Norris élete első futamgyőzelmét szerezte Miamiban!
A szombati éjszakai időmérő végeredménye alapján vasárnap este 10:00-kor elrajtolt a 2024-es Miami Nagydíj. Az élről ismét Verstappen várhatta a versenyt, majd mögüle jött a két Ferrari Leclerc-Sainz sorrendben. Utánuk jött Pérez, majd Norris, Piastri, Russell, Hamilton, Hülkenberg és Tsunoda.
A rajtnál Pérez bevetődött, azonban túlcsúszott és bukott egy pozíciót. Piastri jól startolt, és egyből megelőzte Sainzot, és egyből Leclerc nyomába eredt. Az ötödik körben az ausztrál meg is előzte a monacóit, így feljött a második helyre. Eközben Verstappen nyugodtan, már több mint két másodperces előnnyel vezetett. A két Mercedes eközben megérkezett Hülkenbergre, majd a 10. körben Hamilton, majd a 11.-ben Russell is megelőzte a németet.
Eközben a mezőny hátsó részében megindultak a kerékcserék is. A 14. körben Norris utól érte Pérezt, aki közben több, mint 3 másodperces hátrányba került Leclerc-rel szemben. Az élmezőnyből elsőként Pérez jött ki kerékcserére a 18. körben, még Norris nem Pérez ellen kezdett védekezni, hanem a brit megindult Sainz felé. A 20. körben jött Leclerc is, aki ezzel megpróbált alávágni Piastrinak.
A 21. körben Verstappen a 15-ös kanyarban megcsúszott és le kellett vágnia a kanyart, ezzel azonban eltartolt egy bóját, ami begurult a pálya közelébe. Az elemet eltávolítani csak biztonságosan csak egy rövid VSC-s fázis alatt lehetett, amit sokan kihasználtak, és főként a hátsó fele a mezőnynek kiment a boxba. A 23. körben pedig Verstappen is érkezett egy cserére, így Piastri vette át a vezetést.
Norris szépen lassan, de közeledett Sainzra, erre válaszul a 27. körben kihívták Sainzot a boxba, Piastrival együtt, így Norris vette át vezetést, még Leclerc Piastri elé került. Egy körrel később Sargeant Magnussennel csatázott, majd a harmadik kanyarban az amerikai ráfordult Magnussenre, ezzel kiforgott, és falnak csapta az autóját. Emiatt viszont már egy teljes safety car jött, ezt Norris kihasználta és kijött a boxba, azonban az SC Norris mögé, és Verstappen elé jött be, ezért a biztonsági autó megvárta a mezőnyt, így Norris megtudta tartani a vezető pozíciót. Az FIA végül Magnussent találta bűnösnek, és 10 másodperces büntetésben részesült.
Az újraindításra a 33. körben került sor. Norris megtartotta az első helyet, még Leclerc többször is megpróbálta megelőzni Verstappent. Közben Sainz is próbálkozott Piastrit megelőzni, azonban ez sem sikerült. A 40. körben Sainz ismét próbálkozott egy előzéssel, ami sikerült a spanyolnak, azonban összeértek, és Piastrinak megsérült az első szárnya, így a boxba kényszerült, és a mezőny végére került vissza.
Közben Verstappen panaszkodni kezdett, állítása szerint nehezen fordult az autó, emiatt Norris elhúzott, 15 körrel a vége előtt már 3,5 másodperc volt a különbség a két versenyző között. Eközben Ocon és Alonso csatáztak nagyot a 10. helyért, még az élen a brit előnye már 5 másodperc felé nőtt. A végére Norris könyedén szerezte meg a győzelmet, ezzel megszerezve életet első győzelmét. A második helyen végül Verstappen végzett, majd Leclerc, Sainz, Pérez, Hamilton, Russell, Tsunoda, Russell, Alonso és végül Ocon, így nem marad pont nélkül az Alpine.
fotó: hu.motorsport.com