már a pontszerző helyeken se volt. Zak O’Sullivan annál elevenebben volt, lépegetett felfele és már a dobogós helyeket támadta.
A már bajnok Bortoleto bajnokhoz méltóan versenyzett, bravúros és nagyszerű előzéseket mutatott be. Mari Boya előnye elfogyott, Colapinto megelőzte a DRS segítségével. Mögöttük viszont történtek izgalmasabb dolgok. Az imént említett O’Sullivan és Saucy akadtak össze, amivel utóbbi egy defekttel “gazdagodott”. Bortoleto örült ennek a legjobban, már a harmadik helyen volt a brazil.
Colapinto és Boya körönként előzték egymást, 5 körrel a vége előtt viszont úgy tűnt Colapinto jobban gazdálkodott a gumikkal, mint csapattársa, egy kicsit eltudott szakadni tőle. Oliver Goethet érdemes megemlíteni, az időmérő győztese a 22. helyről indulhatott a futamon és a néhány kiesésnek, illetve remek előzéseinek köszönhetően a hatodik helyig lépett fel.
A bírák O’Sullivant vélték hibásnak a Saucyval történt ütközésnél, 10 másodperces büntetést kapott a Prema pilótája, aki az ötödik helyen állt. Az utolsó körben hatalmas csatát vívott Boya és Bortoleto, előbbi többször is gyakorlatilag leterelte a pályáról. A bajnok erősebb volt és átvette a második helyet.
A futamot Franco Colapinto nyerte meg, a második a friss bajnok Gabriel Bortoleto, a harmadik helyen Mari Boya zárt. A pontszerzők még: Barnard, Browning, Fornaroli, Goethe, Mini. O’Sullivan végül kicsúszott a pontszerzők közül a büntetése miatt.
Folytatás vasárnap reggel 8:15-ös kezdéssel, a szezon befejező futamával.
fotó: autosport.com