zUncategorized

Penske uralom az iowai Hy-Vee 250 első versenyén

Egy dupla fordulós hétvége következett az Indycar mezőny számára, a helyszín pedig az iowai Newton városában található Iowa Speedway. Az 1439 méteres hosszával nem a naptár a leghosszabb pályáját adja, de cserébe 250 körön keresztül nyúzták egymást a pilóták, ráadásul két versenyen át. 

Az első időmérőn abszolút Penske uralom volt, az első három helyet bérelték ki maguknak Roger Penske fiai, elsőként Will Power, majd Scott McLaughlin és az Indy 500 győztes Josef Newgarden. Egyedül ők tudtak 18 másodperc alatti köröket menni.

Szépen eljöttek a rajtnál, senki sem vállalt túl sokat rögtön az elején. A második körben viszont már bejelentkezett Colton Herta az ötödik helyért, amit Pato O’Ward birtokolt. Pár körrel később O’Ward pedig a negyedik helyet szemelte ki, amit Scott Dixon foglalt el. Néhány körig nyúzták is egymást, de Dixon határozott volt, visszaverte a McLaren minden támadását. 

A listavezető Alex Palounak nem éppen élete legjobb időmérőjét futotta, a hetedik helyről rajtolt, de igyekezett felzárkózni, a 35. körben már az ötödik helyen volt. A lekörözések miatt kissé elnyúltak egymástól a pilóták. A 41. körben pont egy ilyen lekörözést használt ki David Maluskas és szemfüles előzéssel szerezte meg a hatodik helyet Marcus Ericssontól. 

Colton Herta nyitotta a boxkiállásokat, azonban nem sikerült a jobb első cseréje a vártnál hosszabb ideig tartott. Ezzel körhátrányba is került az Andretti pilótája. Az élen is megtörténtek a cserék, hiba senkinél sem volt, így a sorrend maradt továbbra is. A 120. körhöz közeledve Newgarden vérszemett kapott és előbb McLaughlint, majd a vezető Powert is megelőzte és átvette a vezetést. 

A 148. körben Will Power tempót vesztett, ami előtt értetlenül álltak, a rádiózásból arra gyanakodtak, hogy a pár körrel korábban történt fallal való koccanása miatt lehetett. Ekkor előzte meg Pato O’Ward. A 153. körben Graham Rahal csattant a falnak és törte meg autóját, a biztonsági autó a pályára hajtott, valamint az oldalsó biztonsági korlátot is javították. 

41 körrel a vége előtt a boxban láthattunk érdekes jeleneteket, Benjamin Pedersen indult útjának a cseréjét követően, majd az épp befele érkező Devlin Defrancescoval ütközött össze. Ezzel rövid ideig be is szorították Santino Feruccit, aki nem tudott elhajtani a boxból. 

Néhány körrel a vége előtt Newgarden magabiztosan száguldott győzelme felé, azonban egy raj lekörözendő autó útját állta és pillanatok alatt elfogyott a 3-4 másodperces előnye. Miután letudta az előzéseket, McLaughlinon volt a sor, aki szintén fennakadt, ezzel Newgarden biztosan haladhatott át a célvonalon elsőként. 

Penske pilótája ezzel 29. győzelmét aratta karrierje során és sokat csökkentett hátrányán az összetettben, miután Palou csak 8. helyen ért célba. Második helyen a már említett Scott McLaughlin végzett, szintén a Team Penske pilótája. A dobogó alsó fokára a McLarenes Pato O’Ward állhatott fel.

Továbbiak: 4. Marcus Ericsson, 5. Will Power, 6. Scott Dixon, 7. Kyle Kirkwood, 8. Alex Palou, 9. Takuma Sato, 10. Alexander Rossi

fotó: Twitter @Team_Penske