Nagyon szoros befutóval győzött Kirkwood Nashvilleben
Az évad talán legszorosabb befutója történt a nashville-i futamon, mindössze pár tized döntött. A különleges vonalvezetésű pályán (a korábbi években más volt) ezúttal kevesebb volt a káosz, viszont az izgalom annál több volt. Az első sorból Scott McLaughlin és Pato O’Ward indulhatott, a másodikból Colton Herta és a listavezető Alex Palou.
A rajtnál kisebb fennakadás volt, ugyanis a hetedik helyről induló Will Power nem volt az autójában az indulás előtt. Mint kiderült az egyik fülhallgatója hiányzott, ami nélkül ugye nem lehet elindulni, de meg lett így a rajtnál ott volt.
Az élmezőnyben szinte mindenki a lágyabb keverékkel rajtolt, a legjobb hatosból egyedül Romain Grosjean indult a keményebb keveréken. A rajtnál mindenféle atrocitás nélkül eljöttek, David Maluskas volt szemfüles és megelőzte Alex Palout.
A középmezőnyben egy kisebb boly alakult ki a harmadik körre, a Lundgaard-Newgarden-Rossi-Dixon-Lundqvist ötös szorosan követte egymást, sőt szinte kanyarról kanyarra hajtottak végre támadásokat. A 11. körben a negyedik helyen autózó David Maluskas hátsószárnya nem akarta folytatni a versenyt, egyszerűen lerepült az autóról. A dobogós helyezésre is HMD pilóta, így kiesett a versenyből.
Az első körös kerékcserékből Colton Herta járt a legrosszabbul, ő a forgalom kellős közepébe tért vissza, rengeteg pozíciót is bukott és kis híján össze is akadt az egyik McLarennel. Kisebb sérülést is összeszedett, ami miatt újból a boxba kellett jönnie, ezzel pedig a mezőny végére esett vissza.
Egy eltérő taktika miatt Alex Palou állt az élre a verseny harmadától, bár kétséges volt, hogy mennyire nagy húzás lehet, de akkor jónak tűnt a stratégia váltás. A bajnoki éllovas aztán a 45. körben állt ki ismét kereket cserélni, és hiába tankolták tele az autóját, kérdéses volt, hogy el tud-e menni a futam végéig további kiállás nélkül. Az élen eközben Grosjean elfékezte magát, így McLaughlin vette át a második helyet.
Kyle Kirkwood zseniális tempót autózott, folyamatosan szorongatta a második McLaughlint, sőt, az utolsó kerékcserés kavarodásnál elé tudott kerülni. Ezzel gyakorlatilag az élre is állt, ugyanis a tényleges éllovas Alex Palou kénytelen volt üzemanyagot spórolni. Mérnöke szerint, ugyanis nem tudta volt teljesíteni a távot.
10 kör volt még hátra a versenyből, amikor már úgy tűnt, hogy Palounak mindenképpen ki kell állnia még egyszer. Szerencséjére azonban a most debütáló Linus Lundqvist falnak csapta autóját, így jött a sárga zászló. Hét körrel a vége előtt újraindították a versenyt, de nem tartott sokáig a dolog, mivel Felix Rosenqvist, Agustin Canapino és Benjamin Pedersen egymásnak mentek a 11-es kanyarnál.
Herta szintén a falnak ütközött, és az autója végzetes sérüléseket szenvedett, így már nem folytathatta a versenyt, amelyet a kevés hátralévő kör és a hosszú mentési munkálatok miatt inkább piros zászlóval szakítottak félbe.
Négy körrel a vége előtt aztán ismét zöld utat kapott a mezőny, de az élmezőnyben már nem változott a sorrend. Rendkívül szoros volt ugyan, de mindenki tartotta a helyét, ami azt jelentette, hogy Kirkwood nyert McLaughlin és Palou előtt, akinek a megszakítások révén sikerült tankolás nélkül túlélnie az utolsó köröket.
A negyedik és ötödik helyen Palou két legközelebbi bajnoki riválisa, Josef Newgarden és Scott Dixon végzett. A bajnokság most szünet nélkül megy tovább, hiszen most szombaton máris újabb versenyt rendeznek a legendás indianapolisi aszfaltcsíkon, ezúttal a belső pályán.
fotó: Twitter @KKirkwoodRacing