Formula-E

Pazar taktikával Jaguar 1-2 a Monacói ePrixen

Nyolcadik futamához érkezett a Formula-E világbajnoki sorozata, amely hetedik alkalommal látogatott a Hercegségbe. Ahogy azt már korábban megírtuk, az időmérőn Pascal Wehrlein szerezte meg a rajtelsőséget Stoffel Vandoorne ellenében. A szabadedzések után úgy tűnt a Jaguarnak lesz a legnagyobb esélye a sikerre, de csak a második sorba tudtak kvalifikálni. 

A rajtnál Wehrlein remekül jött el és elsőként fordult be a Sainte Devote-ba, majd Vandoorne és Cassidy. Az első kör végére Evans megelőzte csapattársát, majd nem sokkal utána Max Günther is megelőzte a Jaguarost. A mezőny végéről induló címvédő, Jake Dennis, 4 helyet tudott előrébb lépni a nyitó körökben. 

Monacóban nem meglepő, hogy versenyautókkal is forgalmi dugók alakulhatnak, legfőképpen a hajtűkanyarnál. Ez nem volt másképp most sem, a futam alatt több alkalommal is történt ráfutásos koccanások, elsőként az ERT-s Sette Camara húzott egy merészet. Megpróbálta a legszűkebb helyen megelőzni Buemit, aki nem számított a manőverre, majd a külső ív szalagkorlátjára terelte a svájcit. Az esetet a Porsche-s Da Costa már nem tudta elkerülni és eltalálta hátulról Buemit.

A támadó mód felvételét a vezető Wehrlein kezdte meg, így Vandoorne és a Jaguarok kerültek az élre. Közben Edoardo Mortara az uszodánál került balesetbe, miután Dan Ticktum megelőzte, megpróbált visszakapaszkodni és az első sikánnál a pálya poros ívére került. Ott az alulkormányzottság miatt a techpro falba csapódott, rengeteg törmeléket szórva a pályára. Scot Elkins versenyigazgató nem is tehetett mást, mint pályára küldeni a biztonsági autót.

A 8. körben indult útjára a verseny ismét, Vandoorne, Evans, Cassidy, Vergne, Wehrlein sorrendben. Az újraindulás után Oliver Rowland percei következtek, aki az attack mode plusz lóerőivel 3 pozíciót is javítani tudott. A felfelé igyekvő Jake Dennis, az alagútból kifele jövet a féktávnál eltalálta Robin Frijnst, amit az első szárnya bánta. 

Ezután jött a fantasztikus Jaguar taktika, ami a győzelmet jelentette a csapatnak. Ahogy az élre kerültek, Evans – Cassidy segítségével – kiautózott egy bő 3 másodperces előnyt, amivel simán az élre jött vissza. Ezt követően helyet cserélt a két autó és ugyanazt eljátszották csak Cassidy javára. A második felvételnél már egyszerűbb dolguk volt, mert volt akkora előnyük, hogy nem kellett taktikázniuk. 

A Jaguarok így Evans-Cassidy sorrendben haladhattak a főn áhított győzelem felé. A verseny vége előtt nem sokkal az ABT-s Nico Müller autója adta meg magát a Rascasse kanyarban. A Safety Car-os időszakok miatt 2 körrel toldották meg a versenytávot. 

A ráadásban már nem történt említésre méltó történés, így Mitch Evans 11. győzelmét aratta karrierje során. Mögötte a csapattárs Nick Cassidy, majd a remek napot záró DS Penske belga pilótája, Stoffel Vandoorne. Pontszerzők még: Jean-Éric Vergne, Pascal Wehrlein, Oliver Rowland, António Félix Da Costa, Sacha Fenestraz, Maximilian Günther és Norman Nato.

A bajnokság május 11-12-én folytatódik a berlini dupla hétvégével.

fotó: media.jaguarracing.com

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük