WRC

Startol a rally világbajnokság

Startol a rally világbajnokság

A csütörtöki napon elkezdődik a 2023-as rally világbajnokság. A tavalyi nagyszerű versenyt követően idén is a Hercegségben indul útnak a sorozat. Egy földrajzilag kompaktabb, de még mindig nagyon szelektív a rally útvonala – 50%-a módosult 2022-hez képest – újdonságokkal és sok nehézséggel fog járni, köszönhetően a nagyon megterhelő gyorsasági szakaszoknak Alpes-Maritimes és Alpes-de-Haute-Provence megyékben. 

Csütörtökön reggel rendezik az úgynevezett „shakedown” szakaszt, ami lényegében egy szabadedzésnek felel meg. A csapatok egyes számú pilótái, egy elzárt útvonalon végezhetik el az utolsó simításokat. Este pedig már élesben megy a száguldás, amikor is Monte-Carlo-i Place du Casino pazar környezetében startol el a pilóták, a legelső „Turini” éjszakai két gyorsasági szakasz, összesen 40,02 km-es szakasz, köztük a „La Bollène-Vésubie / Col de Turini” új változata (SS1 – 15,12 km – 20:05) , amelyet a Camp de Millóból induló, nagyon pörgős  „La Cabanette / Col de Castillon” (SS2 – 24,90 km – 21:03) szakasz követi.

A teljes útvonalat, vagyis az itinert ide kattintva tekinthetik meg.

Pénteken a csapatok észak felé veszik az irányt, és a verseny második napján összesen 105,34 km lesz a táv, három gyorsasági kör, amelyet kétszer kell megtenni. Szombati lesz a legkeményebb nap, ugyanis 575 km-es távot tesznek meg a versenyzők, amiből 111 km lesz a gyorsasági szakasz. Végül, de nem utolsósorban, a január 22-i, vasárnapi utolsó napon négy gyorsasági szakaszt rendeznek, összesen 67,88 km-t tesznek meg. Az utolsó gyorsasági szakasz a La Bolléne-Vésubie / Col de Turini 15,12 km-es távja lesz, ami a szabályok szerint úgynevezett „Power Stage” lesz. A szakasz öt leggyorsabb párosa további világbajnoki pontokban részesül, a többi szakaszon elért helyezésüktől függetlenül. Az időt a többi gyorsasági szakasszal ellentétben ezredmásodperces pontossággal mérik. 

A hétvégén nem csak legnagyobb kategória pilótái állnak rajtvonalhoz, hanem az alacsonyabb osztályok is, mint például a Rally2, Rally4 vagy az RGT. Előbbinél szoríthatunk magyaroknak is, mivel a László Zoltán-Zsíros Gábor duó egy Skoda Fabia Evo volánja mögött vág neki a hercegségi viadalnak. Sok sikert fiúk!

A hivatalos nevezési listát, a legnagyobb nevekkel együtt ide kattintva nézhetik meg.