Formula-E

Nick Cassidy megszerezte első Jaguaros győzelmét

Harmadik futamához érkezett a 2024-es Formula-E világbajnokság, a szaúd-arábiai Diriyah városában, ahol az első duppla fordulós hétvégét rendezték. A kora délutáni időmérő edzésen kisebb meglepetés született, ahol is Oliver Rowland szerezte meg a rajtelsőséget, mellőle Robin Frijns indulhat. A rajtrácson azonban csak 21 autó lesz majd, ugyanis Sébastien Buemi autóját nem lehetett megjavítani az időmérőn elszenvedett baleset után.

A pénteki futam győztese Jake Dennis és Nick Cassidy is 50. versenyét teljesítette a Formula-E-ben. Előbbi csak a 15. helyről, míg utóbbi a harmadik helyről indulhatott.

Frijns remekül kapta el a rajtot és az első kanyarhoz érve már az élen volt, mögötte a többiek tartották a pozíciót. Dan Ticktum rögtön a boxba hajtott, miután az első szárnya bánta a találkozást az első kanyarban. Stoffel Vandoorne kezdte az attack mode felvételét, majd a következő körben Rowland és Hughes is felvette a plusz 50 kW-ot. Az ötödik kör végén a vezető Frijns is felvette, így Cassidy vette át a vezetést. A futam előtt az új-zélandi versenyzőt találták a legesélyesebbnek a győzelemre.

Oliver Rowland nem bízta a véletlenre, és amint elhasználta az első két perc plusz erőt, azonnal felvette a fennmaradó 6-ot is. Cassidy az élen megtudott lépni annyira, hogy elegendő ideje legyen, hogy visszavegye a vezetést. Ez meg is történt, főleg úgy, hogy Frijns is felvette a fennmaradó idejű plusz erőt. Wehrlein, Evans és Dennis a rajt óta nem tudtak előrébb lépni, így a pontszerzés is nehéz feladat volt számukra.

A két McLaren magabiztosan lépegetett előre, Hughes a 4. helyre lépett fel, míg Bird 4 helyet javítva a 8. helyen állt a futam első harmada után. Vandoorne hibázott egyet a támadó felvételekor, ugyanis nem tartotta a sávot megfelelően, így a következő körben kellett újból próbálkoznia. Az élen Cassidy és Frijns már több, mint 6 másodperccel meglépett az őket követőktől, a vezető Cassidy-nek pedig elegendő előnye volt, hogy a fennmaradó 2 percnyi plusz energiát fel tudja venni.

Rowland szép lassan kezdte ledolgozni a hátrányát, ahogy Frijns is utolérte Cassidy-t az élen. A Jaguaros kicsit takarékra fogta, némileg több energiával rendelkezett. Az élmezőny második felében folyamatos harcok mentek, Fenestraz, Bird és Wehrlein is harcolt a pozíciókért. Az utolsó előtti kanyarban a McLarenes Bird megpróbálta Fenestrazt megelőzni, de egy kisebb koccanás után megsérült az autója és a boxba hajtott a következő körben és feladta a futamot.

Az éllovas Cassidy-re egyre nagyobb nyomás nehezedett, miután a mögötte autózók ledolgozták hátrányukat és összeállt az első hatos. Ehhez akart csatlakozni a rohamléptekben kozelítő Wehrlein is. Az utolsó 10 körhöz érve Cassidy, Frijns, Rowland, Hughes, Vandoorne, Fenestraz, Wehrlein volt a sorrend.

A 27. körben Jehan Daruvala autója hajtott a bukótérbe, fékhiba miatt nem tudta folytatni a versenyt. A helyzetet csak sárga zászlóval orvosolták. Rowland és Frijns folyamatosan Cassidy sarkában loholt, ráadásul energiával is hasonlóan álltak. Oliver Rowlanddel rádión közölték, hogy ne kockáztasson, hozza be a 3. helyen az autót. A brit ezt annyira nem vette komolyan, várt az adandó alkalomra, hogy Frijnst megelőzhesse. A címvédő Jake Dennis a végére feltudott lépni a pontszerző helyekre.

Az utolsó körökben nem történt helycsere, így Nick Cassidy győzelemmel ünnepelte 50. futamát és első győzelmét szerezte a Jaguar színeiben és ezzel a tabellán is átvette a vezetést. A második helyen Robin Frijns ért célba, aki a tegnapi rossz futamot ma erősen kijavította. A dobogó alsó fokára a nagyszerű napot produkáló Oliver Rowland állhatott fel. A pontszerzők: Hughes, Vandoorne, Fenestraz, Wehrlein, Vergne, Günther, Dennis.

fotó: Jaguar Newsroom