Forma-2

Remek taktikával Fittipaldi győzött, szoros befutó a dobogóért

Az éjszaka folyamán meglepő hírek érkeztek, történt ugyanis, hogy szabálytalan pedál mechanika miatt mindkét Trident autót kizárták a sprintfutamról, köztük Richard Verschoort, a verseny győztesét. A győztes így Dennis Hauger lett.

Még a felvezető kör kezdetén Taylor Barnard autója lefulladt, így ő csak a boxból kezdhette meg a futamot.

A tegnapi sprintfutamhoz hasonlóan a főfutam sem indult problémamentesen, ezúttal sem sokáig húzták ütközés nélkül. A 2-es kanyar kigyorsításán Pepe Martí autója pördült meg, a visszajátszásból kiderült, hogy senki sem ért a spanyolhoz, magától forgott meg. A mezőnnyel szemben álló Martít mindenki próbálta kikerülni, ez Roman Staneknek már nem sikerült, pont elé forgott be a Campos pilótája. Az ütközés minimális volt, azonban Stanek autója lefulladt utána, így nem tudta folytatni a versenyt.

Még eddig sem jutott Gabriel Bortoleto, akinek a rajtnál akadtak gondjai. A bahraini főfutamon első helyről rajtoló pilótának differenciál problémája akadt, így már a célegyenesben véget ért a futama. A biztonsági ezúttal is hamar pályára gördült.

A verseny a 4. körben indult újra, Maini, Crawford, Fittipaldi, Antonelli, Martins, Hauger sorrendben. Ritomo Miyata és Amaury Cordeel került vizsgálat alá, miután nem megfelelően álltak fel a rajtnál.

Martins, Hadjar és Hauger szolgáltatták az izgalmakat, miután a sprint győztese, Hauger feljött az ötödik helyre, amit Martins-től vett el, de csak rövid ideig örülhetett, mert a francia visszavette pozícióját, majd Isack Hadjar is elment a norvég mellett. A következő körben megkezdődtek a kerékcserék, amivel néhány körig sikerült felforgatni az állást.

A következő percekben Antonelli szolgáltatta az izgalmakat, a Prema olasz tehetsége előbb Jak Crawforddal, majd Isack Hadjar vívott csatát és bár mindkettőben alulmaradt, szorosan követte társait. A 15. kör elején Franco Colapinto pördült az 1-es kanyar féktávján, amit az utolsó kanyar kigyorsításakor szerzett, a jobb hátsó kereket csapta a falnak. A biztonsági autó ismét pályára hajthatott.

A versenyirányítás 19. körben engedte ismét útjára a versenyt és már az első kanyarban történtek előzések, Fittipald jött fel a harmadik helyre, majd a kör közepén Hadjar kezdett el pozíciókat veszteni. A Campos franciája rádió problémát jelzett, így a spanyolok a másik autójukat is elvesztették a versenyen.

Amaury Cordeel számára remekül jött a korábbi biztonsági autós fázis, a jobb gumikkal rögtön támadni tudta Correat. A 21. kör kezdetén már a belga pilóta állt az élen. Kush Maini is előre lépett egyet, Barnardot utasította maga mögé. A mögöttük autózó Fittipaldi ezen felbuzdulva gyorsan utolérte őket, majd az 1-es kanyarban elképesztő mesteri mozdulattal előzte meg mindkettejüket és vette át a vezetést 6 körrel a vége előtt.

Cordeelnak kezdtek elfogyni a gumijai, Correa és Maini is megtudta előzni. Közben Zak O’Sullivan miatt virtuális biztonsági fázis lépett életbe, az 1-es kanyarban Villagómez támadta és túl nagy tempóban ért a kanyarban és megpördült, majd lefulladt az autója.

A dobogósok mögött Crawford, Antonelli, Hauger, Maloney és Verschoor egymás árnyékaik lettek, előbb Antonelli előzött, majd Hauger visszaelőzte őt. Az élen Enzo Fittipaldi magabiztos előnyt épített ki, érinthetetlen maradt az utolsó körökre. Elsőként láthatta meg a kockás zászlót. Második helyen Kush Maini ért célba, de mögötte elképesztő izgalmak voltak az utolsó métereken.

Cordeelt mind Crawford, mind Hauger megelőzte az utolsó kanyarban, majd eszeveszett futóverseny indult a célvonalig. Elöl Crawford, majd Hauger és Cordeel. Hauger a szélárnyékot kihasználva az utolsó méteren elözte meg csak Crawfordot. A különbség köztük csupán néhány századmásodperc volt csupán, alig pár centiméter.

fotó: X @VARmotorsport