Pascal Wehrlein sikerével rajtolt a világbajnokság
Kevésbé izgalmas, de cseppet sem unalmasan startolt a 2024-es Formula-E világbajnokság. A Mexikóvárosban rendezett versenyen az élről Pascal Wehrlein indulhatott, aki az időmérő döntőjében Sébastien Buemit győzte le. A második sorból Maximilian Günther és Nick Cassidy várhatták a lámpák kialvását. Egy versenyzővel azonban kevesebben voltak, ugyanis az ERT-s Sérgio Sette Camara autója technikai hiba miatt el sem tudott indulni.
Wehrlein és Buemi remekül kapta el a rajtot, ahogy Günther is, az első kanyarban már Buemi mellett volt, de a külső íven nem tudott előzni. Ellentétben Robin Frijns-szel, aki egészen a 15. helyre esett vissza, miután beragadt az indulásnál. Az első kör végén Wehrlein, Buemi, Günther és a két Jaguar, Cassidy és Evans állt az első 5 helyen.
A harmadik körben Nico Müller autója a gumifalból tért vissza a pályára, miután a Porschés Da Costával ütközött. Da Costa méterekkel később a pálya szélére lehúzódott, nem tudta folytatni a versenyt. Az élen közben megkezdődtek a támadó üzemmódok felvétele, elsőnek Wehrlein vette fel 2 percnyi plusz erőt, majd egy körrel Buemi is, de ő 6 percnyit. Mögöttük a sorrend továbbra is változatlan volt. A címvédő Jake Dennis, aki legutóbb győzni tudott Mexikóvárosban a 8. helyre lépett fel.
A következő néhány körben vonatozás alakult ki, Buemi hiába volt támadó módban, nem tudott támadást indítani Wehrleinnal szemben. A helycsere megtörtént, miután a német a 6. körben felvette a maradék 6 percnyi támadó energiát, így több körön át tudta támadni Buemit az élen. A 9. körben Robin Frijns állt a gumifalba a Foro Sol kivezetőjén. Egy rövid idejű teljes pályás sárga zászló után a pályára küldte biztonsági autót Scot Elkins versenyigazgató. A holland pilóta ugyan pár percig ült az autóban, de végül sértetlenül szállt ki belőle. A pályamunkások gyors munkát végeztek, a 12. körben már folytatódhatott a verseny, Buemi, Wehrlein, Günther, Cassidy, Evans, Hughes, Vandoorne, Dennis, Nato, Vergne sorrendben.
Buemi nem várt sokáig, rögtön felvette a fennmaradó két percnyi plusz energiát, így Wehrlein lépett az élre. A pontszerző pozíciók végén a két Andretti is támadó módba lépett, így Vergne átugrotta őket. Nick Cassidy lépett fel a dobogó alsó fokát érő helyre, miután Günther felvette a támadó módot, viszont a német nem tudta visszavenni korábbi pozícióját. Az élen Wehrlein kezdett elnyúlni Buemi előtt, de mögöttük is kisebb lélegzetvételnyi szünetek alakultak ki a versenyzők között. Az újonc Jehan Daruvala, aki korábban a Forma-2-ben versenyzett, a mezőny végén állt, 16. helyet foglalta el. Előtte a tavaly még Forma-1-ben vezető Nyck De Vries, aki 2021-ben világbajnok volt a Formula-E-ben.
Pascal Wehrlein már kettő másodperc feletti különbséggel állt az élen, úgy tűnt Buemi nem tudja tartani vele a lépést. A Jaguaros Nick Cassidy célba is vette a második helyen álló svájcit. Sorosan követte őket az eddig remek futamot teljesítő Maximilian Günther, aki lesipuskásként várta az adandó alkalmat.
Jean-Éric Vergne kezdett bele a hajrájába, a feltűnő arany-fekete festésű DS Penske folyamatosan támadta a Jaguaros Mitch Evanst az ötödik helyen. A biztonsági autós fázis miatt 2 körrel megtoldották a versenytávot. A vezető Wehrleint a rádión nyugtatták, hogy kellő energia és előny áll rendelkezésére, csak be kell hoznia az autót. Evans mögött egy kisebb tömeg alakult ki, az utolsó körhöz érkezve 9 versenyző loholt egymás sarkában. Bármennyire is próbálta Vergne megelőzni a Jaguar új-zélandi pilótáját, nem tudta átvenni az ötödik helyet.
2024-ben a kockás zászlót Pascal Wehrlein látta meg elsőként, a Porsche német hibátlan versenyt teljesített, végig, magabiztosan uralta Mexikóvárosi ePrix-t. A második helyen az Envision-ös Sébastien Buemi érkezett, míg a dobogó alsó fokára a Jaguarban most bemutatkozó Nick Cassidy állhatott fel.
A világbajnokság szűk kettő hét múlva, január 26-án és 27-én a szaud-arábiai Diriyah városában folytatódik, a szezon első dupla versenyes fordulójával.
fotó: X @PorscheFormulaE